تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/11/10 - 21:30
کد خبر: 495051

نماینده ایران: آنهایی که رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایات بیشتر تشویق می‌کنند باید پاسخگو باشند

نماینده ایران: آنهایی که رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایات بیشتر تشویق می‌کنند باید پاسخگو باشند

علی‌آبادی در پاسخ به ادعاهای بی اساس نماینده رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: بیش از هفت دهه است که رژیم اسرائیل با سیاست‌ها و عملکرد خود، حقوق اساسی و منزلت مردم فلسطین را پایمال می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، مهدی علی‌آبادی، معاون نمایندگی ایران در نشست سوم کنفرانس خلع سلاح در سال ۲۰۲۴ که روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شد، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با هدف منحرف کردن توجهات از جرایم و جنایات ارتکابی خود علیه مردم فلسطین، به تحریف واقعیت‌ها و اتهام‌زنی به سایرین روی آورده است.

این دیپلمات ارشد ایرانی افزود: رژیم اسرائیل بدون عضویت در هیچ یک از معاهدات خلع سلاحی ناظر بر تسلیحات کشتار جمعی، به طور وقیحانه‌ای به تهدیدات و لفاظی‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهد. به طوری که نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس در سپتامبر سال گذشته بر خلاف اصول و قواعد حقوق بین‌الملل، ایران را به حمله هسته ای تهدید کرد. 

علی‌آبادی در پاسخ به ادعاهای بی اساس نماینده رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: بیش از هفت دهه است که رژیم اسرائیل با سیاست‌ها و عملکرد خود، حقوق اساسی و منزلت مردم فلسطین را پایمال می‌کند. نقض فاحش حقوق بین‌الملل بشردوستانه، به ویژه جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت، نسل‌کشی، پاکسازی قومی و آوارگی اجباری در غزه نشانگر خوی وحشیانه این رژیم است.  

نماینده ایران با بیان اینکه جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و نقض فاحش حقوق بشردوستانه نباید به امری عادی تبدیل شود، خطاب به نمایندگان کشورهای حاضر در این نشست گفت: جامعه بین‌المللی باید کشورهایی که در جنایات رژیم اسرائیل نقش داشته و سلاح‌های مرگبار در اختیار آن قرار می‌دهند و آن را به ارتکاب به جنایات بیشتر تشویق می‌کنند را وادار به پاسخگویی کند. 

وی با اشاره به ناکامی جامعه بین‌المللی در وادار کردن رژیم اسرائیل به رعایت قواعد بین‌المللی و پایان دادن به اشغال و رفتار سبعانه‌ علیه مردم فلسطین گفت: ادامه این ناکامی‌ها، چراغ سبزی برای این رژیم برای تداوم ارتکاب به جنایات علیه مردم غزه خواهد بود.

نماینده ایران بار دیگر و در پاسخ به ادعاهای بعدی نماینده رژیم صهیونیستی مبنی بر حمایت ایران از گروه های جهادی در منطقه گفت: ریشه بحران در منطقه اشغالگری و رفتار غیر انسانی در هفت دهه گذشته توسط رژیم اسرائیل است. گروه‌های جهادی در این منطقه از جمهوری اسلامی ایران دستور نمی‌گیرند، با این وجود ایران نمی‌تواند مانع از بروز خشم و انزجار مردم منطقه در برابر ظلم و اشغال باشد. 

این نشست با طرح سخنان نمایندگان ایران، ترکیه، کوبا، مصر، تونس، الجزایر علیه جنایات بی وقفه رژیم صهیونیستی در غزه به صحنه رویارویی کشورهای مختلف با آن رژیم تبدیل شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top