تاریخ انتشار: شنبه 1403/05/13 - 09:38
کد خبر: 512656

عبدالرحیم انصاری؛

کاری که ایران با اسرائیل کرد!

کاری که ایران با اسرائیل کرد!

اسرائیل اگر آزاد میبود دردسرهایش به مراتب از واکنش های جست و گریخته ی تروریستیِ این روزها بیشتر بود. باید بدانیم تمام سرزمینهای اشغالی به اندازه یک استان کوچک ماست که حالا شمال و جنوب و شرق و غربش درگیر است و در هر کجایش که جبهه ای باز است صدها هزار نفر آواره اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یادداشت از عبدالرحیم انصاری */// رسیدنِ اسرائیل به درجه دیوانگی و انتحار، به دلیل سستی در سیستم های دفاعی و امنیتی ایران نیست، که اتفاقا نشانه ای از پِرِس شدن تدریجی دشمن در یک محیط محدود و تحت محاصره است. هنوز هم میبینم برخی از آنان که مدعی انقلابی گری هستند شلاق نکوهش را زمین نگذاشته و در این شرایط به جای متحد و امیدوار کردن آحاد مردم، آنها را نا امید و در مقابل ستون های امنیت کشور قرار میدهند و طوری حرف میزنند که گویی سالها مشق امنیت کرده اند، حال آنکه نه چیزی از پیچیدگی های امنیتی میدانند و نه ابتدائیات جنگ را میفهمند.

اسرائیل اگر آزاد میبود دردسرهایش به مراتب از واکنش های جست و گریخته ی تروریستیِ این روزها بیشتر بود. باید بدانیم تمام سرزمینهای اشغالی به اندازه یک استان کوچک ماست که حالا شمال و جنوب و شرق و غربش درگیر است و در هر کجایش که جبهه ای باز است صدها هزار نفر آواره اند. عمق استراتژیکی ندارد و مقاومت به هر کجایش که اراده کند موشک میزند؛ آتش بس را اگر بپذیرد باخته، اگر نپذیرد شرایط روز به روز برایش سخت تر و حلقه محاصره تنگ تر میشود.

دریای سرخ آبراه اصلی تامین مایحتاجش را یمنی ها بطور کامل بسته اند و مدیترانه نیز امنیت سابق را ندارد. علاوه بر آوارگی شهرک نشینان، هزینه های سنگین جنگ، ورشکستگی و بسته شدن هزاران شرکت و کارخانه، تعطیلی بخش های مختلف گردشگری، کشاورزی و تحمیل گرانی به غصبی نشینان سرزمین های فلسطین، اختلافات داخلیِ ناشی از ناکامی ها، اعتراضات گسترده خیابانی به دولت بابت ناتوانی در آزادی اسرا و پایان جنگ، مجادلات حزبی و جناحی، فعال بودن لحظه به لحظه آژیرهای خطر، اضطراب و استرس فرار به پناهگاه ها، و صدها مصیبت دیگر آن هم در سرزمینهایی که کل آن به اندازه یک استان کوچک ایران است زندگی تلخی را برای صهیونیست ها رقم زده و موجودیت اسرائیل که ریشه این رژیم جعلی است را هدف گرفته است، حال با یک ترور در ایران یا هر کدام از کشورهای همسایه عده ای میگویند ببینید چقدر ضعیف شده ایم!

این اتفاقا نشان از قدرت جمهوری اسلامی است که در برابر نابودی تدریجی و ملموس کل رژیم صهیونیستی فقط میتوانند برخی افراد را ترور کنند؛ و این قدرت و امنیت به گونه ای است که بسیاری مردم ما که در آرامش زندگی میکنند حتی متوجه اینکه مدت ها است درگیر یک جنگ تمام عیار هستیم نشده اند! ضعف آن است که رژیم گرفتار در محاصره مجبور است تمام اقلام و کالای اساسی مورد نیازش را قاچاقی و از مرزهای زمینی اردن و عربستان وارد کند! مگر تا کی میشود یک جمعیت ۶ میلیونی را اینگونه سیر کرد و یک رژیم را روی پا نگه داشت؟!

تنها امید نتانیاهو در شرایطی که هیچ روزنه دیگری برای بقا و نجات رژیم موقت نمیبیند، دست زدن به دیوانگی های بزرگ و تلاش برای درگیر کردن آمریکا در این جنگ است؛ آن هم آمریکایی که علیرغم کمک های بی دریغ به اسرائیل تا این لحظه خود به درگیری مستقیم با ایران تن نداده است. واقعیت این است که جمهوری اسلامی و متحدانش اسرائیل را در گوشه تنگی گربه گیر کرده اند و آنچه شما امروز میبینید چیزی جز چنگ انداختن های از روی استیصال به صورت مقاومت نیست. آنها امیدوار بودند با رفتن دولت شهید رئیسی و روی کار آمدن یک رئیس جمهور اصلاح طلب در ایران، جمهوری اسلامی باز به دوران وادادگی های روحانی برگردد، حمایت ها از مقاومت کم شود، رابطه دیپلماسی و میدان قطع، و تعاملات با روسیه و چین و کشورهای مستقل به امید ارتباط با غرب کمرنگ گردد و به این ترتیب، سیاستمداران اصلاح طلب به جای دور زدن تحریم و ادامه سیاست موفق دولت سیزدهم در فروش دو میلیون بشکه ای نفت، به آمریکا آویزان شوند و در اثر این وادادگی جیب مملکت خالی شده و جمهوری اسلامی مجددا در تنگنا قرار بگیرد تا شاید اسرائیل بتواند نفسی بکشد.

اما پزشکیان تا این لحظه آنها را نا امید، و حد اقل در بیان مواضع انقلابی عمل کرده است و سبب انعکاس یک صدای واحد در کشور شده است. از این رو وحدت اهمیت دارد و دوری از حاشیه و پرهیز از جنجال های حزبی و جناحی بر هر انقلابیِ دلسوز واجب است.

*کارشناس مسائل سیاسی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
معرفی بهترین برندهای آرایشی بهداشتی ایرانی
هزینه سمپاشی شرکتی به صرفه‌تر است یا روش‌های خانگی؟
سئو چطور ترافیک ورودی سایت شما رو از گوگل بهبود میدهد؟
جان بولتون: انتقام ایران این بار شدیدتر از قبل خواهد بود
گذرنامه زیارتی اربعین نیاز به تمدید دارد؟
اشتباه عجیب دونده جوان در المپیک پاریس +فیلم
کشف و امحای ۴ هزار ماینر غیرمجاز
جزئیاتی جدید از ارائه خدمات ارتباطی به زائران اربعین
ستاره ۱۶ میلیون یورویی ساندرلند در استقلال
برگزاری کرسی علمی ترویجی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
مهلت ثبت نمرات دروس عملی و آزمایشگاهی دانشجویان پیام نور تمدید شد
امتحانات دانشگاه‌های علوم پزشکی ۲ روز جلو افتاد
موافقت شورای گسترش آموزش عالی با انحلال ۱۹ موسسه آموزش عالی آزاد
فرصت مجدد ثبت نام در آزمونهای ارزشیابی و ارتقای داروسازی ارائه شد
مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد
بایدن باز هم مسیر را اشتباه رفت +فیلم
ماجرای حق‌التولیه‌ای که شهید رئیسی نگرفت
احتمال شکسته شدن رکورد گرمای پایتخت در این هفته +فیلم
تفاوت وعده صادقِ ۱ با ۲؛ اسرائیل فرصت کافی دارد؟
دستیار غیرفنی/ شایعه جدایی از استقلال قوت گرفت!
خواستگاری در المپیک پاریس +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top