تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/11/30 - 16:34
کد خبر: 496970

راه‌اندازی کسب‌و‌کار برای بانوان با استفاده از انرژی خورشیدی

راه‌اندازی کسب‌و‌کار برای بانوان با استفاده از انرژی خورشیدی

معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور از راه اندازی کسب و کار بانوان با استفاده از انرژی خورشیدی با همکاری وزارت نیرو خبر داد و گفت: با شرایطی که فراهم می‌شود بانوان می توانند پایه‌گذار این کسب و کار شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، انسیه خزعلی، معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور در مراسم رونمایی از مسابقه ملی نمایشی- پیامکی خانواده انرژی که با حضور مشاوران زنان و خانواده دستگاه‌های اجرایی و مریم کارگز نجفی، معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو در محل وزرات نیرو برگزار شد،  با تاکید بر ضرورت بهینه سازی مصرف و جلوگیری از اسراف با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: اسراف با سبک زندگی اسلامی سازگار نیست؛ 85 درصد از بانوان کشور خانه‌دار هستند که با کسب مهارت لازم می‌توانند در حفظ محیط زیست و انرژی بسیار تاثیر گذار باشند و برای ارتقای سطح فرهنگ و عملکرد کشور کمک کنند.

خزعلی به تاکیدات رئیس جمهوری برای برگزاری برنامه‌های مشترک معاونت زنان با  وزارتخانه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: بر این اساس برنامه سیاست گذاری و برنامه‌ریزی با معاونت زنان و اجرا با وزارتخانه ها خواهد بود.

معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور از راه‌اندازی کسب و کار بانوان با  استفاده از انرژی خورشیدی با همکاری وزارت نیرو خبر داد و گفت:  با شرایطی که فراهم می شود بانوان می توانند پایه گذار این کسب و کار شوند.

وی با پیشنهاد اینکه پیامک نوع مصرف انرژی خانواده برای بانوان ارسال شود،تصریح کرد: با توجه به اینکه بانوان محوریت مدیریت مصرف هستند و با ایجاد این مهارت در آنها به بازدهی بهتری در مدیریت مصرف انرژی خواهیم رسید.

خزعلی با اشاره به جایگاه مناسب بانوان از لحاظ کمی و کیفی در وزارت نیرو، گفت: توجه ویژه به خانواده و حمایت از مادران دارای فرزند کوچک در این وزراتخانه در سطح عالی انجام می‌شود.

خزعلی با بیان اینکه فرهنگ عامه را از طریق کارگروه‌ها اجرایی خواهیم کرد، ادامه داد: در روز خانواده  مقرر شده که خانواده الگو را در استان‌ها شناسایی کنیم و  تعداد فرزندان،تحصیلات فرزندان، فعال بودن والدین در مسئولیت پذیری با محیط و احساس مسئولیت خانواده در ارتباط با محیط زیست، مصرف،ارتقاء فرهنگ و رسانه  ملاک هایی است که در شناسایی خانواده باید موثر باشد، همچنین تلاشی که خانواده برای سلامت جسمی و روحی خانواده و یا داشتن نشاط ویژه خانواده دارد از جمله این ملاک‌هاست تا بهترین خانواده‌ها را در استان‌ها شناسایی و تقدیر کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با معترضین! +فیلم
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟
حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک
مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
گفت و شنود/ آب شد!
صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۸ اردیبهشت
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top