تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/01/08 - 11:43
کد خبر: 499971

سامانه ثبت‌نام دانشجویان اتباع معرفی شد

سامانه ثبت‌نام دانشجویان اتباع معرفی شد

برای ثبت نام دانشجویان اتباع و مهاجرین خارجی، سامانه‌ای به نام سهما در دسترس قرار گرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، اتباع و مهاجرین خارجی به دلیل عدم برخورداری از مدارک هویتی ایرانی برای دریافت خدمات خاصی همچون استفاده از امکانات آموزشی باید مراحل خاصی را طی کرده و نیاز به شناسه یکتا خواهند داشت، اما سوال اکثر افراد این است که ثبت نام با کد شناسه یکتا چگونه بوده و افراد فاقد آن چگونه می‌توانند برای دریافت خدمات اقدام کنند؟ آشنایی با فرآیند ثبت نام دانشجویان مهاجر اهمیت بالایی داشته و اتباع خارجی در صورت عدم طی کردن فرآیند نام نویسی در سایت مربوط به مهاجران دچار مشکل خواهند شد.

برای ثبت نام دانشجویان اتباع و مهاجرین خارجی، سامانه‌ای به نام سهما در دسترس قرار گرفته است.ثبت نام دانشجویان اتباع و مهاجرین خارجی مراحل خاص و متفاوتی نسبت به دانشجویان داخلی داشته و افراد برای نام نویسی در مراکز آموزشی نیاز به طی کردن مراحل ثبت نام در سامانه سهما خواهند داشت. مهاجران برای گذراندن این فرآیند نیاز به کد شناسه یکتا داشته و در صورت عدم برخورداری از آن باید فرم مربوط به افراد فاقد کد را تکمیل کنند.

درباره معرفی سامانه ثبت نام دانشجویان اتباع باید شرح داد که برای رفاه حال اتباع امکان ثبت نام دانشجویان خارجی از طریق سامانه سهما irmigrationorg.ir فراهم گشته و اتباع امکان طی کردن مراحل را به صورت آنلاین در اختیار خواهند داشت. البته باید اشاره کرد که پس از طی کردن مراحل آنلاین آن دسته از افراد فاقد شناسه به حساب می‌آیند، باید برای تکمیل فرآیند در ادارات مرتبط با مهاجران حضور یافته و از شناسه بهره‌مند شوند.

ثبت نام دانشجویان اتباع و مهاجرین خارجی به صورت اینترنتی در سایت irmigrationorg.ir انجام می شود که به طور کلی باید شرح داد که سامانه مربوطه با هدف ارائه خدمات به دانش آموزان و دانشجویان مهاجر راه اندازی شده است. این سایت دارای دو بخش دانش آموزان و دانشجویان است.‌ طبیعتا مهاجران متقاضی حضور در دانشگاه‌ها برای نام نویسی باید گزینه دانشجو را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که سایت سهما یا همان سامانه ثبت نام دانشجویان اتباع و مهاجرین خارجی زیر نظر سازمان ملی مهاجرت فعالیت کرده و امکان نام نویسی دانشجویان از روز سه شنبه ۲۸ آذرماه  در آن فعال شده است. به این ترتیب متقاضیان حضور در دانشگاه‌ها می‌توانند از طریق ورود به سامانه سهما برای ثبت نام خود اقدام کرده و در صورت عدم برخورداری از یکتا برای دریافت کد شناسه یکتا درخواست دهند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top