تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/05/30 - 00:09
کد خبر: 514322

اقدام عجیب یکی از بخش‌های دانشگاه خوارزمی

اقدام عجیب یکی از بخش‌های دانشگاه خوارزمی

پس از اقدام یک معاونت در دانشگاه خوارزمی در منع کردن اعضای هیات علمی جهاد دانشگاهی از حضور در دفاتر و محل آموزش و بی‌نتیجه بودن پیگیری‌ها و رایزن اعضای هیات علمی ی‌ها، حال جهاد دانشگاهی قصد دارد موضوع را از طریق معاونت حقوقی وزارت علوم پیگیری کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، چند ماه پیش بود که یکی از معاونت‌های دانشگاه خوارزمی خواستار تخلیه فضاهای دراختیار جهاددانشگاهی در این دانشگاه شد.

این تصمیم در حالی بود که سالهاست فضاهای حاضر در اختیار جهاد دانشگاهی است و برخلاف ضوابط جاری و تعاملات معمول اتخاذ شده بود.

ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود و در اقدامی عجولانه، درست پیش از تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، اعضای هیات علمی جهاد دانشگاهی از حضور در دفاتر و محل آموزش منع شده و درهای ورودی جوش داده می‌شوند.

جهاد دانشگاهی پس از رایزنی های مختلف و حصول اطمینان از بی اثر بودن مسیر گفتگو و تعامل، موضوع را از طریق معاونت حقوقی وزارت علوم پیگیری مینماید.

علی رغم اعلام صریح رای معاونت حقوقی وزارت مبنی بر عدم اجازه دانشگاه برای تصرف فضاهای تحت اختیار جها دانشگاهی و انعکاس آن به دانشگاه خوارزمی، مشکل همچنان تشدید شده و بار دیگر معاون مذکور با زیر پا گذاشتن مصوبه حقوقی وزارت علوم، نسبت به قطع انشعبات آب، برق و گاز مرکز آموزش اقدام نموده و با فشار خواستار تخلیه این فضا پیش از تعیین و تکلیف نهایی به صورت فوری می‌شود.

با توجه به تکرار این اقدام غیرقانونی در تماس با جهاد دانشگاهی البرز و گفتگو با مسئولان این واحد، جویای ماجرای اخیر شدیم.

اسکندریان در این زمینه گفت: معذوریت های دانشگاه خوارزمی برای نیاز به فضای مورد اشاره را درک می‌کنیم و همواره بر هماهنگی حداکثری با مسئولان دانشگاه تاکید داریم. بر همین اساس به شیوه های مختلف اعلام کردیم چنانچه فضای جایگزین در اختیار جهاد دانشگاهی قرار بگیرد، در اسرع وقت نسبت به تخلیه فضای پیشین اقدام خواهیم کرد. اما نوع تعامل یکجانبه این معاونت‌ دانشگاه  خوارزمی به گونه‌ای است که حصول هر نوع نتیجه ای بعید است. دانشگاه خوارزمی در این ایام نه تنها اجازه تردد در دانشگاه را به اعضاء هیات علمی جهاد نداده است بلکه مانع دسترسی ایشان به وسایل شخصی خود شده است و این برخلاف حسن همکاری و شئون فعالیت‌های فرهنگی و علمی است.

وی افزود: اقدامات صورت گرفته به اطلاع ریاست دانشگاه خوارزمی رسیده و پیگیری‌های قانونی موضوع در دست اقدام از سوی واحد حقوقی جهاددانشگاهی است.

حال به نظر می‌رسد با توجه به تحرکات جدید یکی از بخش‌های دانشگاه خوارزمی و ورود بی اجازه به فضای تحت اختیار جهاد و اقدام برای تخلیه کامل این محیط که برخلاف مصالح فضای همکاری‌های جهاد و دانشگاه و مصوبات قانونی است، اقدام فوری مسئولان بالادستی وزارت علوم و دانشگاه خوارزمی برای برخورد با اقدامات سلیقگی و بی‌قاعده، جهت حل و فصل موضوع ضروری است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیدار حکیم و سید حسن خمینی
تا پایان سال، شاهد ۲ میلیون اتصال دیگر به فیبر نوری خواهیم بود
سهم پایین و ۷ دهم درصدی تحقیق و توسعه از GDP
ابراز امیدواری سفیر عربستان در مورد آزادی هرچه زودتر دو حاجی ایرانی
اقدام عجیب یکی از بخش‌های دانشگاه خوارزمی
پیام هشدار القسام به ساکنان تل‌آویو
تصویری از ابر ماه آسمان تهران
حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به روستاهای لبنان
سیلاب در پاکستان/ ۲۰۹ نفر جان باختند
یک صهیونیست به اتهام ارتباط با ایران دستگیر شد
تصاویر هوایی از پایانه مرزی مهران
نماهنگ/ راهپیمایی اربعین؛ قوت دنیای اسلام
شهادت ۹ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به غزه
گزارش خبرنگار بی‌بی‌سی از وحشی‌گری اسرائیل علیه مردم فلسطین!
فیلم/ آرزو بدری سلامت و تحتِ درمان‌ است
دلبستگی به غرب و آمریکا یکی از شاخص‌های افرادی است که انقلابی نیستند
عکس/ حال و هوای کاظمین در آستانه اربعین
ظهوریان: اتابک با وزات صمت آشنا نیست
جدایی ناگهانی تیری آنری از تیم ملی فرانسه
ورود دستگاه VAR تا فرداشب
موافقت کمیسیون عمران مجلس با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top