تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/03/03 - 22:42
کد خبر: 505654

آیت‌الله رئیسی توجه ویژه‌ای به جامعه عشایر و رفع مشکلات آنان داشت

آیت‌الله رئیسی توجه ویژه‌ای به جامعه عشایر و رفع مشکلات آنان داشت

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: آیت الله رئیسی توجه ویژه‌ای به جامعه عشایری و برطرف کردن نیازها و مشکلات آنان داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شایان نادری با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانش به مردم عزادار ایران، اظهار داشت: آیت الله رئیسی توجه ویژه ای به جامعه عشایری و برطرف کردن مشکلات آنان داشت و در سفرهای استانی هم اولین قشری که دیدار و درد و دل آنان را می‌شنید و مشکلاتشان را مورد بررسی قرار می‌داد، عشایر بودند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در دور دوم سفرهای استانی در تیرماه ۱۴۰۲، افزود: در این سفر نیز نخستین برنامه آیت الله رئیسی دیدار با عشایر بود و از همان فرودگاه عازم «دشت سقاوه» برای حضور در جمع عشایر شد که نشان دهنده توجه و علاقه وی به جامعه عشایری بود.

نادری ادامه داد: رئیس جمهور در این سفر دستورالعمل ویژه و ۱۰بندی را برای گسترش خدمات و افزایش رفاه در مناطق عشایری کشور ابلاغ کرد که نشان از توجه وی به برطرف شدن مشکلات جامعه زحمتکش عشایری داشت.

رئیس سازمان امور اعشایر ایران گفت: یکی از بندهای این دستورالعمل، راه اندازی ۳۸۰ خانه بهداشت عشایری است که با تحقق آن، شاخص‌های بهداشتی در مناطق عشایری رشد قابل توجهی می‌یابند.

وی افزود: یکی دیگر از بندهای این دستورالعمل، تهیه و توزیع ۲۲۰ هزار پنل خورشیدی در بین خانوارهای عشایری است که با اجرای آن گام بلندی برای تامین برق و افزایش رفاه در مناطق عشایری برداشته می‌شود.

نادری یادآور شد: تولید قرادادی گوشت قرمز توسط عشایر و تامین نهاده دامی لازم در این زمینه نیز از طرح‌های مهمی است که در مناطق عشایری در دست اجرا است و آیت الله رئیسی همواره بر اجرای آن برای جهش تولید و حمایت از جامعه عشایری تاکید داشت.

رئیس سازمان امور اعشایر ایران با بیان اینکه شهید رئیسی، رئیس جمهوری مردمی و ساده زیست بود و خدمت به مردم برای وی در اولویت قرار داشت، گفت: آیت الله رئیسی احترام ویژه ای برای عشایر قائل بود و ارتباطی صمیمی با آنان داشت و عشایر نیز در دیدارهایی که با وی داشتند، در فضایی صمیمی مشکلات خود را بیان می‌کردند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور به نقش کلیدی جامعه عشایری در خودکفایی و امنیت غذایی کشور باور داشت، افزود: نگاه شهید رئیسی در تامین امنیت غذایی کشور، به تولیدات داخلی بود و دامداری عشایر را ظرفیتی کم نظیر برای تامین مواد غذایی و پروتئینی مورد نیاز کشور می‌دانست.

نادری اظهار کرد: آیت الله رئیسی معتقد بود که عشایر نباید دغدغه ای به جز تولید داشته باشند از همین رو همواره تامین نیازمندی‌ها از جمله برق، آب، راه، علوفه دامی و انرژی مورد نیاز عشایر و همچنین خرید تضمینی محصولات به ویژه گوشت تولیدی آنان را در راستای حمایت از این قشر، مورد تاکید قرار می‌داد.

وی ادامه داد: در سفر دوم رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد، نخستین سکوی ایجاد سرپناه‌های ایمن برای عشایر در "دشت سقاوه" رونمایی شد که نشان می‌دهد بهبود کیفیت زندگی در مناطق عشایری یکی از دغدغه‌های وی بود.

رئیس سازمان امور اعشایر ایران بیان داشت: آیت الله رئیسی در جلسات و دیدارهایی که با عشایر داشت همواره نقش پررنگ این جامعه در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی و در هشت سال دفاع مقدس و نقش آنان در تامین امنیت مرزهای کشور را مورد توجه قرار می‌داد و جامعه عشایری را مستحق دریافت بهترین خدمات می‌دانست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ر‌هایی ۲۹ نفر از اعدام قطعی و آزادی ۵۳ محکوم امنیتی با عفو رهبری
کربلا آماده میزبانی از ۲ میلیون زائر در عرفه شد
موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان
اختصاص ۴۵ سازه تبلیغاتی شهری به هر نامزد انتخابات
نرخ رشد نقدینگی به کمتر از میانگین ۲۵ ساله رسید
رئیس ستاد دهه امامت و ولایت: جشن‌ مهمانی غدیر در سراسر کشور برگزار می شود
پلیس راهور: موتورسیکلت‌ها پارکینگ‌دار می‌شوند
پورمحمدی در اتاق بازرگانی: معتقد به حضور مردم در سطوح کلان هستم
بیمه رایگان برای۶ میلیون ایرانی
افزایش سرعت خرید تضمینی گندم برای تحقق کامل خودکفایی
آنچه دیپلمات شهید برای آزادی حمید نوری انجام داد
از محرومیت مادام العمر افراد تا انحلال باشگاه؛ سرنوشت متخلفان فساد در فوتبال چه خواهد شد؟
وکیل ورزشی: تبانی در فوتبال ۲۵۰ میلیون تومان جریمه دارد، مصاحبه علیه مقامات فدراسیون ۲ میلیارد تومان
اقامه باشکوه نماز عید سعید قربان در مسجدالاقصی +ویدئو
زجرکش شدن براندازان با آزادی حمید نوری +عکس
زمان و نحوه ثبت‌نام ترم تابستان دانشگاه آزاد اعلام شد
نتایج نهایی آزمون وکالت اعلام شد
رشد مثبت اقتصادی در هر ۳ سال اخیر
تاثیر رشد ۵ درصدی نرخ ارز نیمایی بر بورس
ایرانیان عصر امروز فریاد برائت از مشرکین سر خواهند داد
کوثری: برای اجماع نامزدهای جبهه انقلاب تلاش می‌کنیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top