تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/12/07 - 19:21
کد خبر: 497491

۳ میلیون و ۹۰۰ هزار زائر نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران حضور یافتند

 ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار زائر نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران حضور یافتند

مقیمی جانشین ستاد تسهیلات زائرین استان قم گفت: بر اساس آمار اعلامی حمل و نقل ریلی و جاده‌ای، فراجا، Btsهای تلفن همراه و نفرشمارهای مسجد مقدس جمکران، امسال بیش از ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار زائر نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران حضور یافتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  ابوالقاسم مقیمی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و قدردانی از حضور پرشور مردم شریف ایران و قم در جشن‌های ملی نیمه شعبان، اظهار داشت: در نیمه شعبان امسال ظرف 72 ساعت از عصر پنجشنبه 3 اسفندماه تا شام نیمه شعبان 6 اسفندماه، بیش از 3 میلیون و 900 هزار نفر در جشن‌های ملی نیمه شعبان قم و مسجد مقدس جمکران حضور یافتند.

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم افزود: این آمار بر اساس آمار رسمی اعلامی حمل و نقل جاده‌ای، فراجا، Btsهای تلفن همراه و نفرشمار مسجد مقدس جمکران احصا شده است.

وی عنوان کرد: آمار حضور بیش از 3 میلیون و 900 هزار نفری زائران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران در حالی است که بسیاری از عاشقان حضرت ولیعصر(عج) به جهت پیش‌بینی وضعیت جوی و برودت هوا، با توجه به وجود آمادگی کامل مواکب خدمت‌رسانی به زائران، از سفر به شهر مقدس قم منصرف شدند.

بیش از 550 موکب پذیرایی با حضور 10 هزار خادم  برپا شد

جانشین ستاد تسهیلات زائران استان قم بیان کرد: بیش از 550 موکب پذیرایی و خدمات‌رسانی با حضور 10 هزار خادم که حدود 90 موکب غیرایرانی و 150 موکب از 29 استان‌ کشور بوده است، در نیمه شعبان امسال برپا شد.

وی با بیان اینکه در کنار آمار حضور مردمی خدمات ویژه دستگاه‌های اداری و اجرایی به‌خصوص استان‌های معین قم از شاخص‌های نیمه شعبان امسال بود، گفت: برای اولین‌بار حضور پررنگ دستگاه‌های ملی و استان‌های معین برای امدادرسانی و کمک به برپایی این جشن بزرگ ملی شکل گرفت. از استان‌های تهران، اصفهان، مرکزی، البرز، قزوین، گیلان، مازندران، کرمانشاه و ایلام با حدود 600 نفر برای پشتیبانی از دستگاه‌ها و مواکب خدمت‌رسانی استان قم حضور جدی داشتند.

مقیمی اضافه کرد: با محوریت وزارت کشور، وزارتخانه‌های بهداشت و هلال احمر در حوزه بهداشت و درمان، وزارت نیرو در حوزه برق و آب، وزارت صمت در حوزه تهیه اقلام و ارزاق مورد نیاز مواکب، وزارت نفت در حوزه سوخت و گازرسانی، وزارت راه و شهرسازی در حوزه راه آهن و حمل و نقل جاده‌ای، وزارت آموزش و پرورش در خصوص تجهیز مدارس برای اسکان رایگان زائران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارسال پیامک‌های راهنمای زائر و ایجاد شبکه مطمئن تلفن همراه با کمترین قطعی آنتن و اینترنت، سازمان شهرداری‌ها که بیش از 19 شهرداری از شهرهای مختلف خدمات‌رسانی کردند.

معاون استاندار قم ضمن تقدیر از همراهی‌های فرمانده کل سپاه و فرمانده ارتش، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص پشتیبانی لوجستیک و هماهنگی امور و نظم دهی مراسم تلاش بسیاری داشتند؛ همچنین نهادهای مختلف امنیتی و انتظامی در برقراری آرامش و امنیت برای زائران خدمت‌رسانی کردند.

وی تأکید کرد: از همه دستگاه‌های اداری و اجرایی استان قم که با مدیریت استاندار محترم قم به صورت شبانه روزی در تلاش بودند، نهایت مراتب قدردانی را داریم.

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم اظهار کرد: یکی از شاخص‌ترین اتفاقات امسال، ایجاد قرارگاه ملی نان بود که به صورت منسجم عمل کرد و نزدیک به یک میلیون قرص نان برای مواکب خدمت‌رسانی طبخ و توزیع شد. در اقامتگاه‌های رسمی استان، صحن‌های مسجد مقدس جمکران، زائرسرای حرم حضرت معصومه(س)، مساجد و حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، مدارس، بوستان‌ها و سایر مواکب اسکان مردمی، 200 هزار نفر در این چهار روز، اسکان یافتند.

8 هزار نیروی هلال احمر و اورژانس به زائران نیمه شعبان خدمات درمانی ارائه کردند

وی به ایجاد 8 بیمارستان صحرایی اشاره کرد و افزود: بیش از 8 هزار نیروی هلال احمر و اورژانس و فوریت های پزشکی در خصوص اقدامات بهداشتی و درمانی فعال بودند.

جانشین ستاد تسهیلات زائرین استان قم تصریح کرد: به صورت ویژه مواکب فرهنگی در خصوص دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات پیش‌رو فعالیت داشتند. یک کیلومتر لوله‌گذاری ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص) برای آب‌رسانی به مواکب به صورت مطمئن و نظارت راهبردی انجام شده است.

مقیمی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها نیز با تامین 120 اتوبوس و 100 ون برای جابه‌جایی زائران، راه‌اندازی نزدیک به هزار چشمه سرویس بهداشتی در مسیر پیاده‌روی مسجد مقدس جمکران، خدمت‌رسانی 3 هزار نیروی خدماتی و آتش‌نشانی شهرداری، حضور فعال داشتند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top