تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/03/02 - 21:41
کد خبر: 505516

شاه بیت مسائل ستاد اقتصادی دولت حل مشکلات معیشتی است

شاه بیت مسائل ستاد اقتصادی دولت حل مشکلات معیشتی است

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی،‌ شاه بیت تمام مسائل ستاد اقتصادی دولت حل مشکلات معیشتی بود که به صورت موردی در هر هفته ممکن بود ایجاد شده باشد و حل آن را در اولویت قرار می‌دادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در شبکه سه سیما با اشاره به اهمیتی که رئیس جمهور شهید رئیسی، به نقدهای مطرح شده از دولت از سوی منتقدان می‌دادند، گفت: بارها بر استفاده از ظرفیت این نقدها و نظرات کارشناسی تاکید می‌کردند. رئیس جمهور بارها تاکید می‌کردند که از افراد صاحب نظر برای  هم‌اندیشی دعوت شود، گوش ایشان کاملا شنوا و پذیرای کسانی بود که برای گره گشایی از مردم راهکار داشتند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ویژه برنامه بزرگداشت شهید سید ابراهیم رئیسی بیان داشت: در کمتر از سه سالی که در خدمت آیت الله رئیسی بودیم، فقط کمک کار و وزیر کابینه ایشان نبودیم، بلکه در پای مکتب منش سیاسی آیت الله رئیسی هم درس آموختیم.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری گفت: مهمترین ویژگی آیت الله رئیسی هم در سلوک شخصی و هم جایگاه اجتماعی، صداقتی است که مردم به چشم می‌دیدند و عامه مردم به آن ارتباط برقرار می‌کردند،وی گفت: ایشان را با همین وصف صداقت و رو راستی با مردم و خدمت بی‌منت و بی‌مزد و بی‌نمایش برای عامه جامعه می‌شناختند.وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: شهید آیت الله رئیسی همواره در دولت تاکید می‌کردند که اگر نقدهایی دارید، در همین جا مطرح کنید و در پیش چشم مردم جز خدمت و هم صدایی چیزی نباید باشد.

خاندوزی ادامه داد: با اشاره به اهمیتی که رئیس جمهور شهید به نقدهای مطرح شده از دولت از سوی منتقدان می‌دادند، گفت بارها بر استفاده از ظرفیت این نقدها و نظرات کارشناسی تاکید می‌کردند.رئیس جمهور بارها تاکید می‌کردند که از افراد صاحب نظر برای  هم‌اندیشی دعوت شود، گوش ایشان کاملا شنوا و پذیرای کسانی بود که برای گره گشایی از مردم راهکار داشتند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: رئیس جمهور در مواضع تصمیم گیری بسیار به اقتصاد مقاومتی پایبند بودند، هرچند که اهل تظاهر و شعار دادن نبودند. اهتمام ایشان به اقتصاد مقاومتی و تحریم ناپذیری به نحوی بود که ایشان دستور تشکیل اتاق عملیات را به ریاست وزیر اقتصاد داده بودند.

خاندوزی یادآور شد: شهید آیت الله رئیسی سیره مثال زدنی و کم نظیر برای حل مشکلات معیشتی مردم داشتند. شاه بیت تمام مسائل ستاد اقتصادی دولت حل مشکلات معیشتی بود که به صورت موردی در هر هفته ممکن بود ایجاد شده باشد و حل آن را در اولویت قرار می‌دادند. در کنار مسائل کلان اقتصادی جز مشترک ستاد اقتصادی دولت، سفره مردم بود.

وزیر اقتصاد در مورد ویژگی رئیس جمهور شهید گفت: حساسیت ویژه رئیس جمهور شهید با اعضای هیات دولت درباره معیشت مردم تا امروز که ایشان آسمانی شده‌اند، چندان بازگو نشده بود.

وزیر اقتصاد با اشاره به اهتمام رئیس جمهور شهید برای تعیین چند پروژه اولویت دار در هر استان برای گره گشایی از اقتصاد، استان و تسریع در توسعه و پیشرفت آن منطقه گفت: در پیش و پس هر سفر استانی مسئله شناسی صورت می‌گرفت تا بیشترین عایدی را برای هر استان داشته باشد.

خاندوزی یاد آور شد: سفر رفتن، امضای تفاهم‌نامه و سایر مقدمات برای ایشان چندان مهم نبود ایشان معتقد بودند اثر هر اقدامی را باید روی زمین مشاهده کرد. هر گزارشی که از توافقات و تفاهم‌ها به رئیس جمهور می‌دادیم باید اثر عینی و نتیجه ملموس آن بر اقتصاد کشور را با زمانبندی مشخص گزارش می‌کردیم.

خاندوزی بیان کرد: روشن بینی، جامع نگری و در دل ملاحظات کوتاه مدت نیفتادن از ویژگی‌های ممیزه رییس جمهور شهید بود.وزیر اقتصاد گفت: رئیس جمهور شهید با مصلحت سنجی سیاسی در مواردی که صلاح مردم در انجام پروژه و یا طرحی بود، اما ممکن بود در سال پایانی دولت موجب ریزش آرای او شود، بسیار مخالف بودند و در این مورد به اعضای هیات دولت تذکر می‌دادند.

به گفته خاندوزی،‌ رئیس جمهور شهید از مجادله‌های سیاسی پرهیز می‌کردند و معتقد بودند، آرامش مردم و ترجیح دستور رهبری مهم است و نباید بر هم بخورد. در شدیدترین طوفان‌ها از موضع اخلاقی خود عدول نکردند و خداوند جایگاه رفیع شهادت را نصیب ایشان کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شرط تداوم بورس شهیدجمهور ویژه دانش‌آموزان مستعد در دوره دانشجویی
روز عرفه هیئت کجا برویم؟
زلنسکی:پیشنهاد مورد توافق همه برای پایان جنگ به مسکو می‌دهیم
دیدار علی باقری و رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه
قالیباف: یک مدیریت قوی توان اجرای برنامه هفتم توسعه را دارد
میزگرد جلیلی: باید هزینه‌ها در عرصه فرهنگ اثربخش باشد
رضایی: هیچ راهی جز اجماع نیروهای انقلاب نداریم
مجموعه انتظامی جان خود را فدای امنیت مردم می‌کنند
کاریکاتور| توهم پولدار شدن یا اتلاف وقت با همستر کامبت!
نظارت ۳۲ اکیپ دامپزشکی بر ذبح بهداشتی دام‌ها در عید قربان
استاندار لرستان: نسبت به ترمیم ارکان مدیریت استان مسئولیت دارم
واکنش بیرانوند به اظهارات جنجالی‌مدیرعامل سابق استقلال
اصلاح مصوبه دولت درباره برند اپل
باید هزینه‌ها در عرصه فرهنگ اثربخش باشد
جزئیاتی از فساد فوتبال و سکه‌ها و فاکتورهای تقلبی میلیاردی
۴۰ سوال دانشجویان دانشگاه علامه از نامزدهای انتخابات
آزادی نوری جلوه دیگری از دیپلماسی اقتدار ایران است
دیدار جمعی از مدال‌آوران المپیادهای علمی با رهبر معظم انقلاب +عکس
تصاویر/ شب زیبای "جبل‌الرحمه" در صحرای عرفات
آئین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرواز اردیبهشت +عکس
قانون جدید فوتبال ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top