تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/01/20 - 09:24
کد خبر: 500830

چرا ایران برای انتقام از رژیم صهیونیستی عجله نکرده است؟

چرا ایران برای انتقام از رژیم صهیونیستی عجله نکرده است؟

ورای بحث‌هایی که درباره نوع پاسخ و زمان آن می‌شود به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی ایران سعی دارد به طور هوشمندانه از فرصت انتقام از رژیم صهیونیستی استفاده کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پس از حمله تل‌آویو به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق منطقه و جهان و به ویژه آمریکا و اسرائیل منتظر اقدام انتقام جویانه ایران هستند.

بحث‌های مانند صبر استراتژیک و انتقام سخت در محافل خبری و شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است و حتی سبب ایجاد یک دوقطبی در خصوص نحوه واکنش ایران شده است. رسانه‌های غربی نیز در این راستا گزینه‌های مختلفی را مورد بررسی قرار داده‌اند و استفاده از موشک‌های دور برد و پهپادهای پیشرفته کشورمان را در این زمینه محتمل دانسته‌اند. اما ورای همه این بحث‌ها و گمانه‌زنی‌ها به نظر می رسد جمهوری اسلامی ایران از این فرصت قصد دارد به طور هوشمندانه بهره برداری کند.

چندین عامل وجود دارد که ایران در این راستا چندان عجله‌ای نداشته باشد‌. اول اینکه اسرائیل خود را برای این اقدام آماده کرده است و این آماده باش نظامی و حالت تدافعی می‌تواند برای اسرائیل هزینه‌بر و کاهنده انرژی باشد.

قطعا کشورمان در بعد غافلگیری می‌تواند تا زمان مناسب صبر کند‌ و نیازی به اقدام عجولانه نیست. چه اینکه وضعیت تل آویو نیز به خوبی از موج اعتراضات و اصطکاک داخلی حکایت دارد تا جایی که اخیرا برخورد معترضان سیاست‌های «بنیامین نتانیاهو» در سرزمین‌های اشغالی باعث شد یک خودرو حامیان جنگ چند نفر از اعتراض‌کنندگان را زیر بگیرد و زخمی کند.

در مواجهه با دوقطبی صبر استراتژیک و انتقام سخت باید گفت که این موارد نه تنها در برابر هم قرار ندارد بلکه در یک راستا و مکمل هم هستند و پاسخ هوشمندانه و پشیمان کننده در این راستا شرط است که ممکن است با صبر استراتژیک و در زمان مناسب و همچنین با پاسخ سخت همراه باشد.
در همین راستا «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان به خوبی اوضاع را تشریح می‌کند و می‌گوید: «امروز، فردا، چند روز یا یک ماه دیگر ایران پاسخ اسرائیل را خواهد داد. ایران عجله نمی‌کند اما مطمئن باشید که پاسخ قطعی است و حتما اتفاق خواهد افتاد.»

پاسخ ایران در این راستا قطعا حساب شده، چند وجهی و با اشراف کامل به تحولات منطقه و تخریب کننده پازل صهیونیست‌ها و با نگاه به تقویت محور مقاومت خواهد بود.اینکه چه زمانی این انتقام رخ دهد با توجه به سخنان دبیر کل حزب الله لبنان مشخص نیست شاید فردا و شاید ماه دیگر باشد و عنصر زمان را ایران تعیین می‌کند اما با توجه به وعده مسئولان قطعی است و سخنان مسئولان آمریکا و اسرائیل و گمانه‌زنی‌های رسانه‌های غربی نشان می‌دهد که ارزیابی آنان نیز در همین راستاست و در همین زمان نیز اسرائیل در حالت تدافعی و فشار مضاعف قرار دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: صحبت‌های نصیری تکرار کمدیک تراژدی دوسال پیش براندازهاست/ رسولی: نصیری مسئول حرف‌های خودش است و ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top