تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/10/13 - 01:36
کد خبر: 492138

خزعلی:

مساعدت های لازم برای دورکاری مادران در روزهای آلودگی هوا انجام شود

مساعدت های لازم برای دورکاری مادران در روزهای آلودگی هوا انجام شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تعطیلی مدارس و در خانه ماندن فرزندان به دنبال آلودگی هوا مشکلات مضاعفی برای زنان شاغل ایجاد می‌کند که در این زمینه باید تمهیدات و مساعدت‌های لازم برای دورکاری آنها اندیشیده شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست با شماری از اساتید و دانشجویان زن استان اصفهان در استانداری بیان کرد: دولت برای تحقق سیاست‌های قانون جوانی جمعیت، به توسعه مهد کودک در ادارات و تسهیل فرآیند دورکاری زنان اهتمام ویژه دارد و به تاکید رئیس جمهور مهد کودک و یا اتاق مادر و کودک باید در همه محیط های کاری دائر شود تا زنان شاغل با آرامش به فعالیت‌های اجتماعی خود بپردازند.

وی در ادامه افزود: تعطیلی مدارس و در خانه ماندن فرزندان به دنبال آلودگی هوا مشکلات مضاعف برای زنان شاغل ایجاد می‌کند که در این زمینه باید تمهیدات و مساعدت‌های لازم برای دورکاری آنها اندیشیده شود.

خزعلی با اشاره به سخنان رهبری تأکید کرد: به توصیه رهبر معظم انقلاب، زنان شاغل در عرصه‌های اجتماعی باید از شرایط ویژه مرخصی نیز بهره مند شوند، همچنین در برخی رده‌های شغلی لازم است تعداد بیشتری از خانم ها به کارگیری شوند تا در مواقع اضطرار با جایگزینی شیفت‌های کاری از وارد شدن تنش به خانواده جلوگیری شود.

وی در خصوص خوابگاه‌های متأهلی بیان کرد: افزایش خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌ها نیز از تصمیمات مهم دولت برای کمک به افزایش ازدواج است.

وی با بیان اینکه توانمندی زنان روستاها نیز از دیگر اولویت های دولت است، افزود: با توجه به فزونی آمار تجرد در روستاها، دولت تسهیلات کم بهره‌ای مانند اشتغال، کالاکارت جهیزیه و بیمه تامین اجتماعی را نیز در کنار وام ازدواج برای متولدین دهه ۶۰ ساکن روستاها در نظر گرفته است. ایجاد اشتغال پایدار، توسعه فعالیت‌های مدنی برای زنان و فراهم شدن زمینه ازدواج جوانان روستا به کاهش مهاجرت از روستاها موثر است.

خزعلی به افزایش آمارطلاق در مقایسه با ازدواج اشاره و بیان کرد: بخش مهمی از این آمار مقایسه‌ای به دلیل کاهش آمار ازدواج است؛ همچنین لازم است با مشاوره و آموزش پیشگیری از وقوع طلاق در سال اول زندگی مشترک، برای دوام بنیان خانواده برنامه ریزی کرد. فضای مجازی مسموم علت بخش مهمی از آسیب‌های خانواده است و در این زمینه زنان به عنوان محور خانواده باید مدیریت فکری و فرهنگی انجام دهند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه گفت: برای حفظ کیان خانواده در شرایط امروز باید از نفوذ برنامه‌ها و توطئه‌های دشمن در خانواده ایرانی جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه تبیین تهدیدهای بنیان خانواده با تکیه بر آموزش‌های به روز ضروری است، افزود: به همین منظور پیام‌رسانی و تعلیم خانواده از طریق رویدادهای مختلف از جمله برنامه های هنری تهیه محتوای جذاب مسابقات و کارهای چند رسانه‌ای در قالب کارگروه‌های خانواده و فرهنگ برنامه‌ریزی شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top