تاریخ انتشار: جمعه 1402/10/15 - 12:01
کد خبر: 492360

خسارت ۵۸ میلیارد دلاری جنگ غزه به اشغالگران صهیونیست

خسارت ۵۸ میلیارد دلاری جنگ غزه به اشغالگران صهیونیست

رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بر اساس ارزیابی‌های انجام شده از هزینه‌های جنگ علیه غزه و کاهش درآمدهای ناشی از آن، ۵۸ میلیارد دلار به این رژیم خسارت وارد شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بر اساس ارزیابی‌های انجام شده از هزینه‌های جنگ علیه غزه و کاهش درآمدهای ناشی از آن، ۵۸ میلیارد دلار به این رژیم خسارت وارد شده است.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از رسانه‌های صهیونیستی، «امیر یارون» رئیس بانک مرکزی رژیم اسرائیل تاکید کرد که جنگ علیه ساکنان غزه، تاثیرات منفی گسترده‌ای بر فعالیت‌های اقتصادی و بازارهای مالی این رژیم داشته است.

وی افزود که بانک مرکزی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه میزان سود را ۲۵ واحد کاهش داد و به ۴.۵ درصد رساند و این اولین تغییر مسیری است که بانک مرکزی در روند افزایش سود به طور مداوم از آوریل ۲۰۲۲ در پیش گرفته بود.

این مقام ارشد اقتصادی رژیم صهیونیستی ادامه داد که کابینه باید بر مخارج جنگ و هزینه‌هایی که موتور رشد را به حرکت در می‌آورد متمرکز شود و هزینه‌های غیر اساسی و اموری که برای رشد اقتصادی مفید نیست را کاهش دهد.

وی افزود: همچنین ارزیابی‌ها بیانگر آن است که نسبت بدهی اسرائیل به تولید ناخالص داخلی تا پایان سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به حدود ۶۶ درصد افزایش پیدا کند.

یارون تاکید کرد که با توجه به نیارهای جنگ، عدم اقدام فوری برای اعمال تغییرات لازم در بودجه از طریق کاهش هزینه‌ها، انحلال وزارتخانه‌های غیر ضروری و افزایش درآمدها، در آینده هزینه‌های زیادی را برای اقتصاد رژیم صهیونیستی به دنبال خواهد داشت.

پیشتر وزارت دارایی رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی که در ماه دسامبر (آذر/ دی) منتشر کرد، نوشت: هزینه‌های جنگی ۷۵ میلیارد شیکلی (۲۱ میلیارد دلاری) باید از طریق وام گرفتن یا کاهش بودجه عمومی در کنار افزایش مالیات تامین شود.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» هم پیشتر به نقل از تحلیلگران نوشت: تل آویو ضربه اقتصادی سنگینی متحمل شده و تاثیر آن بر بخش فناوری نگران کننده است.

واشنگتن پست افزود که جنگ غزه برای کابینه اسرائیل ۱۸ میلیارد دلار یا حدود ۲۲۰ میلیون دلار در روز هزینه داشته است.

در گزارشی که بانک «جی پی مورگان چیس» به تازگی منتشر کرد، آمده است که حجم اقتصاد رژیم اسرائیل به خاطر جنگ غزه، در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳، ۱۱ درصد کوچک‌تر می شود.

ارزیابی‌های این بانک از بدبینانه ترین ارزیابی‌های تحلیلگران وال استریت تاکنون بوده و بر این اساس، بسیاری از سرمایه گذاران اقدام به فروش گسترده سهام شرکت‌های اسرائیلی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، اقتصاد رژیم صهیونیستی در چهار ماهه سوم سال ۲۰۲۳، تمام سودی را که در طول سال کسب کرده بود، به خاطر تجاوز به نوار غزه از دست خواهد داد.

آخرین باری که حجم اقتصاد اسرائیل شاهد کوچکتر شده بود، سال ۲۰۲۰ و پس از شیوع کرونا بود.

انتظار می‌رود تأثیر جنگ بر اقتصاد رژیم «اسرائیل»، به ویژه در ارقام مصرف خصوصی و گردشگری ویرانگر و بی‌سابقه باشد.

رژیم صهیونیستی با افت شدید بخش‌های فناوری و گردشگری که محرک‌های اصلی رشد اقتصادی آن هستند و کاهش ارزش شِکِل (واحد پول این رژیم) مواجه است.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی و اعلام جنگ رژیم اشغالگر، سهام و اوراق قرضه محلی افت کرده است، بسیاری از شرکت‌ها و مدارس بسته هستند و بیشتر خطوط هوایی، پروازهای خود را به تل‌آویو متوقف کرده‌اند.

مقاومت فلسطین در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top