تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/12/08 - 17:09
کد خبر: 497592

توسعه پوشش فیبر نوری به ۲۰ میلیون مشترک تا پایان دولت سیزدهم

توسعه پوشش فیبر نوری به ۲۰ میلیون مشترک تا پایان دولت سیزدهم

وزیر ارتباطات گفت: یکی از مهمترین پروژه‌های فعلی وزارت ارتباطات در حال حاضر پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها است که با هدف ۲۰ میلیون پوشش تا پایان دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، جلسه هم افزایی و توسعه همکاری‌های مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با حضور عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، و سردار عبدالرضا عابد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و جمعی از معاونان برگزار شد.

در این جلسه دو طرف ضمن تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و مرور همکاری‌های گذشته بر توسعه همکاری‌ها مشترک و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود تاکید کردند.

وزیر ارتباطات در بخشی از این جلسه گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) از قدیم به سرعت، دقت، توانمندی و روحیه جهادی شناخته می‌شده است و در همه حوزه‌هایی که کار به قرارگاه سپرده شده با اطمینان کار انجام شده است و این اتفاق خوبی است.

زارع پور در ادامه با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات حوزه کاری و مأموریت گسترده و متنوعی دارد که از اعماق اقیانوس‌ها تا فضا را شامل می‌شود، گفت: یکی از مهمترین پروژه‌های فعلی وزارت ارتباطات و دولت سیزدهم در حال حاضر پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها است که با هدف 20 میلیون پوشش تا پایان دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: این پروژه در کشورهایی با گستره جغرافیایی هشت تا ده سال طول کشیده است اما بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان دولت تلاش داریم این پروژه را به سرانجام برسانیم و بر همین اساس برای توسعه این طرح هم به 10 اپراتور مجوز داده شده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها ظرفیت‌های همکاری مشترک چه در حوزه عمرانی این پروژه و تسریع در حفاری‌ها به منظور فیبر کشی و داکت گذاری و چه در حوزه تأمین تجهیزات برای اپراتورها وجود دارد.

وی افزود: در بخش‌های دیگر و سایر حوزه‌های مأموریتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز زمینه‌های همکاری مشترک وجود دارد به همین منظور پیشنهاد می‌شود با تشکیل کارگروه مشترک ظرفیت‌های موجود بررسی و همکاری مشترک تازه آغاز شود.

سردار عبدالرضا عابد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) نیز در ادامه با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتم بازوی سازندگی دولت‌ها است، گفت: در حال حاضر قرارگاه خاتم بیش از پنج هزار پیمانکار بخش خصوصی را با جمعیتی بالغ بر 150 هزار نیروی متخصص را به کار گرفته است و در حوزه‌های مختلف آماده همکاری با دولت است.

بر این اساس در حوزه‌هایی که قرارگاه خاتم توان کمک کردن داشته باشد، شک نکنید که دریغ نخواهیم کرد و به منظور پیشبرد اهداف و برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای همکاری مشترک این آمادگی وجود دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top