تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/12/09 - 20:33
کد خبر: 497742

رشته پدافند غیر عامل پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد ایجاد شد

رشته پدافند غیر عامل پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد ایجاد شد

پریسا حسنی، جانشین رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت نیز در این کارگاه گفت: یکی از مواد قانونی جوانی جمعیت ماده ۶۵ است که هدف آن بررسی اثرات مواد شیمیایی، مواجهات شغلی و عوامل مختلف زیست محیطی بر ناباروری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، جعفر میعادفر رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت در کارگاه کارشناسان و دبیران پدافند غیرعامل دانشگاه‎های علوم پزشکی کشور،  اظهار داشت: تقویت ساختار در دانشگاههای علوم پزشکی و ایجاد رشته پدافند غیر عامل پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد از برنامه‎ های ستاد پدافند غیرعامل است. رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت با بیان اینکه در بحث آینده پژوهی، بخشی از تهدیدات عمومی است، گفت: از بخشی دیگر از تهدیدات ممکن است مردم اطلاع نداشته باشند و ما بر اساس آسیب ها و تهدیداتی که در کشور رصد می کنیم، قرارگاه هایی را با هماهنگی سازمان پدافند غیرعامل تشکیل می دهیم که آخرین قرارگاه زیستی که تشکیل شد در استانهای جنوبی کشور بوده است. 

جباری رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت نیز در این کارگاه با بیان این که در سال جاری روند نزولی نرخ رشد باروری متوقف شده است، اظهار کرد: یکی از علل آن را می‌توان اجرای قانون جوانی جمعیت دانست.  وی گفت: در کنار سایر عوامل شناخته شده مخاطرات باروری مثل مخاطرات شغلی همچون پرتوی، شیمیایی، آلاینده ‎ها و  بسیاری از عوامل ناشناخته دیگر نیز وجود که به ‌منظور ارتقاء هماهنگی، هم‌افزایی و ساماندهی ظرفیت‌ دستگاه‌های اجرایی در جهت کاهش عوارض و آسـیب‌های ناشی از تهدیدات و مخاطـرات باروری، دستـورالعمل اجـرایی مـاده ۶۵ قانون حمایت از خانواده و جـوانی جمعیت تهیه و توسط کمیته‌ دائمی پدافند غیرعامل ‌ کشور ابلاغ شده است و در این راستا دانشگاه‎های علوم پزشکی مطابق سنجه‎ های تهیه شده بازوهای اجرایی وزارت بهداشت در این ماده قانون هستند.

پریسا حسنی، جانشین رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت نیز در این کارگاه گفت: یکی از مواد قانونی جوانی جمعیت ماده 65 است که هدف آن بررسی اثرات مواد شیمیایی، مواجهات شغلی و عوامل مختلف زیست محیطی بر ناباروری است.

وی همچنین اظهار داشت: شناسایی و احصا مخاطرات شناخته شده در حوزه ماده 65 و تعیین نیازها و اولویت های پژوهشی در راستای شناسایی مخاطرات جدید و موارد ناشناخته از اولویت‎ های تاکید شده در برنامه عملیاتی دانشگاه‎های علوم پزشکی محسوب می‎ شود.

حسنی افزود: مسئولیت پیگیری، هماهنگی، نظارت و تدوین گزارشات دوره ای دستورالعمل ماده 65 بر عهده کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می‎ باشد که از طریق بررسی مستندات ارائه شده توسط دبیرخانه‎ های پدافند غیرعامل دانشگاه‎های علوم پزشکی در سامانه برنامه عملیاتی وزارت بهداشت HOP انجام و موارد به قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت و سازمان پدافند غیرعامل ارسال می ‎شود.

گفتنی است، این کارگاه دو روزه با حضور کارشناسان و دبیران پدافند غیرعامل دانشگاه‎های علوم پزشکی کشور، دکتر میعادفر، رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، دکتر جباری، رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس، دکتر لطیفی، معاون سلامت سازمان پدافندغیرعامل کشور، دکتر مختاری؛ معاون حوزه دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، و جمعی از کارشناسان حوزه ستاد پدافند غیرعامل وزارت بهداشت برگزار شد.همچنین در این کارگاه به ضرورت، اهمیت و نقشه راه پدافند غیر عامل در نظام سلامت، برنامه عملیاتی سال 1402، مخاطرات باروری و تهدیدات سایبری پرداخته شد.

در اختتامیه این کارگاه، دکتر میعادفر ضمن تقدیر از عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی تبریز، خراسان شمالی و آبادان به ترتیب با کسب رتبه‎ های اول تا سوم و تجلیل از کارشناسان برتر این حوزه، به سوالات کارشناسان پدافند غیرعامل دانشگاه های علوم پزشکی پاسخ داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با معترضین! +فیلم
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟
حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک
مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top