تاریخ انتشار: جمعه 1402/11/13 - 13:59
کد خبر: 495252

خبر خوش از تداوم بارش برف و باران در ایران

خبر خوش از تداوم بارش برف و باران در ایران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در نقاط محتلف کشور طی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ بهمن‌ماه) خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ صادق ضیاییان ضمن تشریح وضعیت جوی استان‌های کشور اظهار کرد: امروز (۱۳بهمن ماه) در بیشتر مناطق کشور بارش وجود دارد. در کرمانشاه، لرستان، شمال و شرق خوزستان، جنوب و غرب اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کردستان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان و ارتفاعات رشته کوه البرز خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سواحل خزر بارش باران و در بقیه نقاط کشور نیز بارش پراکنده انتظار می‌رود، افزود: در هرمزگان، فارس، جنوب شرق کرمان، سیستان و بلوچستان رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی شنبه (۱۴ بهمن ماه) گفت: شنبه این سامانه در نوار شرقی کشور به‌ویژه در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی فعال است و در برخی مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان سبب بارش برف و باران می‌شود سپس در اواخر وقت این سامانه از مرزهای شرقی خارج می شود همچنین صبح شنبه در برخی مناطق غرب کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد.

ضیائیان با اشاره به وزش باد و گردوخاک در برخی نقاط کشور اظهارکرد: جمعه در نیمه شمالی فارس، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و شنبه در مرکز شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در برخی از این مناطق گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: یکشنبه (۱۵ بهمن ماه) فقط در برخی نقاط شمال غرب به‌ویژه جنوب آذربایجان غربی و غرب کردستان بارش برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در بقیه کشور آسمان صاف خواهد بود.

ضیاییان خاطرنشان کرد: دوشنبه (۱۶ بهمن‌ماه) در برخی نقاط شمال غرب و غرب ارتفاعات البرز مرکزی بارش پیش‌بینی می‌شود. بیشینه بارش دوشنبه در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و شمال غرب کرمانشاه خواهد بود که به‌صورت بارش برف است.

وی ادامه داد: از جمعه تا دوشنبه در نیمه غربی دامنه‌های جنوبی البرز و نوار شمالی و طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه در شرق و جنوب شرق کشور افت محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضعیت هوا درباره وضعیت جوی مناطق دریایی کشور گفت: از جمعه تا یکشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود همچنین جمعه دریای خزر نیز مواج است.

وی در مورد وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد:آسمان تهران فردا (۱۴ بهمن‌ماه) صاف تا کمی ابری، گاهی شاهد وزش باد و یخبندان با حداقل دمای ۳- و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه(۱۵بهمن‌ماه) نیمه‌ابری و مه رقیق به تدریج وزش باد و کاهش ابر در بعدازظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: فردا همدان و زنجان با کمینه دمای ۷- درجه سانتیگراد سردترین و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مراکز استان‌ کشور گزارش شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top