تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/12/15 - 15:09
کد خبر: 498360

خبر جدید و مهم درباره یارانه فجرانه

خبر جدید و مهم درباره یارانه فجرانه

یک مقام مسئول گفت: مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی از ۱۷ اسفندماه آغاز می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشی اصل افزود: شهروندان برای دریافت سهمیه ۱۱ قلم کالاهای اساسی ماه نخست یعنی بهمن ماه، تا ساعت ۲۴ روز ۱۶ اسفند فرصت دارند.

وی بیان داشت: شهروندان هر چه سریع‌تر سهمیه ماه نخست طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی را دریافت کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۶۳۶۹ با پیش شماره ۰۲۱ مرکز پاسخگویی سوالات و اعتراضات مردم تماس بگیرند.

دانشی اصل اظهار داشت: از ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ به مدت سه ماه و تا اردیبهشت ماه سال آینده طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی اجرا می‌شود و در صورت دریافت نکردن سهمیه کالابرگ در هر ماه، این سهمیه باطل می‌شود.

وی افزود: سهمیه ماه دوم از ۱۷ اسفند سال جاری تا ۱۷ فروردین سال ۱۴۰۳ در کارت سرپرست خانوار شارژ می‌شود و با اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه»، ۲۲۰ هزار تومان اعتبار به ازای هر عضو یک خانوار، برای خرید کالاهای مشمول این کالابرگ در کارت بانکی سرپرست خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم درآمدی، شارژ شد.

دانشی تصریح کرد: حمایت بیشتر از سبد غذایی خانوارهای یارانه بگیر از اهداف اجرای این طرح است و در این طرح، بر اساس نظر مؤسسه تغذیه ایران، یک سبد با ۱۱ قلم کالا برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد با قیمت‌های سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم از آغاز مرحله دوم طرح فجرانه الکترونیک خبر داد و گفت: تاکنون استقبال از طرح فجرانه به ۸۷ درصد رسیده و دهک یک تا سه بیشترین استقبال را داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، علیرضا عسگریان در حاشیه همایش بنگاه‌های اقتصادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحله دوم طرح فجرانه همچون طرح اول است و هیچ تفاوتی ندارد. حدود ۲۲ روز است که از اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک می‌گذرد و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان دولت هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۷ هزار میلیارد تومان بر روی سفره مردم نشسته است، افزود: دامنه مواد خوراکی نیز چرخی در حوزه تولید زده است. در مرحله اول اجرای طرح ۴۷ میلیون بسته غذایی توزیع شده است و یقین داریم در مرحله دوم اجرای طرح نیز مردم با همین استقبال حضور پیدا می‌کنند.

معاون وزارت رفاه با بیان اینکه مرحله دوم طرح فجرانه شروع می‌شود، گفت: مردم از نوزدهم می‌توانند خرید خود را انجام دهند.‌

عسگریان با بیان اینکه مشمولان این طرح ۶۰ میلیون نفر هستند که در دهک درآمدی یک تا هفت قرار دارند، تاکید کرد: تاکنون استقبال از طرح فجرانه به ۸۷ درصد رسیده و دهک یک تا سه بیشترین استقبال را داشته‌اند.

وی افزود: تعداد فروشگاه‌های متصل به این طرح ۲۲۰ هزار فروشگاه است و فعلا برنامه‌ای برای افزایش آن نداریم. ۱۳ هزار فروشگاه در این طرح دارای تخلف‌هایی بودند که آن‌ها را از طرح خارج کردیم.

به گزارش ایسنا، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون همچنین در همایش بنگاه‌های اقتصادی برتر و بهره‌ور زیر مجموعه صندوق‌های بازنشستگی تابعه وزارت تعاون گفت: نفس اقتصاد متصل به وزارت تعاون است و این وزارتخانه می‌تواند به بزرگ‌ترین سازه اقتصادی کشور و منطقه تبدیل شود. کارفرمایان ما کارگران، روستاییان و عشایر هستند. آن‌ها سهامدار ما هستند. چشم معیشتی این نسل در حال رصد ما هستند.

وی با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی در کشور ناتراز هستند و مهم‌ترین منبع درآمد آن‌ها بیمه‌شدگان هستند افزود: ما باید وارد حوزه سرمایه‌گذاری شویم. شرکت‌های اقتصادی باید از بنگاه‌داری خارج شوند. در برخی شرکت‌ها فرایندها دست و پاگیری هستند که از دستگاه‌های نظارتی بیرونی بر ما تحمیل می‌شوند. مساله دیگر حقوق کم است تمام این‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

عسگریان خاطرنشان کرد: ما باید حوزه‌های قوی اقتصادی کشور و بنگاه‌های پرقدرت را حفظ کنیم. درک درستی از صاحب سهام پیدا ‌کنیم، بهره‌وری را در کنار خروج از بنگاهداری در دستور کار قرار دهیم تا به بهره‌وری در حوزه اقتصاد دست یابیم. باید به حوزه صادرات نیز توجه داشت این حوزه بسیار مهم است و رگ حیات اقتصاد ما به حساب می‌آید. تولید محصولات اولیه ما آنقدر پایین است که کسی نمی‌تواند با ما رقابت کند. باید در این حوزه کار درست انجام بدهیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top