تاریخ انتشار: شنبه 1403/05/27 - 23:15
کد خبر: 514194

کسب رتبه ویژه توسط دانشگاه آزاد اصفهان

کسب رتبه ویژه توسط دانشگاه آزاد اصفهان

رئیس دانشگاه آزاد اصفهان گفت: در بین دانشگاه‌های آزاد، بر اساس شاخص‌هایی چون کیفیت آموزش، تعداد دانشجویان و درآمدهای غیر شهریه‌ای و حوزه فناوری، دانشگاه آزاد اصفهان (خوراسگان) رتبه ویژه‌ای را کسب کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان (خوراسگان) در نشستی که امروز (۲۷ مرداد ماه) در این دانشگاه با موضوع اهمیت انتخاب رشته داوطلبان و نقش دانشگاه در هدایت شغلی صحیح دانشجویان برگزار شد، گفت: ما در آستانه سال تحصیلی جدید هستیم و لازم است که هدایت تحصیلی را ارائه دهیم. از رسانه‌ها تقاضا دارم که کمک کنند تا دانشجویان تنوع رشته‌ها را در نظر بگیرند و انتخاب رشتهٔ درستی داشته باشند. متاسفانه دانشجویان با توجه به بازار کار، انتخاب رشته نمی‌کنند و مشاوره‌های نادرستی را دریافت می‌کنند.

کسب رتبه ویژه توسط دانشگاه آزاد اصفهان

او با اشاره به اینکه کشور به زودی از کمبود متخصص در برخی رشته‌ها دچار بحران خواهد شد، تصریح کرد: در طرح پویش دانشگاه خوراسگان، شرکتی به ما اطلاع داد که به ۴۰ نفر متخصص علوم دامی نیاز دارد، اما ما بیش از ۶ نفر نتوانستیم معرفی کنیم، زیرا دانشجوی بیشتری نداشتیم. رشتهٔ علوم دامی فقط در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان ارائه می‌شود و تعداد کمی متقاضی دارد در حالی که از ظرفیت شغلی خوبی در اصفهان برخوردار است، زیرا اصفهان یکی از قطب‌های کشور در حوزهٔ علوم دامی چون تولید لبنیات و غیره است و دچار کمبود نیروی متخصص است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: چندین سال پیش برای انتخاب رشته به فردی رشتهٔ فضای سبز را پیشنهاد دادم و او چندی پیش به بنده گفت که آن روز با اکراه این رشته را انتخاب کرده، اما امروز متوجه شده که در حوزهٔ شغلی‌اش رقیب ندارد و پیشنهادات زیادی برای کار دارد. متاسفانه انتخاب رشتهٔ درست و متناسب با علایق و ظرفیت‌های شغلی فرهنگ‌سازی نشده است.

نجفی با معرفی رشته‌هایی که فضای اشتغال دارند، افزود: کشور ما هنوز در مسیر صنعتی شدن است اما تقاضا برای رشته‌های مهندسی متالوژی، مهندسی عمران، مهندسی برق و مهندسی مکانیک کم بوده و شاید در سال‌های آتی مجبور به وارد کردن مهندس از خارج از کشور شویم. در دانشگاه ما، رشتهٔ مرمت آثار باستانی ارائه می‌شود که از آن استقبال کمی می‌شود، در حالی که اصفهان شهر آثار باستانی است. ما رشته‌هایی چون زبان فرانسه نیز داریم و در این رشته‌ها نیز دانشجو می‌پذیریم. همچنان در مورد رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی نیاز به دانشجو و محقق داریم و این رشته تنها دانشگاه آزاد خوراسگان و دانشگاه اصفهان ارائه می‌شود. رشته‌هایی چون بورس، گمرک، مدیریت کسب و کار، مدیریت بورس، گیاهان دارویی، شیلات، کارگردانی، انیمیشن و علوم قضایی رشته‌هایی هستند که فضای اشتغال در بخش خصوصی را دارند و جوانان از این‌ها غافل هستند. این رشته‌ها در دانشگاه ما ارائه می‌شود. در رشته‌هایی چون مهندسی نفت و مهندسی معدن نیز ما با کمبود متخصص مواجه هستیم. شرکت‌های خصوصی در حوزهٔ معدن به ما مراجعه کرده و برای بحث اکتشاف تقاضای نیروی متخصص دارند و حتی سقف حقوقی نیز قرار نمی‌دهند. گاهی مشکل ما صرفا در ایجاد ارتباط بین صنعت‌گران و متخصصان است و ما در طرح پویش تلاش کردیم که این مسئله را رفع کنیم.

او با اشاره به اینکه در تربیت نیروی انسانی، آموزش و پرورش باید رسالت خود را در هدایت تحصیلی انجام دهد و رسانه و دانشگاه نیز مسئولیت دیگری در این راستا دارند، اضافه کرد: ممکن است تا چند سال آینده مجبور به واردات متخصص شویم. دانشجویان در دورهٔ تحصیل باید کار کنند و ما در طرح پویش این مسئله را در اولویت قرار داده‌ایم. دانشگاه آزاد خوراسگان در سطح جهانی تعاملات و توافقات خوبی داشته و خواهد داشت و در بین دانشگاه‌های آزاد بر اساس کیفیت آموزش، تعداد دانشجویان و درآمدهای غیر شهریه‌ای و حوزهٔ فناوری، رتبهٔ ویژه‌ای را کسب کرده‌ است.

 اکبر پیرستانی، معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، در ادامهٔ این نشست، گفت: طرح پویش ما از مرحلهٔ آزمون و خطا گذشته و به مرحلهٔ اجرا رسیده و ان شاءالله در مهر ماه امسال، ۱۲ هزار دانشجو در طرح پویش خواهیم داشت. اغلب دانشجویان ما شاغل هستند. معضل ما این است که در حوزه‌های فنی مهندسی و علوم پایه، با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

او با اشاره به اینکه یکی از قوی‌ترین دانشکده‌های کشاورزی در سطح ملی را دارند، اضافه کرد: دانشجویان ما در این دانشکده، اداره کنندهٔ بازار هستند. دانشجویان ما در رشته‌های خاک شناسی، محیط زیست، مهندسی آب و زراعت، عملکرد خوبی ارائه دادند و در این زمینه‌ها در طرح پویش نیز موفق بوده‌ایم. امیدواریم فرهنگ‌سازی شود و دانشجویان به رشته‌هایی که آیندهٔ شغلی دارند مثل رشته‌های علوم غذایی اقبال نشان دهند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: ما با ۶ دانشگاه مطرح مالزی تفاهم نامه داریم‌ و در زمستان گذشته دانشجویان مالزی از دانشگاه ما بازدید کردند و همگی از امکانات درجه یک و سطح علمی دانشجویان متعجب بودند. دانشجویان دانشگاه ما در رشته‌های علوم پزشکی و دندان‌پرشکی برخی اوقات رتبهٔ اول را دارند. در رشته‌هایی چون فوریت‌های پزشکی معضل وجود دارد و مسئولین علاقمندند که دانشجویان این رشته را فوراً استخدام کنند. رشته‌های اتاق عمل نیز آیندهٔ شغلی بسیار خوبی دارند. جامعه در حال پیر شدن است و لازم است این رشته‌ها تبلیغ شود، زیرا آیندهٔ شغلی خوبی دارند. ما اولین دانشگاهی هستیم که در طرح پویش، تعاملاتی با اتاق بازرگانی، ادارهٔ کار و تعاون و تامین اجتماعی برقرار کردیم. ما پیگیری قراردادهایی که در طرح پویش برای دانشجویان منعقد می‌شود، هستیم. حدوداً ۱۰ درصد از دانشجویان طرح پویش شاغل شدند و وضعیت شغلی آنها تضمین شده است.  

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
استقبال از امیرحسین زارع در آمل +عکس
زائران اربعین نگران بیماری شایع در عراق نباشند
باقری: آمریکا شریک جرم جنایات صهیونیست‌ها است
طرح توسعه اشتغال‌پذیری دانشجویان در سمنان اجرا شد
زلزله قوی روسیه را لرزاند
زائران اربعین مدت زمان حضور در کربلا را به حداقل برسانند
کسب رتبه ویژه توسط دانشگاه آزاد اصفهان
اینفوگرافیک: توصیه‌های کاربردی برای زائران راهپیمایی اربعین۱۴۰۳
برگزاری جلسه ستاد اربعین جاماندگان حسینی آستان مقدس عبدالعظیم الحسنی(ع)
خانم نعمت‌زاده! مشهور محبوب بمان
مقایسه بتن اکسپوز و سنگ در کفسازی
۱۰ نکته کلیدی در انتخاب بهترین کلاس کنکور + بهترین آموزشگاه کنکور شیراز
قرارداد کارگر ساده مطابق با قوانین موجود در کشور چگونه است؟
بزرگترین باتری جهان در آمریکا ساخته‌ می‌شود
جنایت‌ با چراغ سبز جو
اینفوگرافیک: توصیه‌هایی برای زائران سالمند اربعین
پیاده روی اربعین از مسیر «طریق العلما» به کربلا +عکس
سیدستار هاشمی: باید فضای مجازی قاعده‌مند داشته باشیم
جذب سرباز طلبه در آموزش و پرورش آغاز شد
در صورت حمله به نیروگاه اتمی کورسک، اقدام نظامی جدی انجام می‌دهیم
هاشمی:گردنم را در گرو تعهداتم می‌گذارم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top