تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/01/28 - 21:07
کد خبر: 501702

مقایسه ساعت اورینت با سیتیزن

مقایسه ساعت اورینت با سیتیزن

شعار سیتیزن این است که ساعتی برای همه شهروندان جهان تولید کرده است و این عبارت به‌طور کامل هدف این کمپانی از تولید ساعت‌های آن را مشخص می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ساعت اورینت یا سیتیزن؟ برای علاقه‌مندان به ساعت در سرتاسر جهان، برندهای اورینت و سیتیزن بسیار آشنا هستند. درواقع، در کل جهان این ساعت‌ها را به کیفیت و دوام شناخته و کالکشن‌های تولیدی این ساعت‌ها، در کل جهان از فروش بسیار بالایی برخوردار هستند. ساعت‌های این دو برند هردو در کشور زاپن تولید می‌شود و بسیاری از افراد تمایل دارند که تفاوت سیتیزن و اورینت را بدانند. در این مقاله از سایت برنامه دانشجویان به مقایسه این دو برند می‌پردازیم.

تاریخچه ساعت مچی سیتیزن و اورینت

شعار سیتیزن این است که ساعتی برای همه شهروندان جهان تولید کرده است و این عبارت به‌طور کامل هدف این کمپانی از تولید ساعت‌های آن را مشخص می‌کند. مدیران سیتیزن از گذشته تا به زمان حال، با ارائه بهترین ساعت‌های جهان اقدام به اثبات خود به کلیه جهانیان کردند. این کمپانی ژاپنی در اول دهه 1900 فعالیت خود را آغاز کرده و در اوایل کار خود یک ساعت‌ساز سوئیسی را استخدام کرد؛ اما به مرور زمان، کلیه قطعات را در شرکت خود به تولید رساند. این برند ژاپنی از تکنولوژی اکو درایو در ساعت‌های خود استفاده کرده و همین تکنولوژی باعث شهرت جهانی آن شده است.

باتری‌ ساعت‌های این برند با تکنولوژی سولار کار کرده و به همین دلیل، خریداران نیاز به تعویض باتری ساعت ندارند و با توجه به این موضوع ساعت‌های سیتیزن کاملاً با محیط‌زیست سازگار هستند. اورینت نیز از همان اوایل دهه 1900 فعالیت خود را آغاز کرد؛ اماشروع جنگ جهانی دوم باعث شده تا این برند نتواند به رشد و پیشرفت خود ادامه دهدو در نهایت نیز در سال 1949 نیز فعالیت آن متوقف شد. البته این تعطیلی بیشتر از یک سال نبوده و با ایده‌های ساعت به دنیای تولید ساعت و رقابت برگشت.

این شرکت از بالاترین میزان تولید ساعت در جهان برخوردار بوده و برای رقبای خود یک رقیب بسیار مهم و جدی تلقی می‌شود. اما نکته بسیار مهم در مورد این برند این است که از سال 2009 بیشتر سهام آن توسط سیکو خریداری شده و به‌عنوان یکی از زیر مجموعه‌های این کمپانی معرفی شد و در نهایت در سال 2017 ادغام کامل این دو برند صورت گرفت و حتی بسیاری از ساعت‌های برند سیکو را اورینت تولید می‌کند. کشور ژاپن در شرق کره زمین قرار داشته و نخستین منطقه‌ای است که خورشید از آن طلوع می‌کند. به همین دلیل، مدیران اورینت نام آن را اورینت به معنای شرق و خاور گذاشته‌اند و مدیران سیکون یز تصمیم گرفتند تا نام اورینت را حفظ کرده و آن را حذف نکنند.

ساعت اورینت یا سیتیزن از لحاظ مقاومت

هر دو برند ساعت‌های اتوماتیک و کوارتز را تولید می‌کنند. سیتیزن برای ساخت قاب‌های خود از جنس استیل ضدزنگ استفاده کرده و برای ساخت شیشه صفحه نمایش نیز جنس کریستال معدنی را که از مقاوم‌ترین و بادوام‌ترین شیشه‌ها است مورداستفاده قرار می‌دهند.

البته در بعضی از مدل‌ها نیز از شیشه یاقوت کبود استفاده شده که دوام و مقاومت بالایی در برابر خط و خش و ضربه دارد. برای ساخت بندهای این ساعت‌ها نیز معمولاً  جنس‌های فولاد ضد زنگ، نایلون، چرم و یا لاستیک استفاده می‌شوند. این ساعت‌ها در برابر آب مقاومت بسیار بالایی داشته و حتی مدل Eco-Drive Promaster Diver  تا عمق 300 متر آب نیز خراب نمی‌شود. در نقطه مقابل اورینت، ساعت‌های کوارتز و مکانیکی تولید کرده و معمولاً قاب آن‌ها از جنس استیل ضدزنگ است.

در ساخت صفحه نمایش این ساعت‌ها از شیشه‌های مختلفی مانند کریستال معدنی تا یاقوت کبود استفاده شده و حتی گاهی اوقات شیشه‌های هاردلکس سیکو نیز در صفحه نمایش این ساعت‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند.

جنس بند این ساعت‌ها معمولاً از استیل، چرم، لاستیک و یا سیلیکون تهیه می‌شود. ساعت‌های اورینت بهترین انتخاب برای غواصان به‌شمار می‌روند و تا عمق 30 تا 200 متر از خود مقاومت نشان می‌دهند. در نهایت اورینت ساختار محکم‌تر و همچنین، منعطف‌تری نسبت به سیتیزن دارند و ساعت‌های ساخت اورینت بهتر می‌توانند فشار آب را تحمل کنند.

ساعت اورینت یا سیتیزن در طراحی

کدام‌ یک در طراحی برنده است؟ شعار مدیران سیتیزن این است که به دنبال تولید ساعت‌هایی برای کل مردم جهان هستند. با توجه به این موضوع ساعت‌هایی را تولید می‌کنند که علاوه‌بر تنوع، برای استایل‌های مختلف نیز مناسب هستند. این برند ساعت‌هایی با سبک‌های کلاسیک، معاصر و اسپرت را تولید کرده و برای ظرافت و ظاهر لوکس این ساعت‌ها اهمیت زیادی قائل است. اورینت نیز تنوع زیادی در ساعت‌های خود داشته، اما ظرافت و ظاهر لوکس برای آن اهمیت بیشتری دارد. درواقع، باید بگوییم اورینت دارای سبک خاص خود در ساعت‌سازی است.

در نهایت می‌توان گقت که سیتیزن بیشتر به تنوع و اورینت بیشتر به استایل خاص توجه دارد. پس خرید ساعت اورینت به شما کمک می‌کند تا استایل خاص خود را بسازید.

ساعت اورینت یا سیتیزن از لحاظ قیمت

در ساخت کلیه ساعت‌های برند سیکو و اورینت از بهترین مواد اولیه استفاده شده و همچنین، بهترین تجهیزات برای ساخت این ساعت‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. بعضی از ساعت‌های هردو برند قیمت پایین‌تری داشته و بعضی دیگر نیز قیمت بالاتری دارند. هردو مجموعه ساعت‌های لوکس و لاکچری تولید کرده و تنوع خوبی در ساعت‌های خود دارند و به‌طور دقیق نمی‌توان گفت که قیمت در ساعت‌های کدام مجموعه بالاتر و یا پایین‌تر است.

خلاصه

ساعت اورینت یا سیتیزن؟ یکی از مهمترین سوالاتی که ذهن افراد را در هنگام خرید به خود مشغول می‌کند این است که ساعت اورینت بخریم یا سیتیزن؟ ساعت‌های این دو مجموعه چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ در این مقاله به‌طور کامل به مقایسه ساعت‌های این دو برند معروف ژاپنی پرداختیم و شما با مطالعه این مقاله بهتر می‌توانید به مقایسه ساعت‌های این برندها بپردازید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»
واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: اظهارات نصیری تکرار یک شوخی بی‌مزه است/ رسولی:حرف‌های نصیری ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top