تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/03/07 - 11:56
کد خبر: 506061

چگونه فرش دستباف را شست و شو دهیم؟

چگونه فرش دستباف را شست و شو دهیم؟

کی از راه‌ها برای شست و شوی فرش دستباف، استفاده از خدمات مراکز قالیشویی معتبر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فرش‌های دستباف به علت اینکه از الیاف طبیعی بافته شده‌اند به همین دلیل ارزش بالایی دارند. همچنین فرقی نمی‌کند در چه ابعاد و اندازه‌ای بافته شده‌اند، بلکه باید از آن‌ها به خوبی مراقبت و نگهداری کرد. یکی از راهکارها برای اینکه بتوانید از فرش دستباف خود به خوبی مراقبت کنید، آن است که حتما آن‌ها را به صورت دوره‌ای شست و شو دهید. 

یکی از راه‌ها برای شست و شوی فرش دستباف، استفاده از خدمات مراکز قالیشویی معتبر است. اگر در بروجرد ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی بروجرد را دارید، برای اینکه بتوانید معتبرترین مرکز را جهت استفاده از خدماتشان انتخاب کنید، ما به شما پیشنهاد می‎کنیم که حتما سری به فضای وب بزنید.

انتخاب مرکز قالیشویی یا شست و شو در منزل؟

همانطور که بیان کردیم یکی از راه‌های نگه‌داری و مراقبت از فرش‌های دستباف، استفاده از خدمات قالیشویی‌ها است. شما با استفاده از خدمات مراکز قالیشویی می‌توانید زمان بیشتری را ذخیره و صرف انجام امور دیگر خود کنید.

البته باید توجه کنید مرکز قالیشویی مورد انتخاب شما، معتبر باشد تا در نهایت آسیبی بعد از شست و شو به فرش شما وارد نشود، زیرا در مراکز معتبر از باکیفیت ترین مواد برای شست و شو استفاده کرده، هم بخشی از مراحل شست و شو توسط دستگاه‌های پیشرفته انجام شده و درنهایت آبگیری فرش که یکی از بخش‌های مهم کار است نیز به صورت کامل و دقیق انجام می‌شود.

یکی از مزایای استفاده از خدمات مراکز قالیشویی معتبر، این است که فرش خود را سالم تحویل خواهید گرفت و دیگر نگران رنگ پریدگی و یا پارگی الیاف ناشی از شست و شوی اشتباه و یا استفاده از مواد نامناسب و بی‌کیفیت نخواهید بود. اگر در بهشهر ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی بهشهر را دارید، برای آنکه بتوانید لیستی از مراکز معتبر شهر خود در اختیار داشته باشید می‌توانید سری به فضای وب بزنید.

چگونه فرش دستباف را شست و شو دهیم؟

 شست و شوی فرش در مراکز قالیشویی معتبر به چه صورت است؟

همانطور که در ابتدا نیز بیان کردیم، فرش‌های دستباف به علت اینکه از الیاف طبیعی و با دست بافته شده‌اند، به همین دلیل یک کالای بسیار ارزشمند و نفیس به شمار می‌روند. اگر شما هم در منزل از فرش‌های دستباف استفاده می‌کنید باید حتما حواستان به سلامت فرشتان باشد. هرچند این نوع فرش‌ها به علت اینکه در ساختار خود الیاف طبیعی دارند و نه مصنوعی، به همین دلیل ماندگاری بالایی دارند ولی با رعایت نکاتی مانند همین شست و شوی دوره‌ای، می‌توان طول عمر آن‌ها را افزایش داد.

اگر در قرچک ساکن هستید، می‌توانید از مراکز معتبر قالیشویی قرچک برای استفاده از خدمات فرش‌شویی بهره گیرید. در ادامه مقاله قصد داریم در ارتباط با نحوه شستشوی فرش‌های دستباف در مراکز معتبر قالیشویی توضیحاتی را برایتان بیان کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی

بعد از بررسی فرش، درنهایت مواد شوینده مناسب و بهترین روش شستشو برای فرش دستباف شما انتخاب می‌شود. برای مثال به هنگام بررسی به این نکته توجه می‌کنند که فرش از پنبه، پشم یا ابریشم ساخته شده یا اینکه فرش در معرض محو شدن رنگ است یا خیر. همچنین میزان کثیفی فرش را تعیین کرده ونوع لکه‌های آن‌ها را نیز مشخص می‌کنند.

گردگیری

در این مرحله با استفاده از ابزارهای تخصصی تلاش می‌کنند تا فرش‌ها به طور کامل از ذرات گرد و غبار پاک کنند. این کار به شست و شوی بهتر فرش‌ها و تمیزی بیشتر آنان بعد از فرایند شستشو کمک زیادی می‌کند.

خیساندن فرش و شست و شوی آن

در برخی موارد فرش را با هدف از بین بردن بوی بد و همچنین بهداشتی شدن آن خیس می‌کنند. در این مرحله با استفاده از مواد ضد عفونی کننده، تلاش می‌کنند تا حد زیادی باکتری‌های موجود در بافت فرش را از بین ببرند. با این کار فرش برای لکه‌گیری کامل نیز آماده می‌شود.

نرم شدن

در برخی موارد امکان دارد به علت ریخته شدن موادی به روی آن، الیاف فرش در آن قسمت جمع شده و سفت شوند و این سفتی فرش حتی بعد از لکه‌گیری در الیاف باقی بماند. به همین دلیل به هنگام شستشوی فرش از صابون‌هایی استفاده می‌کنند که قدرت پاک کنندگی ملایمی داشته تا نرمی و لطافت فرش حفظ شود.

خشک کردن فرش دستباف

بعد از آنکه آبکشی به طور کامل تمام شد، فرش‌ها به اتاقی منتقل می‌شوند که دمای آن به طور کامل کنترل شده است و در آنجا تحت یک گردش ثابت جریان هوا خشک می‌شوند.

چگونه فرش دستباف را شست و شو دهیم؟

تمیز کردن فرش دستباف

شاید در ابتدا تمیز کردن فرش دستباف برای شما سخت و کاری دشوار به نظر برسد، اما باید بیان کنیم شما می‌توانید با رعایت نکات ساده‌ای فرش‌های دستباف خود را تمیز نگه داشته و زیبایی و ارزش آن‌ها را حفظ کنید. برای این کار شما می‌توانید گوشه‌های فرش خود را بگیرید و آن‌ را محکم تکان دهید. این کار باعث می‌شود تا کثیفی‌ها، زباله‌ها و خرده‌ها از فرش‌های شما خارج شوند. شما می‎توانید برای تمیز کردن فرش خود از جاروبرقی استفاده کنید.

همچنین می‌توانید پشت فرش خود را نیز بعد از اتمام کار جارو کنید. با این کار می‌توانید تا حد زیادی کثیفی‌ها را از داخل الیاف فرش خارج کنید. اگر فرش شما دارای لکه‌های متعددی است می‌توانید از روش شستشوی فرش نقطه‌ای استفاده کنید‌. به این طریق که:

  • ابتدا زباله‌های فرش را جمع آوری کنید.
  • مایعات را از روی فرش با یک حوله تمیز پاک کنید.
  • آب را با مقداری از یک شوینده ملایم ترکیب کنید.
  • یک اسفنج تمیز برای پاک کردن لکه با آب و شوینده استفاده کنید، حواستان باشد لکه مالیده نشود چرا که امکان دارد لکه بیشتر به داخل الیاف نفوذ کند.
  •  برای آنکه لکه‌ها کامل از بین بروند بهتر است اسفنج را به صورت رفت و برگشتی روی محل لکه بکشید. سپس محل لکه را چندین بار با آب تمیز بشویید تا تمام مواد شوینده در آن قسمت پاک شوند، زیرا مواد شوینده باقی‌مانده در فرش می‌تواند کثیفی را جذب کند.

حرف آخر

اگر شما هم قصد دارید فرش‌های منزل خود را از هر نوعی که باشند به دست مراکز قالیشویی بسپارید حتماً در ارتباط با کیفیت کار آنان اطمینان حاصل کنید. در آخر امیدواریم تمام آنچه بیان کردیم برای شما مفید بوده و از آن استفاده کرده باشید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تأکید ولیعهد سعودی بر ضرورت آتش‌بس در غزه و تشکیل کشور فلسطین
انباشت ۱۰۰۰ کامیون حامل کمک در گذرگاه کرم ابوسالم
«سعید جلیلی» وارد صداوسیما شد
ما یک ⁧خانواده⁩ هستیم و هر عضوی با تابعیت ایرانی برایمان مهم است
عیادت رهبر معظم انقلاب اسلامی از حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی
با جلوه جدید حمل و نقل شهری به مناظره رفتم
مبادله ۲۳۸ میلیارد تومان برق در بورس انرژی
۹ مسئول دیگر در ستاد سعید جلیلی منصوب شدند
مخبر با حمید نوری دیدار کرد
آیت الله «مکارم شیرازی» به بیمارستان منتقل شدند
پخت ۵۰ هزار پرس غذای نذری طی روز عید غدیر در دره شهر
اقامه نماز باشکوه عید قربان در حرم امیرالمومنین(ع)
حجت الاسلام حاج علی اکبری: مشارکت حداکثری انسجام و قدرت ملی را افزایش می‌دهد
آماده‌باش اتمی ناتو علیه روسیه و چین
اراده ایران برای کمک به افغانستان برای گذر از چالش‌ها
یک نظامی اسرائیلی دیگر پس از بازگشت از جنگ غزه خودکشی کرد
زاکانی: شفافیت اصل اول بازار سرمایه است
اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری، امشب ساعت ۲۰ آغاز می‌شود
تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند
جان باختن ۱۴ تن از حجاج اردنی در مکه
بلینگام نسخه بازی خاص خودش را دارد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top