تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/05/24 - 20:06
کد خبر: 513986

توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س)؛

نامه‌ای خطاب به سرکارخانم بهروز اذر، معاونت زنان و خانواده دولت چهاردهم

نامه‌ای خطاب به سرکارخانم بهروز اذر، معاونت زنان و خانواده دولت چهاردهم

نامه ای توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) خطاب به سرکارخانم بهروز اذر معاونت زنان و خانواده دولت چهاردهم نوشته شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، نامه ای توسط  انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) خطاب به سرکارخانم بهروز اذر معاونت زنان و خانواده دولت چهاردهم نوشته شده است.

نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) به این شرح می باشذ:

بسمه تعالی
سرکار خانم زهرا بهروز آذر، معاونت محترم امور زنان و خانواده دولت چهاردهم
سلام علیکم؛ 

طی سالیان متمادی با به حاشیه راندن مسائل زنان و خانواده اعم از فرهنگی ،آموزشی، اقتصادی و اجتماعی باعث بروز چالش‌های مختلف بسیاری در این حوزه هستیم.

اما دغدغه‌ ی اصلی و مهم آن است، ساختار معاونت زنان برای پیشبرد اهداف خود نیازمند بودجه مشخصی است، تا بتواند طرح‌های خود را به وزارتخانه ابلاغ و اجرا نماید. برآورده شدن این مهم می‌تواند مشکلات و دغدغه‌های زنان و خانواده را که ذیلا بدان‌ها اشاره خواهیم کرد سامان دهد.

در ادامه به برخی از دغدغه‌ها و اولویت‌های موجود در این حوزه می‌پردازیم:

۱)خانواده مهم است، ذیل آن فرزند آوری چرا که بخشی از خانواده را زن و مرد و بخشی از آن را فرزندان تشکیل می دهند. از پر اهمیت‌ترین و حیاتی‌ترین مسئله‌های موجود در حوزه خانواده، بحث جمعیت و فرزندآوری است، که رهبر معظم انقلاب بارها به طور مستمر به این مسئله تاکید کردند.

چنانچه شاهد هستیم بانوان زیادی مشتاق مادر شدن یا فرزند بیشتر هستند. لیکن، سطح درآمدها و دغدغه‌های موجود در جامعه، چه در حوزه زنان، اقتصاد، فرهنگ مانع رسیدن به خواسته‌های آنان است. از همه مهمتر ازدواج به عنوان یکی از راهکارهای موجود برای حل معضل جمعیت، امروزه به بزرگترین چالش جامعه برای جوانان تبدیل شده است، و نبود برنامه‌ای برای این امر مهم بزرگترین ضربه را به خانواده، جمعیت و جامعه وارد آورد است. در این زمینه نه تنها از شما بلکه از کل دولت خواستار رسیدگی هستیم. این امر نیازمند تسهیلگری در اشتغال، تخصیص وام‌های بی‌بهره یا کم بهره برای ازدواج، مسکن ارزان برای زوج‌های جوان است، که با هم‌اندیشی، همکاری و دلسوزی وزرای محترم دولت رسیدن به آنها آسان خواهد شد.

۲) فرهنگ موجود در جامعه کنونی که با به یغما رفتن اصالت و فرهنگ ایرانی _ اسلامی توسط رسانه‌های خارجی، همچنین تولیدات تصویری ضد ارزش و مطابق با مدرنیته که با زیر سوال بردن ارزش‌ها، موجبات زایل شدن فرهنگ غنی ایرانی _ اسلامی را هموار کرده است. سینمای خانگی، سریال‌ها و همچنین فیلم‌های سینمایی موجود، که خانواده محوری و اصالت فرهنگ خانوادگی را آشکارا تهدید می‌کند، نمونه‌ای است که نیازمند رسیدگی جدی، و تولید محتوایی مطابق ارزش ها و متناسب با فرهنگ جامعه ایرانی است.

 نه تنها رسانه حتی جریان اجتماعی به تبع آن به سرعت در حال اثر پذیری است، و باید کار جدی برای اصلاح این جریان نیز شود. 

۳) در رابطه با قوانین کشور و یا عدم اجرای قوانین تصویب شده در حوزه زنان، احقاق حقوق بانوان را با دشواری همراه کرده  است. با پیگیری‌های شما، دولت و مجلس امیدوار هستیم که بعضی از این قوانین، در دولت وفاق ملی اجرایی شود، چنانچه ما شاهد این همکاری در دولت سیزدهم بودیم و خواستار حفظ و ادامه یافتن آن هستیم.

اما لازم می‌دانیم اشاره کنیم، در حوزه زنان و خانواده قانون کم نداریم؛ بلکه ضعف در اجراست. چرا که قانون برنامه هفتم توسعه از سال گذشته به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، همچنین در سه بند آن به موضوع زن، خانواده و جمعیت پرداخته شده  است.

۴) بهداشت زنان و خانواده یکی دیگر از مسائل موجود است. از یک سو بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و از سوی دیگر عهده‌دار تربیت یک نسل هستند.

این از دغدغه‌های جامعه علی الخصوص قشر متوسط و ضعیف جامعه، هم در مسائل روحی و روانی و همچنین بیماری‌ های رایج مربوط به زنان است که دائما در حال گسترش است. با کاهش هزینه های درمان و یا در نظر گرفتن بیمه برای بیماری های زنانه می‌توان اندکی از این مشکلات را سامان دهد. امیدواریم با پیگیری‌های شما جزو اولویت‌های وزارت بهداشت به ویژه در مناطق محروم برای درمان و آگاهی رسانی به زنان قرار گیرد.

۵) توانمندسازی بانوان و استفاده از توانایی‌های آنان، که در کشور ما کثیر و متنوع هستند.

این بانوان بسیار کارهای خلاقانه دارند اما، به دلیل نبود پشتوانه و حمایت کافی چه بسا بالقوه می‌مانند و به فعلیت نمی‌رسند. می‌توان با اختصاص وام‌های بلند مدت کم بهره یا بی‌بهره یا پشتوانه‌های دولتی بستر مناسب را فراهم آورد. این امر موجب ارتقای اشتغال در جامعه و استقلال اقتصادی بانوان که موثر در عزت نفس آنها نیز هست، کمک شایانی خواهد کرد. در نهایت بحث مهارت آموزی و آموزش باید به صورت گسترده و جدی به آن توجه شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رئیس جمهور، سردار مومنی را به عنوان وزیر کشور انتخاب کرد
هیچ بانکی هک نشده است
لازم است تهدیدهای ایران را جدی بگیریم
عرضه ۹۰درصد بلیت پروزاهای اربعین در سه روز آینده
صدور کیفرخواست ۱۷ متهم شورای شهر و کارمند شهرداری رباط‌کریم
دولت وفاق ملی عنوانی صحیح برای دولت چهاردهم است
اذعان تحلیلگران شبکه اسرائیلی به موقعیت برتر ایران در عرصه جهانی!+ فیلم
کاهش ۶۰۸ هزار تومانی قیمت سکه در بازار
بی بی سی برای شهادت دوقلوهای نوزاد چگونه تیتر زد؟
تائید برنامه‌های همتی و اتابک در کمیسیون اقتصادی
اجازه آتش‌کشیدن منطقه را به اسرائیل نخواهیم داد
زائران از مرزهای باشماق و تمرچین به عراق بروند
افت شدید تعداد موالید کشور
تغییر مدیریتی جدید در شهرداری تهران
ساخت بزرگ‌ترین موکبها برای کمک به زائران حسینی توسط دانش بنیان‌ها
تسلیت امام خامنه‌ای درپی درگذشت همسر آیت‌الله شبیری زنجانی
وزرای پیشنهادی دفاع، اطلاعات، کشور و خارجه در کمیسیون امنیت
واکنش حماس به تداوم کمک تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل
نامه‌ای خطاب به سرکارخانم بهروز اذر، معاونت زنان و خانواده دولت چهاردهم
دانشگاه اصفهان بر سکوی نایب قهرمانی المپیاد ورزشی دانشجویان
دانشگاه صنعتی شریف موفق به کسب رتبه اول در بین دانشگاه‌های کشور شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top