تاریخ انتشار: شنبه 1402/12/26 - 17:14
کد خبر: 499367

اعلام آخرین آمار ثبت‌شده ازدواج دانشجویی در سامانه همرسان

اعلام آخرین آمار ثبت‌شده ازدواج دانشجویی در سامانه همرسان

براساس اعلام نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها تاکنون بیش از ۱۲هزار متقاضی در سامانه همرسان ثبت‌نام کرده‌اند و ۵۲ ازدواج موفق ثبت شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، بررسی آمار و پژوهش‌ها نشان می‌دهد در 10 سال گذشته بیش از 450 هزار ازدواج دانشجویی در سامانه نهاد رهبری ثبت شده است و تنها پنج درصد از ازدواج‌های دانشجویی منجر به طلاق شده در حالی که این عدد در ازدواج‌های کل کشور 22 درصد است.

سالانه 30 تا 40 هزار ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌های کشور انجام می‌شود که نشان می‌دهد برای آغاز یک زندگی فراهم بودن حداقل امکانات کافی است و حتی می‌تواند باعث پایداری و دوام ازدواج‌ها شود.

اقدامات تسهیلگرانه ازدواج می‌تواند انگیزه دانشجویان را به تشکیل خانواده بالا ببرد و یکی از این اقدامات، واسطه‌گری ازدواج، هدایت و معرفی دختران و پسران به یکدیگر در چارچوب فرهنگ بومی با محوریت خانواده و کمک به انتخاب آگاهانه و عالمانه در چارچوب فرهنگ اصیل خانوادۀ ایرانی ـ اسلامی است.

در این راستا سامانه هوشمند همرسان با بهره‌مندی از توانایی‌های کارشناسان و مشاوران قبل از ازدواج، از سال 1400 فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون بیش از 12هزار متقاضی در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و 52 ازدواج موفق ثبت شده است. هرساله برای ارتقای اطلاعات علمی و مهارتی کارشناسان و مشاوران این سامانه دورۀ آموزشی توانمندسازی برگزار می‌شود.

در دومین دوره کشوری مهارت‌افزایی و توانمندسازی فعالان همرسان، 80 کارشناس و مشاور از 36 دفتر فعال سراسر کشور در مشهد مقدس حاضر شدند و در کارگاه‌های تئوری و عملی شرکت کردند.

فرآیند واسطه‌گری، تناسب‌یابی، شرط‌های لازم برای واسطه‌گری، آسیب‌های واسطه‌گری و راهکار‌های آن، عناوین آموزشی ویژه کارشناسان ازدواج با تدریس دکتر سجاد کریمان مجد بود و هویت و تناسب‌یابی، پیش‌نیاز‌ها و الزامات پیش از ازدواج و ساختار مشاوره پیش از ازدواج، موارد آموزشی مشاوران قبل از ازدواج است که توسط دکتر جواد ملازاده تدریس شد.

با بروزرسانی سامانه همرسان متقاضیان ازدواج دائم و مجرد می‌توانند با مراجعه به سایت همرسان به‌آدرس www.hamresaan.ir بعد از تکمیل اطلاعات هویتی، مدارک و معیار‌ها از کارشناسان و مشاوران خبره و آموزش‌دیدۀ نهاد به‌صورت رایگان نوبت بگیرند و از خدمات رایگان مراکز همرسان بهره‌مند شوند.

گفتنی است؛ متقاضیانی که در این سامانه ثبت‌نام می‌کنند پس از راستی‌آزمایی توسط کارشناسان و تأیید سلامت روان توسط مشاوران می‌توانند در همرسان جست‌وجو و در دفتر همرسان با همسان انتخاب‌شده یا پذیرفته‌شده دیدار کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با معترضین! +فیلم
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟
حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک
مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top