تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/07/25 - 15:28
کد خبر: 519848

افزایش دو برابری شهریه رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد

افزایش دو برابری شهریه رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد

سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: شهریه دانشگاه به دلیل تورم سالیانه و تأمین زیرساخت‌ها افزایش یافته و امکان دریافت وام برای دانشجویان نیز فراهم شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  «دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد با تجمع مقابل دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی به افزایش ناگهانی شهریه به صورت 3 برابری اعتراض کردند.»؛ این خبر، تیتر رسانه‌های امروز بود.موضوع از آنجا آغاز شد که محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای میزان شهریه رشته‌های مختلف علوم پزشکی در دانشگاه آزاد را اعلام کرد و براین اساس شهریه دانشجویان در رشته های پرمتقاضی مانند دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی 3 برابر شده و به 90 میلیون تومان رسیده است.

ضمن اینکه اعلام شده که دانشجویان برای ثبت‌نام باید پول دو ترم (۱۸۰ میلیون) را هم پرداخت کنند.محمد قربانی گلشن آباد سخنگوی دانشگاه آزاد درباره این موضوع به خبرنگاران گفت: شهریه سه برابر نشده و دو برابر شده است که بخشی از آن تورم سالیانه و بخشی دیگر مربوط به تأمین زیرساخت های آموزشی است.وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد از امکانات دولتی بی بهره است، اظهار داشت: ما باید استانداردها و کیفیت آموزش پزشکی را افزایش دهیم، از طرفی هم نمی توانیم از شهریه دانشجویان رشته‌های دیگر برای زیرساخت های رشته های پزشکی هزینه کنیم بنابراین این هزینه باید از محل شهریه دانشجویان پزشکی تأمین شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد افزود: در المپیاد علمی دانشجویان پزشکی ۱۰ مدال توسط دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد کسب شد. ضمن اینکه دیگر هزینه ها بسیار بالاست، ما حتما باید کیفیت آموزش پزشکی را داشته باشیم و نمی شود کیفیت آموزش را کاهش دهیم. برای کیفیت خوب آموزش لازم بود شهریه افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه میزان شهریه دانشگاه آزاد اسلامی نصف هزینه تمام شده رشته پزشکی هم نیست، اظهار داشت: بیش از ۳۵ درصد از درآمدهای دانشگاه آزاد غیر شهریه ای است و این عدد هر سال قابل تغییر است و امیدواریم به زودی بیش از نیمی از درآمدها غیرشهریه ای شود.سخنگوی دانشگاه آزاد در پاسخ به این سؤال که چرا میزان شهریه در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اعلام نشده بود، عنوان کرد: در دفترچه سنجش دانشگاه‌های دولتی و نه در دفترچه دانشگاه آزاد، شهریه ها را نمی نویسند، نه تنها امسال بلکه هیچ سالی شهریه ها نوشته نشده است، ضمن اینکه ما مرکز سنجش مرجع اعلام شهریه نیستیم.وی افزود: تعداد قابل توجهی از دانشجویان ورودی پزشکی امسال ثبت نام کرده اند و بیش از ۷۰ درصد شهریه پرداخت کردند و ۱۶ درصد نیز درحال ثبت نام هستند.

قربانی گلشن آباد ادامه داد: در سنوات گذشته برخی زیرنظام‌های آموزش عالی در پزشکی تا 7 برابر افزایش شهریه داشتند، ما با افزایش دو برابری امکان اخذ وام برای درصد بالایی از شهریه را هم قرار دادیم و همچنین این امکان وجود دارد که دانشجویان زیرنظام و رشته محل خود را هم تغییر دهند.سخنگوی دانشگاه آزاد درباره نحوه افزایش شهریه در دانشگاه گفت: اساسا شهریه دانشگاه‌ در کمیته شهریه بررسی می‌شود و به تصویب هیأت امنا و سپس به مراجع وزارتین یا شورایعالی انقلاب فرهنگی می‌رسد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آغاز ثبت‌نام در آزمون دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۴ از ۲۹ مهر
مخبر: جوانان نخبه و دانشگاهی راه میانبر توسعه کشور هستند
مراسم وداع با پیکر شهید نیلفروشان با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی
برنامه‌ها و تمهیدات دانشگاه‌های تهران برای ورود نودانشجویان
برگزاری "جام برنامه‌سازی رایان" به میزبانی ۵ دانشگاه کشور
آیا پیوستن به FATF بر روابط تجاری ایران با روسیه و چین اثر می‌گذارد؟
در دیدار عراقچی با پادشاه اردن چه گذشت؟
پزشکیان: امروز زمان همدلی برای حل مشکلات کشور است
سیمایی: دانشجویی با پرونده قضایی نداریم، تمام پرونده‌ها انضباطی بود
افزایش دو برابری شهریه رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد
عراقچی با شاه اردن دیدار کرد
عراقچی پنجشنبه به قاهره می‌رود
آغاز طرح جدید فروش سایپا از هفته آینده
درخواست پرداخت بدهی‌های خارجی‌ پرسپولیس از سوی فیفا
VAR به ورزشگاه غدیر اهواز رسید
تیم ملی فوتسال در انتظار یک تغییر بزرگ؛ اصولی منتظر استعفای شمسایی است!
تیموریان: تدابیر قلعه‌نویی جواب داد؛‌ بازی با قطر به نوعی لذت بردن از فوتبال بود
افزایش نرخ انواع ارز در مرکز مبادله ایران
رشد قیمت سکه و طلا در معاملات بازار تهران
ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به پا خیزند
تهیه گزارش مجلس درباره ابعاد حادثه معدن طبس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top