تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/04/13 - 14:39
کد خبر: 509589

هشدارهای انتخاباتی پلیس فتا به مردم

هشدارهای انتخاباتی پلیس فتا به مردم

رئیس پلیس فتای پایتخت، درباره حفظ حریم خصوصی و عدم ارتکاب جرم در ایام انتخابات هشدار داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سرهنگ داود معظمی گودرزی درباره چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما در پلیس فتا، برگزاری انتخابات در امنیت کامل است. پلیس فتا در کنار سایر پلیس‌ها اقدامات خود را از چندماه پیش آغاز کرده و ما همچنان به تولید محتوا و اعلام هشدار برای شهروندان مشغول هستیم. همچنین به صورت مستمر کارگروه‌های ما درحال رصد فضای مجازی هستند.

وی افزود: پلیس فتا فرماندهی تهران بزرگ، در دور اول انتخابات ریاست جمهوری، علاوه بر آگاهی بخشی، اقدامات موثری در زمینه پیشگیری از جرم صورت داد. همکاران من اگر در فضای مجازی با افرادی روبه رو می شدند که ممکن بود به جرمی مرتکب شود فرد را به صورت تلفنی هوشیار کردند. همچنین با افرادی که مرتکب جرمی شده بودند نیز برخورد کردند.

رئیس پلیس فتای پایتخت ادامه داد: به عنوان مثال عده‌ای نظرسنجی تقلبی ساخته بودند یا دست به توهین، هتک حرمت و افترا زده بودند که این مسائل در قانون جرم انگاری شده است و با افراد برخورد می‌شود. ما در پلس فتا سعی می‌کنیم افراد را هوشیار کنیم تا مرتکب جرمی نشوند یا اگر میزان جرم آنها کم باشد برای اینکه پرونده‌ای علیه آنها تشکیل نشود همه تلاش خود را می‌کنیم و با توصیه و هشدار افراد را آگاه می‌کنیم تا مجددا مرتکب اعمال خلاف قانون نشوند. در بررسی این رفتارها متوجه شدیم بیشتر این افراد، نسبت به قانون جهل داشته و ندانسته در چرخه جرم قرار می‌گیرند.

رئیس پلیس فتای پایتخت ادامه داد: به عنوان مثال بر اساس ماده ۱۲۵ قانون مجازات اسلامی، انتشار اخبار کذب جرم است اما عده‌ای نادانسته این اقدام را انجام داده و هر اطلاعات و خبری که در فضای مجازی می‌بینند را مجددا منتشر می‌کنند. در حالی که باید ابتدا نویسنده و منبع انتشار را مورد بررسی قرار داد.

گودرزی گفت: ما در مرحله اول به افراد هشدار می‌دهیم ولی اگر فرد مجددا اقدامات خود را تکرار کند به مرجع قضائی معرفی می‌شوند. ما در این ایام 10 نفر را به مراجع قضایی معرفی کردیم و تعداد زیادی از شهروندان را آگاه کردیم.

وی با اشاره به نظرسنجی‌های دروغین افزود: متاسفانه عده‌ای به خاطر طرفداری از نامزد خاصی، در فضای سایبری اقدام به نظرسازی می‌کنند. انتخابات ما یک انتخابات آزاد است و هر کسی حق دارد نظر خود را بیان کند و یا حدسی در این باره داشته باشد اما اشخاصی هستند که به صورت سازمان یافته اقدام به نظرسازی می کنند که باعث می شود افراد در انتخاب خود تردید کنند و این مسئله جرم است.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: در انتخابات دور اول، نظرسنجی‌های بسیاری منتشر شد که هر کدام یک کاندید مختلف را به عنوان رئیس جمهور آینده معرفی می‌کنند در حالیکه نتایج آمد و مشخص شد اکثر این نظرسنجی‌ها اشتباه بوده است؛ بنابراین تنها در نظرسنجی‌های سایت های معتبر شرکت کنید.

گودرزی گفت: یکی از دغدغه های مردم ما دسترسی آسان به اخبار صحیح است. من از مردم خواهش می کنم فیک نیوزها (اخبار جعلی) را بشناسند و منبع و تاریخ خبر را بررسی کنند. سپس می‌توانند همان خبر را در سایر رسانه‌ها جستجو کنند تا متوجه صحت آن شوند.

رصد اخبار انتخاباتی در فضای مجازی

وی با اشاره به اینکه همه کانال‌ها و گروه‌ها رصد می‌شوند؛ افزود: با داغ شدن تب انتخابات، متاسفانه عده‌ای از کلاهبرداران از این شرایط سوءاستفاده کرده و افراد را به بهانه انتخابات به گروه‌های مختلف دعوت می‌کنند و مطالب کذب منتشر می‌کنند. برخی از این کانال ها یا یک شبه ایجاد شده‌اند یا قبلا خدمات دیگری ارائه می کردند برای همین توصیه می‌کنیم به این افراد اعتماد نکنید و از مخاطبان خود کسی را در این گروه ها و کانال ها عضو نکنید. همچنین اطلاعات شخصی و هویتی خود را در اختیار آنها قرار ندهید.

وی در توصیه دیگری به شهروندان ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌کنم برای حفظ حریم خصوصی خود، حالت عضویت خودکار شبکه های اجتماعی خود را خاموش کنند تا دیگر کسی نتواند بدون اجازه آنها را در گروه‌ها و کانال ها عضو کند.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: به فعالین فضای مجازی و رسانه ها توصیه می‌کنم زمان مقرر در قانون برای تبلیغات را مورد توجه قرار دهند و پس از پایان این زمان، اقدامات خود را متوقف کنند تا نامزد مورد انتخابشان دچار مشکلی نشود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مراسم دانش آموختگی دانشجویان علوم پزشکی +عکس
دست‌خط حاج محمود کریمی در مورد انتخابات +عکس
زمان واریز سود سهام عدالت متوفیان
واریزی جدید برای بازنشستگان تامین اجتماعی
حمایت ۷۰۰۰ نفر از اساتید دانشگاه‌های کشور از جلیلی در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری
خانواده فوتبال روز جمعه حماسه آفرین خواهد شد
نقش واحدهای بین‌الملل دانشگاه‌ها در تولید محتوای علمی و پژوهشی
نوری همدانی: مردم با انتخاب فرد اصلح عظمت ایران اسلامی را به نمایش بگذارند
پیکر ۹ نفر از حجاج فوت‌شده به ایران منتقل شد
رزرو محل پارک خودرو از طریق موبایل
دیدار تولیت ، مدیران و جمعی از اساتید مدرسه عالی شهید مطهری با رهبر معظم انقلاب +عکس
روزگار بهتر کارگران با رئیس جمهوری جلیلی
حمایت مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران از جلیلی
آزاد شدن بشیر بی‌آزار بعد از یک ماه بازداشت غیرقانونی
تکذیب حمایت ستادهای قالیباف از پزشکیان
دعوت محسن رضایی از «جامعه لر» برای رأی به جلیلی در انتخابات
تفاوت توزیع ۱۶۰ میلیون سبد معیشت در دولت سیزدهم با ۱۵ میلیون سبد در دولت روحانی
جبران عقب‌ماندگی ۱۰ ساله ایران در ۳ سال به روایت صندوق بین‌المللی پول
تجارت خارجی کشور در سه ماه امسال به ۴۰ میلیارد دلار رسید
جزئیات سفر مخبر به قزاقستان
واکنش سخنگوی دولت به نمایش نمودار تورم در مناظره انتخاباتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top