تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/10/17 - 09:05
کد خبر: 492461

هادی محمدی؛

مشروعیت پاسخ به عاملان و آمران ترور

مشروعیت پاسخ به عاملان و آمران ترور

حتی اگر دست‌های اشرار در کرمان، جنایت آفریده باشند، سازنده و مدیریت‌کننده و هدایتگر آن‌ها امریکا و صهیونیست‌ها هستند و باید هزینه عبور از خطوط قرمز امنیت ملی و مستشاران ایرانی را بپردازند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یادداشت از هادی محمدی*/// از زمانی که سولیوان، مشاور امنیت ملی امریکا به اسرائیل و قبل از آن به عربستان سفر کرده، مرحله جدیدی از تحولات و رخدادها در غزه و منطقه شروع شده است. امریکا و بخش عمده‌ای از حکمرانان تل‌آویو به این نتیجه رسیده اند که ادامه جنگ جنایتکارانه، نه‌تن‌ها هدفی برای رژیم صهیونیستی محقق نمی‌کند، بلکه بر انبوه پرونده جنایی آنان در دادگاه لاهه و به‌ویژه بر فشار بین‌المللی و افکار عمومی علیه امریکا و سپس صهیونیست‌ها خواهد افزود؛ لذا باید به مرحله جنگ کم‌شدت و به‌ویژه هدفمند در غزه روی آورند و بدین‌منظور وزیر شئون استراتژیک رژیم صهیونیستی به امریکا سفر کرده تا طی دیدار با مقامات کاخ سفید و کنگره، روی جزئیات برنامه این مرحله و پس از آن در غزه، توافق کنند. فشارهای حزب‌الله در لبنان، صهیونیست‌ها را جان به لب کرده و عملیات‌های مقاومت اسلامی عراق، هزینه‌هایی جدی و محاسبه‌نشده بر امریکا وارده کرده و راهبرد بسیار مهم یمنی‌ها نیز به جز رژیم صهیونیستی و نیمی از اقتصاد این رژیم، اهداف و برنامه‌های ژئواستراتژیک امریکا را در باب‌المندب و دریای سرخ با چالش جدی روبه‌رو کرده است.

صهیونیست‌ها هم به جز عرصه‌های اقتصادی که به خسارت‌های ۵۱ میلیارددلاری آن اعتراف کرده‌اند، از ۲۰ هزار معلول و مجروح در جنگ غزه سخن می‌گویند که حداقل بیش از ۲ هزار کشته از نظامیان خود و تعداد قابل‌توجهی از فرماندهان آن‌ها در این فهرست هستند. امریکا و صهیونیست‌ها نمی‌خواهند مرحله جنگ کم‌شدت را که باید طی آن در مذاکرات سیاسی به نتیجه برسند، با شکست و سرافکندگی صهیونیست‌ها و حتی امریکا به پایان ببرند، لذا از هفته دوم دی‌ماه، به اقدامات هجومی و تقسیم کار شده با صهیونیست‌ها با هدف نوعی بازدارندگی و پیروزی سازی در این مرحله دست زده و شهید سیدرضی موسوی و قبل از آن دو تن از مستشاران ایران در سوریه را مستقیماً هدف قرار دادند، درحالی که تا آن زمان عمدتاً فرودگاه دمشق و برخی مناطق کم‌اهمیت هدف هجوم صهیونیست‌ها بود. همچنین به یگان‌های دریایی یمن از سوی امریکا حمله شد تا کشتی‌های رژیم صهیونیستی امکان تردد در دریای سرخ داشته باشند و سپس شهید العاروری در قلب ضاحیه بیروت در لبنان هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفت و پس از آن در ساختمان وزارت کشور عراق به مقر یکی از فرماندهان حشدالشعبی و نجبای عراق حمله شد و او و معاونش را به شهادت رساندند.

آخرین اقدام تروریستی در این مرحله، جنایت تروریستی در سالگرد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در کرمان بود که عملاً امنیت ملی ایران و افراد ایران در سوریه را هدف قرار دادند. تمامی شاخص‌ها و پارامترهای مرتبط با امریکا و رژیم صهیونیستی تأیید می‌کند که جنگ گسترده در منطقه را در راستای منافع خود ندانسته و قادر به اجرای آن نیز نیستند و برخلاف برخی در ایران و به‌ویژه فسادطلبان از طریق ترویج جنگ‌هراسی، به‌دنبال تولید پیروزی موهوم و ساختگی برای صهیونیست‌ها و امریکا در منطقه هستند. واکنش به این رویکرد صهیونیستی و امریکایی، اقدامی مشروع، اخلاقی، انسانی و تأمین‌کننده عنصر بازدارندگی ملی در مقابل متجاوزان صهیونیست و امریکاست. حتی اگر دست‌های اشرار در کرمان، جنایت آفریده باشند، سازنده و مدیریت‌کننده و هدایتگر آن‌ها امریکا و صهیونیست‌ها در یک طرح مشترک هستند و باید هزینه عبور از خطوط قرمز امنیت ملی و ترور مستقیم مستشاران ایرانی را بپردازند. حزب‌الله از شنبه اولین واکنش خود را طبق هشدار سیدحسن نصرالله شروع کرده و در عراق، عزم ملی بر اخراج نیروهای اشغالگر امریکایی شکل گرفته و یمن بر اراده خود در استمرار راهبردش تأکید کرده که باید پاسخ قانونی و اخلاقی و انسانی ایران به جنایت آنها، تکمیل شود.

*کارشناس مسائل سیاسی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top