تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/05/21 - 09:15
کد خبر: 513557

خشم رژیم اسرائیل از نروژ

 خشم رژیم اسرائیل از نروژ

یک رسانه صهیونیست شنبه شب در گزارشی به نقل از وزارت امورخارجه این رژیم مدعی شد: سیاست دولت نروژ در قبال اسرائیل از ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) یکطرفه بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه «یدیعوت آحارنوت» چاپ سرزمین های اشغالی در این باره به نقل از وزارت امورخارجه این رژیم ادعا کرد: نروژ از آن زمان یک سیاست خصمانه و افراطی در قبال اسرائیل در پیش گرفته است.

نروژ از کشورهایی است که همواره از تشکیل کشور مستقل فلسطینی حمایت کرده و همین امر موجب عصبانت رژیم حاکم بر اسرائیل شده است.

در همین راستا، این کشور خردادماه سال جاری به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین را «روز ویژه» توصیف و فقدان «تعهد سازنده» در رژیم اسرائیل را برای راه حل دو دولتی مستقل، محکوم کرد.

«اسپن بارت اید» وزیر امور خارجه نروژ در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور از مدافعان سرسخت [به رسمیت شناختن] کشور مستقل فلسطین در ۳۰ سال گذشته بوده است.

همین مسأله به مذاق رژیم صهیونیستی و سران این رژیم خوش نیامده و سبب شد که اسرائیل روز پنجشنبه (۱۹ مردادماه) اعتبارنامه دیپلمات‌های نروژی را که با تشکیلات خودگردان فلسطین مستقر در رام الله در ارتباط بودند، لغو کند.

وزارت امور خارجه رژیم اسرائیل در بیانیه ای مدعی شد که این اقدام در واکنش به آنچه که «طیف وسیعی از اقدامات ضداسرائیلی و یکجانبه» توسط دولت نروژ انجام شد، انجام گرفته است.

اسرائیل اعلام کرد که سفیر نروژ احضار شده و به آنها اطلاع داده شده است که اعتبار دیپلمات‌ها تا هفت روز دیگر و روادید آنها تا سه ماه دیگر لغو می‌شود.

وزیر امور خارجه نروژ در واکنش به اقدام گفت که تصمیم رژیم اسرائیل برای لغو اعتبارنامه دیپلماتیک نمایندگان نروژ در کرانه باختری، اقدامی افراطی است و عواقبی خواهد داشت.

او در بیانیه‌ای با اشاره به تصمیم «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل افزود: تصمیم امروز پیامدهایی برای روابط ما با دولت نتانیاهو خواهد داشت. ما در حال بررسی اقدامات نروژ برای پاسخ به وضعیتی هستیم که اکنون دولت وی ایجاد کرده است.

رژیم اسرائیل به تازگی نیز تصمیمی اتخاذ کرده که به موجب آن درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین که پیشتر به نروژ منتقل می‌شد، از این به بعد به این کشور تحویل نخواهد شد. این اقدام به دلیل مواضع حمایتگرانه اخیر اسلو در قبال مساله فلسطین و انتقادات شدید از اقدامات تل آویو در نوار غزه صورت گرفته است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تردد ۲۴۱ هزار زائر از مرز مهران طی اول ماه صفر تاکنون
ثبت نام و انتخاب واحد دانشگاه پیام نور آغاز شد
فرصت ثبت نام دانش آموختگان خارج جهت شرکت در آزمون های علوم پزشکی
دسترسی دانشگاه‌ها به پایگاه‌های علمی پس از ۵ سال ممکن شد
ایران امپراتور تکواندوی المپیک شد؛ چهار نماینده چهار مدال +فیلم
حکم محمدرضا عارف برای ابوالفضل کیانی+ جزئیات
استقلال این بازیکن را نمی خواهد
فهرست کامل وزرای پیشنهادی پزشکیان به مجلس برای اخذ رای اعتماد + اسامی
دو بازیکن تیم ملی استقلالی شدند
گل محمدی دوباره قهر کرد؟
سوگواره آئینی هنری «تکیه ملت» در ورزشگاه شهید شیرودی
بدن در گرمای شدید چه مقدار آب نیاز دارد؟
سرمربی وزنه برداری: یک ویرانه تحویل گرفتم!
ممنوعیت بازنشستگی معلمان!
دستگیری ۶ زن و مرد در تهران
از روماتیسم مفصلی تا طلای المپیک ۲۰۲۴ +فیلم
مدال‌های بی‌کیفیت المپیک تعویض می‌شوند
معرفی بهترین گروه مشاوره کنکور بر اساس میزان رضایت و قبولی‌ها
خرید دستگاه حدیده لوله برقی و معرفی انواع آن
جامع ترین کتاب‌های زیست شناسی کنکور تجربی
ایران برنامه‌ای برای ساخت سلاح هسته‌ای دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top