تاریخ انتشار: شنبه 1403/07/14 - 09:59
کد خبر: 518572

چرا ۲۲ کشور عربی از دبیرکل سازمان ملل حمایت نکردند؟

چرا ۲۲ کشور عربی از دبیرکل سازمان ملل حمایت نکردند؟

تحلیلگر معروف جهان عرب با اشاره به هجمه تل آویو علیه دبیرکل سازمان ملل از عدم حمایت کشورهای عربی از گوترش ابراز تعجب کرده و علت را در ترس از نتانیاهو و بایدن دانسته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «عبدالباری عطوان» تحلیلگر معروف جهان عرب در 'گزارشی در رای الیوم با اشاره به هجمه صهیونیست‌ها از جمله وزیر خارجه این رژیم علیه «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و عنصر نامطلوب خواندن وی، این موضع صهیونیست‌ها را اوج فروپاشیدگی و شکست های متوالی آنها و نیز انزوای بین المللی دانسته است که تل آویو به علت ارتکاب نسل کشی و پاکسازی نژادی در فلسطین اشغالی، در آن به سر می‌برد.

وی نوشت: از روز نخست، «گوترش» علیه تجاوز اسرائیل و کشتار آن در غزه موضع گیری کرد و اوج شهامت و انسانیت آن آنجایی بود که گفت که رنج فلسطینیان از هفتم اکتبر شروع نشده بلکه از زمان غصب سرزمین فلسطین در سال ۱۹۴۸ به دست صهیونیستها و بیرون راندن بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی به کشورهای همسایه رخ داد.

عطوان بیان کرد: اسرائیل که شکل گرفت از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی، دشمن بزرگ نهادهای بین المللی است و وقیحانه تر این است که نماینده این رژیم در سازمان ملل خواهان برکناری گوترش است گویا که سازمان ملل ملک این رژیم تروریستی آپارتایدی است.

این تحلیلگر با اشاره به عدم حمایت ۲۲ کشور عربی از دبیر کل سازمان ملل در برابر رژیم صهیونیستی آنرا دردناک توصیف و این سئوال را مطرح کرد: چرا کشورهای عربی با تمام توان از گوترش در برابر هجمه صهیونیست‌ها دفاع نکردند؟ آیا این از ترس نتانیاهو است یا بایدن یا هر دو؟

وی در ادامه موضع گیری گوترش را عاملی برای جاودانه شدن او در تاریخ دانست و بیان کرد: گوترش جانب حق و قربانیان نسل کشی صهیونیستها را گرفته است؛ همان قربانیانی که بیشتر کشورهای عربی و بسیاری از بیم صهیونیزم جهانی، ناتو و آمریکا، پشت آنها را خالی کردند. این موضع گیری آقای گوترش ستودنی است. با وجود گوترش وامثال او، حق به صاحب حق در فلسطین بر می‌گردد و ظلم وعاملان نسل کشی و پاکسازی نژادی شکست خواهند خورد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کلروفیل مایع از چی ساخته می شود؟
پیکاپ ویزای کانادا یعنی چه؟
خلاقیت در نقاشی: چگونه ایده‌های نو خلق کنیم؟
پارتیشن شیشه ای تک جداره، گزینه ای مناسب برای فضاهای کوچک
بازدید رایگان از جاذبه‌های گردشگری برای دانشجویان!
مزایای استفاده از تخفیف چیست؟
ناکامی پدافند هوایی ارتش اسرائیل در برابر پهپاد مقاومت
عراقچی با بشار اسد دیدار کرد
مجوز سهراب بختیاری‌زاده صادر شد
سفیر ایران چرا دکمه پیجر حزب الله را زد؟
سه آزمون کشوری ۲۰ مهرماه برگزارمی شود
ترامپ به محل ترور خود باز می‌گردد
گزینه‌های اصلی سرمربیگری استقلال
تشییع پیکر شهید مدافع حرم در خرمشهر
نخستین واکنش طالبان به ترور سید حسن نصرالله
دستگیری ۳ عضو گروه تروریستی داعش در نوشهر
خبر خوب برای بازیکنان استقلال درآستانه بازی با هوادار
پیشنهاد بنزینی روزنامه اقتصادی اصلاح طلب به دولت
انتصاب جدید در سازمان محیط زیست
آغاز فراخوان جذب نیروی امریه سربازی در دانشگاه جامع علمی کاربردی
بازگشت دانشجویان به تحصیل با فرمان رهبر انقلاب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top