تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/12/13 - 21:00
کد خبر: 498142

دلیل اصرارجمهوری اسلامی برای حضور مردم در انتخابات چیست؟

دلیل اصرارجمهوری اسلامی برای حضور مردم در انتخابات چیست؟

جعفری بیان کرد: حضور مردم در انتخابات و مشارکت‌هایشان نشان از این دارد که جمهوری اسلامی ایران و مسئولینش در نقش و بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران برای مردم است صادق هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، اسم جعفری معاون هماهنگی و نظارت معاونت پارلمانی رئیس جمهور  با اشاره به اهمیت حضور مردم و نقش آفرینی ارزشمند آنها در انتخابات، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ملت ایران به تعبیر کارشناسان بین‌المللی و صاحب نظران، همانند میشل فوکو فرانسوی از معدود انقلاب‌های مردمی دنیاست،  جز باورهای دینی؛ هیچ عامل دیگری قدرت بسیج این چنین توده‌های مردمی را ندارد.

معاون هماهنگی و نظارت معاونت پارلمانی رئیس جمهور، بیان کرد: انقلاب در ایران محصول برخی  آشفتگی‌ها نبود که در نتیجه آشوب، یک نظم جدید ایجاد شود بلکه رهبر این انقلاب، صاحب نظران و به تبعیت آنان مردم، آگاه بودند که دنبال چه هستند، هدف مشخص بود.جعفری ادامه داد: در راهپیمایی‌های آن زمان مردم می‌گفتند ما حکومت عدل علی را می‌خواهیم، وقتی این را عنوان می‌کردند در حقیقت برای برقراری این حکومت برنامه داشتند.

وی، گفت: علت هر زمان از معلول جدا شود، معلول از بین خواهد رفت. در واقع  خالق انقلاب  اسلامی ایران مردم هستند بنابراین ادامه دهنده آن نیز باز خود مردم خواهند بود.معاون هماهنگی و نظارت معاونت پارلمانی رئیس جمهور، تصریح کرد: ما هیچ انقلابی را در دنیا نداریم که انقلابیون به محض پیروزی حکومت را به همه پرسی و رفراندوم عمومی قرار دهند و خواستار این باشند که مردم خود نوع حکومتشان را انتخاب کنند.جعفری تأکید کرد: ما هنوز در آمریکا و فرانسه و سایر کشورها شاهد آن نبودیم که آنان نوع حکومتشان را به رفراندوم مردمی گذاشته باشند. اما امام خمینی(ره) معمار انقلاب اسلامی ایران اصرار بر این فعالیت داشتند.

وی یادآوری کرد: در کمتر از ۲ ماه بعد انقلاب با اصرار امام،  مردم در صحنه حضور یافتند و نوع حکومتشان را خودشان انتخاب کردند و این افتخار بزرگ تنها شامل انقلاب اسلامی ایران شد هیچ کس در دنیا نمی‌تواند مدعی شود چنین ویژگی را دارا است.معاون هماهنگی و نظارت امور مجلس ریاست جمهوری، ادامه داد: در طی ۴۵ سال این انقلاب همیشه علاوه بر مشارکت‌های گسترده مردم در تجلی‌های مختلف همانند راهپیمایی‌های متعدد، حدود ۴۰ مرحله انتخابات در کشور برگزار شده است.

جعفری بیان کرد: حضور مردم در انتخابات و مشارکت‌هایشان نشان از این دارد که جمهوری اسلامی ایران و مسئولینش در نقش و بیان  اینکه انقلاب اسلامی ایران برای مردم است صادق هستند.وی تاکید کرد: حضرت امام خمینی (ره) هنگامی که در پاریس حضور داشتند وقتی از ایشان سوال شد که به پشتیبانی چه کسانی به ایران می‌روید؟ فرمودند؛ مردم همچنان خبرنگار از ایشان سوال کرد اگر روزی مردم انقلاب را نخواهند چه می‌شود؛  فرمودند آن روز ما نخواهیم بود.

معاون هماهنگی و نظارت معاونت پارلمانی رئیس جمهور، عنوان کرد: بنابراین اینکه جمهوری اسلامی و مسئولین از مردم تقاضای مشارکت و همراهی می‌کنند دارای چند نکته‌ای بسیار ارزشمند و زیبا  است.  جعفری با اشاره به  درخواست مسئولین از مردم برای مشارکت، تأکید کرد: این درخواست، اول صداقت مسئولین را در جمهوری اسلامی ایران بعد از ۴۵ سال نسبت به مردم نشان می‌دهد.وی با اشاره به اینکه انقلاب ایران مردمی است و مشارکت خوب مردم در پای صندوق‌های رای شامل پیامی بود، افزود: نکته دوم مردمی بودن انقلاب نشان از این دارد  که افرادی که به دروغ می‌گویند در  ایران استبداد و دیکتاتور وجود دارد چقدر با حضور مردم در انتخابات روز جمعه ضایع شدند. بدلیل اینکه هیچ دیکتاتوری از مردمش تقاضا نمی‌کند که پای صندوق‌های رأی بیایند و اگر انتخابات هم برگزار کند معمولاً یک انتخابات نمایشی برگزار می‌کند.

معاون هماهنگی و نظارت معاونت پارلمانی رئیس جمهور، تأکید کرد: اگر جمهوری اسلامی دیکتاتوری بود هیچ زمان اصل انتخابات را برگزار نمی‌کرد و لازم هم نبود به مردم اصرار داشته باشد که پای صندوق رأی حضور پیدا کنند. در جمهوری اسلامی تا زمانی که آخرین رأی یک صندوق شمارش نشده باشد کسی نمی‌داند نتیجه این صندوق به نفع کدام نامزد است. جعفری با توجه به شمامتی که دشمنان علیه انتخابات  ایران دارند، گفت: پروپاگاندای جنگ ترکیبی و رسانه‌ای که دشمنان علیه ملت ایران برای انتخابات اسفندماه راه انداختند در کل تاریخ بی‌نظیر است. ما  کشوری را سراغ نداریم که انتخابات آن را که یک امر داخلی  محسوب می‌شود، سایر قدرت‌های منطقه‌ای همه مشارکت و تلاش  خود را کنند که مردم در انتخابات کشورشان حاضر نشوند.

وی یادآورشد: با وجود جنگ ترکیبی که دشمنان علیه ایران با این حجم شایعات، دروغ و اتهام که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران  وارد کردند اما باز هم مردم آگاه و با بصیرت پای صندوق رأی آمدند و حضور خود را اعلام کردند.معاون هماهنگی و نظارت معاونت پارلمانی رئیس جمهور،  تصریح کرد: با اشاره به آمار مثلاً ۴۱ درصد مشارکت، ما نباید اینگونه برداشت کنیم که مثلاً ۶۰ درصد مردم حضور نداشتند در هیچ جای دنیا این امکان فراهم نیست که ما بگوییم ۱۰۰ درصد مردم برای مشارکت آمدند.

جعفری بیان کرد: در همه انتخابات، کشور ما در طول این ۴۵ سال،  متوسط درصد مشارکت مردم  ۵۵ درصد بوده است. در تمام دنیا هم اینگونه است. در حقیقت افرادی که در انتخابات حضور نداشتند به معنای آن نیست که آنها مخالف با جمهوری اسلامی ایران هستند. معاون هماهنگی و نظارت معاونت پارلمانی رئیس جمهور، اضافه کرد: افرادی که این صحبت‌ها را بیان می‌کنند دقیقاً یک شیطنت و مصادره مطلوب به نفع دشمنان انجام می‌دهند. خودشان هم می‌دانند که دچار خطای محاسباتی هستند. دشمنان اگر واقعا می‌دانند که جواب مردم ما نه به جمهوریت است پس چرا اینقدر تلاش می‌کنند و ناراحت هستند که مردم چرا پای صندوق‌های رأی آمدند. این بهترین دلیل است که مردم پشتیبان نظام هستند.

جعفری تصریح کرد: مردم ما آنقدر خوب هستند که در وصف آنان هر چقدر گفته شود حتی تملق هم شود هیچ اشکالی ندارد منت کشی از این مردم آگاه ارزشمند است. همان طور که در قرآن کریم آمده است؛ مؤمنان کارشان این است که در مقابل کفار، خدا ناباوران و طاغوت سرافراز، سربلند و در مقابل مؤمنان متواضع باشند، چه اشکالی دارد که مسئولان ما منت این مردم را بکشند به این موضوع باید افتخار کرد.

وی، خاطر نشان کرد: نواب صفوی می‌گفت من آرزویم این است که حکومت اسلامی تشکیل شود و من جارو کش داخل خیابان‌هایش باشم. ما دعوت مردم برای مشارکت در انتخابات را اوج اقتدار نظام اسلامی می‌دانیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟
فیلم/ می‌خواهی امر به معروف کنی؟ اول به خودت نگاهی بنداز!
حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آغاز عرضه خودروهای برقی از هفته آینده
هیأت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی‌ مجلس دوازدهم انتخاب شد
۸۵ میلیون ریال به حساب حجاج سال ۱۴۰۲ برگردانده می‌شود
برگزاری نشست همدلی و همفکری نیروهای انقلاب با حضور ۱۴۰ نماینده منتخب
جمعی از معلمان سراسر کشور فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
تامین ۴.۸ میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات برای واردات از ابتدای سال
شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد افت کرد
واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top