تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/12/13 - 17:44
کد خبر: 498108

معاون وزیر علوم:

ظرفیت دانشجویان برای اعتلای فضای فرهنگی دانشگاه‌ها به‌کار گرفته شود

 ظرفیت دانشجویان برای اعتلای فضای فرهنگی دانشگاه‌ها به‌کار گرفته شود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، گفت: از ظرفیت فارغ‌التحصیلان و دانشجویان جهت اعتلای فضای فرهنگی دانشگاه‌ها استفاده شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه کردستان، عبدالحسین کلانتری امروز در اختتامیه مرحله دانشگاهی سی‌وهشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور که به میزبانی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: تقارن ایام شعبانیه با آغاز و رونمایی برنامه جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) را به فال نیک می‌گیریم.

وی افزود: شاید هیچوقت بشر به اندازه امروز به قرآن محتاج نبوده و تا به این حد از جهت‌های مختلف سرخورده نبوده است، چرا که امروز در غرب چیزی از بنیان‌ها و خانواده‌ها نمانده و باقی‌مانده آن نیز در حال فروریختن و نابود شدن است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: شاید هیچ‌وقت در جهان شکاف اقتصادی تا به این حد وجود نداشته و این اقتصاد معیوب موجب شده است، در حالی که کشوری برای حفظ نظام بازار محصولات خود را به دریا می‌ریزد یا به آتش می‌کشد، در سوی دیگر کره زمین میلیون‌ها نفر از گرسنگی رو به مرگ باشند.

وی بیان کرد: بشر امروز محتاج لنگری است که در این جهان متلاطمی که خودساخته، یاریش کند و به آرامش و سکون برساند و این لنگر، قرآن کریم است.

کلانتری تصریح کرد: میل و انس به قرآن در دنیا رو به افزایش است، حتی در میان کسانی که مسلمان هم نیستند، احساس نیاز به این ملجا و پناهگاه را می‌بینیم و در چنین شرایطی باید این معارف ناب در قالبی کاربردی به دنیا ارائه کنیم.

وی عنوان کرد: استان کردستان یک استان قرآنی است و دانشگاه کردستان نیز متبرک به این فضا بوده و استعدادهای بی‌شماری در این زمینه وجود دارد که میزبانی سی‌وهشتمین جشنواره قرآن و عترت (ع)، فرصت بزرگی برای این استان است.

معاون فرهنگی وزیر علوم تأکید کرد: فارغ‌التحصیلان و دانشجویان این دانشگاه در واقع به عنوان مروجان فرهنگی هستند که باید از ظرفیتشان جهت اعتلای فضای فرهنگی دانشگاه‌ها استفاده شود.

کلانتری عنوان کرد: در دانشگاه کردستان کانون‌ها و تشکل‌های فرهنگی و قرآنی فعالی وجود دارد و امیدواریم با فعالیت‌های قرآنی و مذهبی شاهد ارتقای سطح معارفی دانشگاه‌های کشور باشیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top