تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/06/19 - 10:43
کد خبر: 515801

قرارگاه مسکن تهران چه می‌کند؟

قرارگاه مسکن تهران چه می‌کند؟

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران شهر شرح وظایف قرارگاه مسکن شهر تهران را تشریح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سید مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: یکی از اقدامات موثر مدیریت ششم شهری، موضوع ایجاد قرارداد جهادی مسکن با رویکرد مانع زدایی از فرآیند تولید مسکن در شهر تهران با محوریت بخش خصوصی، تهیه و تصویب طرح بازآفرینی شهری و همچنین بسته های تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده است.

وی افزود: زمانی که قرارگاه تشکیل شد، یک کارگروه ایجاد شد. این کارگروه تمامی اراضی مستعد ساخت مسکن در شهر تهران را با رویکرد نوسازی بافت فرسوده و ناپایدار و همچنین محدوده بی دفاع شهری را شناسایی کرد. ما با بازیگران اصلی حوزه مسکن در شهر تهران حدود ۵۳۲ هزار واحد توانستیم تفاهم نامه امضا کنیم و بعد کارگروه تخصصی شهرسازی ایجاد شد که حدود ۲۸۷ هزار واحد از این تفاهمنامه‌ها به دستور نقشه رسیدند. ۲۴۵ هزار واحد هم به دلیل قرار گرفتن زمین ها در پهنه سبز، باغات و یا مغایرت از دستور کار خارج شدند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اینکه همه ۲۸۷ هزار واحد مجوز کمیسیون ماده پنج را اخذ کرده اند، تصریح کرد: در قرارگاه جهادی مسکن قرار بود موانع تولید مسکن را برطرف کنیم، زمان صدور پروانه را کاهش دهیم و ظرفیت های تولید مسکن در تهران را فعال کنیم، شهرداری تهران از ابتدا قصد تصدی گری در حوزه مسکن را نداشت و به دنبال تسهیل گری بود.

هدایت با بیان اینکه اعلام کردیم، عملیات اجرایی حدود ۲۰۰هزار واحد از ۲۸۰ هزار واحدی که چندماه پیش کلنگ زنی شد، سه ماه تا آغاز طول می‌کشد، ادامه داد: بخشی در همین مدت عملیات اجرایی آن آغاز شد و در مرحله گود برداری قرار دارد و برخی دیگر در مراحل صدور پروانه یا واریز عوارض قرار دارند. بیشتر این پروژه ها توسط بخش خصوصی انجام می شود و وظیفه ما رفع موانع بود. ۲۸۷ هزار واحد هیچ مشکلی برای اجرا در شهرداری تهران ندارند و پروژه هایی که به مرحله اجرا نرسیده اند، دلایلش عموما متوجه بخش خصوصی یا نهادهای متولی ساخت این پروژه هاست که یا عوارض پرداخت نشده و یا پروژ توسط آنها آغاز نشده است و در واقع قرارگاه جهادی مسکن به وظایف خود عمل کرده است. بیشتر پروژه ها در مراحل اجرای اسکلت، گودبرداری و بعضا اجرای فونداسیون هستند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه عملیات اجرایی حدود ۵۰ هزار واحد از قرارگاه جهادی مسکن تا پایان سال به پایان می‌رسد، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران در محدود بافت فرسوده عوارض دریافت نمی‌کند. سال گذشته در موضوع پرداخت تسهیلات بانکی وضعیت خوبی نداشتیم. در کل شهر تهران کمتر از ۳۰۰ مورد تسهیلات در محدوده بافت فرسوده پرداخت شده بود. امیدواریم این ضرورت با توجه به اینکه در قانون بودجه دیده شده است، توسط بانک‌های عامل مورد توجه واقع شده و تسهیلات پرداخت شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام نتایج نهایی یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی
انتخاب رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد تا شنبه ادامه دارد
بهترین برندهای لباس زیر مردانه ایرانی
رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی منصوب شد
افزایش ۷ هزار و ۸۰۵ واحدی شاخص بورس
عصبانیت فدراسیون فوتبال از کارشکنی اماراتی‌ها
انتخابی تیم ملی کشتی آزاد؛ قاسمپور با شکست فیروزپور مسافر آلبانی شد
دستور محسنی اژه‌ای برای بررسی «ادعای جعلی بودن مدرک تحصیلی ۱۰۰ متقاضی نمایندگی مجلس» و «وام هیئت مدیره بورس»
هیات منصفه دادگاه مطبوعات مدیر مسئول اعتماد و عباس عبدی را مجرم شناختند
بعد از درخشش در پاریس؛ صعود تکواندوکاران ایران در رنکینگ المپیکی
تماس تلفنی دختر شهید آیت‌الله رئیسی با مدال‌آور پارالمپیک پاریس
آشنایی با مهاجم جدید پرسپولیس؛‌ از حضور در تیم ملی پرتغال تا گلزنی به آرسنال
شکست عجیب قهرمان المپیک با فن معروف سنجاب پرنده
آشنایی با امارات حریف تیم ملی فوتبال؛ انگیزه بنتو برای انتقام با استفاده از دورگه‌ها
نرخ‌های جدید انواع نان در تهران اعلام شد
تامین ۶.۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی و دارو
سفر رئیس‌جمهور به عراق فرصت خوبی برای ارتقای روابط تهران و بغداد است
جزئیات تازه درباره عقب نشینی تروریست ها از مرزهای ایران
سید حسن نصرالله ترور می شود؟!
علی دایی مدل تبلیغاتی شد؟
لیست قالیشویی های مجاز تهران [ شماره تماس ]
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top