تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/06/06 - 17:21
کد خبر: 514722

دانشجویان سرآمد دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند

 دانشجویان سرآمد دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند

مدیرکل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: آیین نامه جامع شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد، ظرفیت بزرگی برای حمایت همه جانبه از دانشجویان کشور را دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  ابوالفضل دانشور مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: آیین نامه جامع شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد و شیوه نامه مربوط به آن که در سال 1402 ابلاغ شد؛ ظرفیت بزرگی برای حمایت همه جانبه از دانشجویان کشور را دارد و امیدوارم با همکاری دانشگاه ها در اجرا، پویایی، تحرک و نشاط لازم را با شروع سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها شاهد باشیم.

دانشور افزود: نخبه پروری و ایجاد انگیزه برای دانشجویان مستعد و ساعی در طول دوره تحصیل و با پوشش جمعیتی قابل ملاحظه از دانشجویان از جمله اهدافی است که آیین نامه جامع شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد، تدوین و ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: در این آیین نامه، 2 تا 5 درصد جمعیت دانشجویی هر دانشگاه در بخش‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی و اجتماعی، ورزشی، هنری و بین‌المللی بر اساس فعالیت‌هایشان در طول یک ساله تحصیلی بعنوان دانشجوی سرآمد انتخاب و از تسهیلات متنوعی که در آئین نامه دیده شده بهره‌مند می شوند.

دبیر شورای سیاستگذاری انتخاب دانشجویان سرآمد، ادامه داد: در آیین نامه مورد اشاره همچنین شرایط انتخاب دانشجوی سرآمد ویژه نیز دیده شده است که سرآمد ویژه فردی است که در جنبه های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و هنری، فناوری و بین المللی فعالیت قابل قبولی دارد که شاخص های آن با جزئیات در آیین نامه دیده شده است.

دانشور با تاکید بر اینکه بعد از ابلاغ آیین نامه و شیوه نامه انتخاب دانشجوی سرآمد، فرآیند ثبت درخواست دانشجویان مرتبط با این آیین نامه در بستر الکترونیک سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) نیز آماده شد، افزود: در دو هفته اخیر به دانشگاهها ابلاغ شد تا دانشجویان را ترغیب و تشویق و راهنمایی کنند تا فعالیت های سال تحصیلی 1402-1403 را در سامانه یاد شده بارگذاری نمایند و بدین ترتیب فرآیند انتخاب دانشجویان سرآمد دانشگاه ها وارد مرحله اجرایی شد.

مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان افزود: دانشجو پس از ورود به فضای کاربری خود می‌تواند با ثبت درخواست و بارگذاری مستندات، در رقابت انتخاب دانشجوی سرآمد دانشگاه شرکت کند.

این مقام مسئول تاکید کرد: دانشگاهها و موسسات آموزش عالی موظفند در بازه زمانی مشخص و تا پایان شهریور ماه هر سال و در سال اول اجرا تا 15 مهرماه نسبت به بررسی پرونده‌های داوطلبان اقدام کرده و در مهر ماه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید دانشجویان سرآمد را تعیین و معرفی کنند و طی برگزاری مراسم با شکوهی از آنها تجلیل نمایند.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای موفقیت آمیز این آیین نامه که برای اولین بار در سطح دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور در حال برگزاری است؛ در سطوح مختلف مدیران و کارشناسان آموزش های لازم بصورت حضوری و وبیناری برگزار شده و در 20 شهریور ماه سال‌جاری جلسه توجیهی یک روزه رابطین سرآمدان دانشجویی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه علامه طباطبایی تهران برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، با اجرایی شدن آیین نامه سرآمدان، انتخاب دانشجوی نمونه کشوری از این پس از مسیر سرآمدی دیده شده به این معنا که تنها دانشجویانی می‌توانند در جشنواره انتخاب دانشجوی نمونه کشوری شرکت کنند که به عنوان دانشجوی سرآمد (حداقل در یکی از بخش‌ها) در سال تحصیلی گذشته انتخاب شده باشند. پیش بینی می شود در اولین سال اجرای این آیین نامه بالغ بر 10 دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور به عنوان دانشجوی سرآمد انتخاب شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش افشین علاء به کنایه های پرویز پرستویی
سیزده توصیه امروز رهبر انقلاب به دولت چهاردهم چه بود؟
تحصیل ۱۰ درصد از دانشجویان کشور در موسسات و دانشگاه‌ها
زمان ارائه مدارک معرفی‌شدگان آزمون استخدامی معلولان اعلام شد
استعفای مجدد رئیس دانشگاه تربیت مدرس
آمار جمعیت ایران اعلام شد
متلاشی شدن شبکه ارتشاء و مدعی اعمال نفوذ در مراجع قضایی
پایان جنجال میزبانی استقلال خوزستان از استقلال تهران
نتایج کارشناسی ارشد اعلام شد
مواجهه چهارگانه رهبری در دیدارهای خصوصی با رئیس جمهور
عکس/ آوارگی مردم غزه
خواسته جدید نتانیاهو که مذاکرات را به بن بست کشاند
هم‌اکنون تمام ظرفیت شبکه اینترنت فعال است
آغاز تغییر روسای دانشگاه‌ها
رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی تغییر کرد
"هوش مصنوعی" شاهراه آینده جهانی و نقشه راه ایران
تبریک پزشکیان برای کسب مدال طلای المپیاد نجوم
تمدید مهلت شرکت در جشنواره خوارزمی تا ۳۱ شهریور
پاسخ ظریف امام خامنه‌ای به شبهه چینش کابینه پزشکیان از بیرون
دانشجویان سرآمد دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند
دلیل درج عنوان «معاف از رزم» در کارت پایان خدمت چیست؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top