تاریخ انتشار: شنبه 1403/05/20 - 16:43
کد خبر: 513493

ایجاد ۵۰درصدی اشتغال دانش آموختگان با سامانه اشتغال ایرانیان

ایجاد ۵۰درصدی اشتغال دانش آموختگان با سامانه اشتغال ایرانیان

وزیرکار درباره اشتغال۵۰درصدی دانش آموختگان دانشگاهی گفت:گذر از بیکاری امروز در مقطع تحصیلات دانشگاهی و بخشی هم برای بانوان بوده و با راه اندازی سامانه اشتغال ایرانیان تلاش شده تا به ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی توجه ویژه شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره  درباره دستمزد گفت:متوسط نرخ تورم در سه سال گذشته 40درصد بود اما در 3سال اخیر افزایش حداقل دستمزد کارگران حدود 120درصد بود.دولت نباید تک بعدی باشد بلکه وظیفه اش ایجاد عدالت است. دولت سیزدهم دولتی بود که نسبت به حقوق کارگران اهتمام ویژه ای داشت.

مرتضوی با اشاره به اینکه در سال نخست دولت شاهد افزایش حداقل دستمزد کارگران به میزان 57درصد بودید که این عدد در ادامه 27درصد و امسال حدود 36درصد بود گفت: دولت باید تمام تلاشش، مهار تورم باشد. اگر تورم مهار نشود حقوق و دستمزد هر چه افزایش پیدا کند اثرگذاری آن خنثی می‌شود.

وزیر کار با اشاره به اینکه بیش از نیمی از جامعه ایران را کارگران تشکیل می‌دهند، گفت: رهبر معظم انقلاب در هفته کارگر تاکید کردند حال کارگران خوب باشد حال نیمی از جامعه خوب خواهد بود و راهش این است که کارگاه‌ها تعطیل نشود و ایجاد اشتغال شود. بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در دولت سیزدهم رکورد تاریخی زده به طوری که در بهار امسال نرخ بیکاری در ایران به کانال 7.7 و بر اساس گزارش بانک جهانی 7.6 درصد بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که نزدیک به 10هزار بنگاه نیمه فعال و تعطیل در دولت شهید رئیسی به چرخه تولید بازگشتند، خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید تلاش کنیم تا بتوانیم تورم را مهار و حل کنیم؛ ضمن این که قانون گذار گفته افزایش حداقل دستمزد کارگران باید متناسب با نرخ تورم باشد اما ما در دولت سیزدهم عین نرخ تورم این افزایش حقوق را برای کارگران اعمال کردیم.

وی درباره ایجاد اشتغال 50درصدی در حوزه دانش آموختگان دانشگاهی  گفت: گذر از بیکاری امروز در مقطع تحصیلات دانشگاهی و بخشی هم برای بانوان بوده و با راه اندازی سامانه اشتغال ایرانیان تلاش شده تا به ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی توجه ویژه شود. همان طور که نرخ بیکاری در کشور روند کاهشی دارد نرخ بیکاری این دو بخش هم کاهشی است اما در کلان نسبت آن باید پایین‌تر آید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به برنامه‌های دولت سیزدهم برای تحقق ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان اشاره و عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها تغییر ریل آموزشی است. در حال حاضر در بین فارغ التحصیلان مراکز فنی و حرفه‌ای به ندرت بیکار دیده می‌شود. بنابراین ضرورت داشت آموزش فنی و حرفه‌ای در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تعریف شود که این گونه شد و امید این کار در دولت چهاردهم ادامه پیدا کند.

مرتضوی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا کارگران از عملکرد وزیر کار رضایت دارد، گفت: امید است خدای کارگران از عملکرد ما راضی باشد. اگر کارگران رضایت ندارند رسانه‌ها رضایت آنها را جلب کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسرائیل به سرعت در حال سقوط است
ترس دشمن از جوانان نخبه مسئولیت پذیر است نه امکانات نظامی
رشد ۲۰ درصدی میانگین نرخ اجاره‌بها در استان تهران
عرضه دارو با دستور رئیس جمهور بهبود می‌یابد
«زهرا بهروز آذر» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده شد
برگزاری مراسم اختتامیه اولین اجلاس شبیه سازی وزرای بریکس
آیین استقبال از افتخارآفرینان کشتی فرنگی المپیک در فرودگاه اهواز +عکس
محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به آوارگان فلسطینی توسط ایران
هشدار شیوع سرخک در عراق برای زائران اربعین
آرین سلیمی گام نخست را محکم برداشت
با آمبولانس‌های خصوصی متخلف برخورد می‌شود
علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو شد
ایجاد ۵۰درصدی اشتغال دانش آموختگان با سامانه اشتغال ایرانیان
تقدیر معاون اول رئیس جمهور از عملکرد ورزشکاران در المپیک
تقدیر معاون اول رئیس جمهور از عملکرد ورزشکاران در المپیک
افسردگی احتمال بقای مبتلایان سرطان سینه را کاهش می‌دهد
پرداخت معوقات حق التدریس اعضای هیات علمی /دانشگاه علامه‌ در بین ۱۰دانشگاه برتر از نظر فعالیت‌های فرهنگی/ اعضای هیات امنای سازمان ملی سنجش معرفی شدند
مذاکره عجیب پرسپولیس؛ روبرتو کارلوس هم بود، می‌آمد!
عکس یادگاری مدال آوران کشتی فرنگی روی رود سن | عکس
استوری احساسی محمد بنا برای حسن یزدانی | عکس
استقلال نکونام تا دندان مسلح!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top