تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/11/01 - 15:30
کد خبر: 493985

شناسایی ۱۵ هزار میلیارد تومان معاملات مشکوک پولشویی + جزئیات

شناسایی ۱۵ هزار میلیارد تومان معاملات مشکوک پولشویی + جزئیات

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: این اداره کل از ابتدای سال تاکنون، اقدام به شناسایی بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان معاملات و عملیات مالی مشکوک به پولشویی کرده که مراتب جهت پیگیری و انجام اقدامات تکمیلی به دفتر بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور گزارش شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شاکررضا مریدی اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی کشور در راستای تعاملاتی که مرکز اطلاعات مالی از اشخاص، نهادها و دستگاه‌های مشمول قانون مبارزه با پولشویی انتظار دارد، دستورالعملی در ارتباط با ماده ۱۳۶ آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی صادر نموده که بر اساس آن، شاخص‌ها و معیارهایی را برای شناسایی معاملات و عملیات مالی مشکوک به پولشویی تعریف و برای استفاده ماموران مالیاتی، ابلاغ کرده است.

وی افزود: برخی از شاخص‌ها، همان مصادیق جرایم مالیاتی موضوع ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم بوده و برخی دیگر نیز به عنوان معیار و شاخصی برای شناسایی جرایم مالیاتی همچون کارت بازرگانی اجاره‌ای، صورتحساب‌های غیرواقعی، حساب‌های بانکی اجاره‌ای و ... قابل استفاده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان تصریح کرد: در راستای وظایف اداره بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی و بر اساس شاخص‌های موضوع دستورالعمل مذکور، این اداره کل از ابتدای سال تاکنون، اقدام به شناسایی بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان معاملات و عملیات مالی مشکوک به پولشویی کرده که مراتب جهت پیگیری و انجام اقدامات تکمیلی به دفتر بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور گزارش و اعلام شده است.

مریدی عنوان کرد: پولشویی به عنوان یک جرم مالی، دارای آثار و تبعات منفی فراوانی در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی همچون گسترش فساد و ارتشا، اختلاس، تضعیف بخش خصوصی، ‌ کاهش درآمد دولت، افزایش فعالیت اقتصاد زیرزمینی و ... است.

وی اضافه کرد: اداره بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی همواره به‌دنبال رصد متخلفان در حوزه‌های مختلف مالیاتی است تا در جهت احقاق حقوق حقه دولت و وصول با اصول مالیات موجبات عدالت مالیاتی را فراهم آورد.

مدیرکل امور مالیاتی استان خاطرنشان کرد: اگر به دنبال رشد تولید و رونق فعالیت‌های اقتصادی هستیم، باید فضای رقابتی سالم ایجاد شود که رسیدن به این فضا و مهمترین ابزار تحقق آن نظام مالیاتی عادلانه است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top