تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/01/20 - 09:32
کد خبر: 500832

رژیم صهیونیستی اف ۳۵ را جایگزین پهپاد کرده است؟

رژیم صهیونیستی اف ۳۵ را جایگزین پهپاد کرده است؟

رژیم صهیونیستی در هر ۳ حمله اصلی خود به مستشاران سپاه از جنگنده های اف ۳۵ استفاده کرده است تا از نتیجه عملیات تروریستی خود مطمئن باشد. سپاه دی‌ماه ۱۴۰۲ حمله به یکی پایگاه‌های اصلی این جنگنده‌ها در سرزمین‌های اشغالی را شبیه‌سازی کرده بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رژیم صهیونیستی به‌وضوح در حملات ماه‌های اخیر خود به غزه، سوریه و لبنان ترکیبی از سلاح‌های هوا به زمین و پهپادی را به کار می‌برد. این سوال مطرح است که این تقسیم عملیات چگونه صورت می‌گیرد؟

حملات پهپادی یا همان هواپیماهای هدایت‌پذیر از راه دور با وجود همه پیشرفت‌هایی که به دست آورده‌اند، قدرت تخریب بسیار محدودتری در مقایسه با موشک‌های بالستیک و حملات هوایی دارند. در فیلم‌های منتشر شده از ۶ ماه جنگ اسرائیل در غزه، اکثر حملات علیه فرماندهان، خودروها و اماکن کوچک در غزه، لبنان و سوریه با استفاده از موشک‌های پهپادی صورت گرفته‌اند. اغلب ترورهای رژیم صهیونیستی با استفاده از این حملات پهپادی علیه خودروها صورت گرفته‌اند. حمله به خودروهای سازمان مردم‌نهاد آشپزخانه مرکزی جهان با استفاده از پهپادهای رژیم صهیونیستی صورت گرفت. این نحوه عملیات تاکنون بارها در جنوب لبنان برای حذف فرماندهان حزب‌الله لبنان انجام شده‌اند.

رژیم صهیونیستی در عین حال برای حمله به اهداف بزرگتر از جنگنده‌های اف ۳۵ خود استفاده می‌کند و همگی نیز یک سناریوی مشخص داشته‌اند: پرواز جنگنده‌های اف ۳۵ بر فراز جولان اشغالی سوریه و پرتاب بمب‌های سری ام کی آمریکایی به سمت اهداف زمینی.

دی‌ماه سال ۱۴۰۲ رژیم صهیونیستی در یک حمله هوایی به منطقه مسکونی المزه در غرب دمشق ساختمان محل استقرار مستشاران نظامی سپاه از سوی رژیم صهیونیستی منفجر شد.

ساختمان بیمارستان شفای و مناطق اطراف آنها در غزه نیز تاکنون بارها از سوی همین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر سر مردم آوار شده‌اند. دقت هدف‌گیری وقدرت تخریب بمب‌های آمریکایی مورد استفاده اسرائیلی‌ها باعث شده است تا آنها یکی از پرحجم‌ترین پروازهای عملیاتی را طی این مدت با جنگنده‌های اف ۳۵ انجام دهند.

صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس دوم ژانویه امسال با شلیک‌های پهپادی اسرائیل در بیروت به شهادت رسید.

هادی مصطفی از فرماندهان دیگر حماس و مسئول ساماندهی حملات علیه اسرائیل نیز در حمله پهپادی به خودرو به شهادت رسید.

این ۲ مورد گویای استفاده ترکیبی رژیم صهیونیستی از حملات پهپادی و جنگنده‌های خود به تناسب بزرگی و کوچکی اهداف است.

حداقل در ۳ مورد حمله رژیم صهیونیستی در ۳ تاریخ مجزا، استفاده رژیم صهیونیستی از جنگنده‌های خود حکایت از اهمیت این فرماندهان و اهمیت بالای موفقیت آنها در این حملات داشته است. رژیم صهیونیستی در این حملات هر بار گستاخ‌تر عمل کرده است و شدت حملات را افزایش داده است.

جنگنده‌های اف ۳۵ رژیم صهیونیستی ۳ دی‌ماه ۱۴۰۲ در پی حمله موشکی صهیونیست‌ها به زینبیه به شهادت رسید.

حمله هوایی ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۲اسرائیل به ساختمان محل استقرار مستشاران سپاه در دمشق، منجر به شهادت ۵ مستشار نظامی سپاه شد.

در حمله بی‌پرواتر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ۱۳ فروردین‌ماه امسال جنگنده اف ۳۵ رژیم صهیونیستی با شلیک ۶ فروند موشک ۷ نفر از فرماندهان و افسران سپاه را به شهادت رساند.

اسرائیل در جریان جنگ ۶ ماهه اخیر در غزه بیشترین میزان حملات پهپادی و هوایی را با استفاده از تجهیزات آمریکایی علیه حماس، حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران داشته است و به‌تدریج این جنگ را تبدیل به محل آزمون انواع تاکتیک‌های نظامی در نبردهای هوایی و زمینی کرده است.

جریان مقاومت در منطقه با تقویت سامانه‌های پدافندی بومی درسوریه و لبنان می‌توانند نقش چشمگیری در مقابله با این حملات پهپادی و هوایی ایفا کنند و نقطه ضعف خود در این میدان را تقویت کنند. به نظر می‌رسد با کاهش شعله‌های جنگ و آشکار شدن تاکتیک‌های جنگی دو طرف، جبهه مقاومت، مسلح به تجهیزات متناسب‌تری با تهدیدات اسرائیل شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: اظهارات نصیری تکرار یک شوخی بی‌مزه است/ رسولی:حرف‌های نصیری ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top