تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/01/29 - 21:56
کد خبر: 501843

دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب

دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از وزرای فرهنگ کشورهای دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب امسال دعوت کرده‌ایم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی چهارشنبه شب در حاشیه آیین پایانی هفته هنر انقلاب و معرفی چهره سال هنر انقلاب در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایرنا در خصوص اینکه با توجه به حضور هند به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه امسال کتاب، آیا در سطح وزیر این کشور در نمایشگاه حضور خواهد داشت یا دیگر سطوح اظهار داشت: پیش‌بینی‌ها شده و ما دعوت کردیم.

وی افزود: از چند کشور در سطح وزیر دعوت کردیم که حضور دارند. باید پیشتر برویم ببینیم این حضور قطعی می‌شود یا نه. اما ما دعوت کرده‌ایم.

اسماعیلی گفت: از وزرای فرهنگ کشورهای دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب امسال دعوت کرده‌ایم.

وی همچنین درباره جلسه شورای عالی سینما و اینکه آیا جلسه جدید دیگری خواهیم داشت و یا منوط به اجرایی شدن مصوبات قبلی است، اظهار داشت: بعد از ظهر امروز(چهارشنبه)، دوستان ما با سازمان برنامه و بودجه در دبیرخانه شورای عالی سینما جلسه داشتند، بخش مهمی از مصوبات اجرایی شده و امیدوارم در فصل بهار بار دیگر جلسه دیگری داشته باشیم.

وزیر فرهنگ در این باره که آیا در سفر به حج قرار است مذاکراتی با طرف‌های عربستانی داشته باشید، گفت: قرار نیست فعلا به حج بروم. من نگفتم.

اسماعیلی گفت: من گفتم برنامه حج عمره از هفته آینده آغاز می‌شود و هم تامین ارز حج واجب توسط دولت به خوبی با نرخ ارز مبادله‌ای انجام شد. اگر قسمت شد و در آنجا حضور پیدا کردیم حتما این کارها(مذاکرات) را انجام خواهیم داد. من فعلا برنامه‌ای برای این کار ندارم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چهره‌های هنر سال خیلی تکراری شده‌اند و اهالی هنر تقریبا همه آنها را می‌شناسند، آیا نقد در خصوص این تکرار را می‌پذیرید، افزود: به نظرم در اینجا باید به سابقه و سبقه توجه کنیم. امشب که از استاد نجابتی تقدیر شد حاصل چند دهه کار مداوم، کارهای ابتکاری است و بعد از این همه تلاش و مجاهدت، امروز انتخاب شدند. قاعده تکرار برای این موضوع صدق نمی‌کند و طبیعتا باید کسی انتخاب شود که در چشمان اهالی هنر در جایگاه بالا قرار گیرد و این با یک کار مداوم و ممارست پدید می‌آید.

وزیر فرهنگ درباره بنیاد پویانمایی و اینکه برخی با تعدد ساختار در سیستم دولت مخالف هستند، آیا به وجود آمدن این بنیاد کمکی هم به پویانمایی می‌کند، گفت: بستگی دارد به اینکه با چه هدفی این کار راه بیفتد. ما مخالف افزودن ساختارها هستیم به همین دلیل به طور مختصر این کار را انجام می‌دهیم. یک حوزه تنظیم‌گر، یک حوزه نظارتی و یک حوزه حامی را داریم پدید می‌آوریم. آن‌چیزی که امروز برای وزارت فرهنگ در برنامه هفتم دیده شده نیازمند یک جایگاه مترقی و ترفیع یافته‌ای است که بتوانیم این ماموریت را انجام دهد. ما امروز در وزارت فرهنگ هیچ ساختار مستقلی برای پویانمایی نداشتیم. مجبور بودیم این کار را انجام دهیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top