تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/12/20 - 20:11
کد خبر: 498815

دانشگاه‌های موفق در مدیریت فضای سبز تشویق می‌شوند

دانشگاه‌های موفق در مدیریت فضای سبز تشویق می‌شوند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌هایی که به بحث فضای سبز توجه ویژه دارند و مدیریت سبز را مدنظر دارند و در این راستا موفق عمل کرده‌اند، مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل امروز (یکشنبه) در آئین کاشت نمادین نهال سرو که همزمان با هفته منابع طبیعی، در محل ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه‌های مختلفی باید پیشتاز و سرآمد باشد؛ یکی از این عرصه‌ها، حفاظت از محیط زیست، منابع طبیعی و گسترش فضای سبز در اقصی نقاط ایران است.

وی افزود: با توجه به اینکه رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی در دانشگاه‌های مختلف کشور تدریس می‌شود، خوشبختانه دانشمندان علم منابع طبیعی ما دانش آموختگانی تحویل جامعه دادند که در بخش‌های مختلف مشغول به کار بوده و اثربخش هستند.

وزیر علوم درخصوص نشان سرو خاطرنشان کرد: در دوره جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز نظارت و ارزیابی این وزارت که وظیفه ارزیابی مؤسسات آموزش عالی را برعهده دارد، نشان سرو را طراحی و خوشبختانه مصوب شد.

وی گفت: ما پس از ارزیابی مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم که شاخص‌های مختلفی چون فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و فناوری دارد و طی آن نظر دانشجویان و علی‌الخصوص اعضای هیأت علمی نیز برای ارزیابی مدنظر قرار می‌گیرد، از میان رؤسای دانشگاها و مراکز علمی و فناوری تعدادی بر اساس شاخص‌های مرکز نظارت بیشترین امتیاز را کسب می‌کنند که در اجلاس رؤسا مورد تقدیر قرار گرفته و نشان سرو به آن‌ها اهدا می‌شود.

وزیر علوم ادامه داد: قصد داریم «نشان سرو» را برای سایر مدیران صف و ستادی نیز مدنظر قرار دهیم و می‌خواهیم در آینده این نشان را در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کنیم و آن را مانا کنیم.

زلفی‌گل درخصوص مدیریت سبز در دانشگاه‌ها اظهار داشت: دانشگاه‌هایی که به بحث فضای سبز توجه ویژه دارند و مدیریت سبز را مدنظر دارند و در این راستا موفق عمل کرده‌اند، مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

وزیر علوم در پایان سخنان خود گفت: از رؤسای دانشگاه‌ها و مدیریت عمرانی خواسته‌ایم که حین احداث فضاهای جدید بحث پدافند غیرعامل را مدنظر قرار دهند و در احداث فضاها، همه ویژگی‌های ساختمانی که مدیریت آن مدیریت سبز باشد و حداقل مصرف انرژی را داشته باشند، لحاظ کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با معترضین! +فیلم
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top