تاریخ انتشار: دوشنبه 1405/03/11 - 19:52
کد خبر: 557460

تاثیر رژیم غذایی گیاهی در کاهش خطر چاقی زنان یائسه

تاثیر رژیم غذایی گیاهی در کاهش خطر چاقی زنان یائسه

با وجودی که برای بسیاری از زنان در دوران یائسگی وعده های غذایی ثابت می ماند، اما وزن آنها همچنان بالا می رود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اکنون، یک مطالعه جدید نشان می دهد که برخی از الگوهای غذایی ممکن است در واقع به کاهش خطر چاقی در طول این دوره گذار زندگی کمک کند.

محققان بیش از ۳۸۰۰۰ زن را به مدت ۱۲ سال تحت نظر داشتند و میزان غذای دریافتی آنها را از طریق پرسشنامه های دقیق پیگیری کردند.

آنها تغییر وزن سالانه خود را در هفت الگوی غذایی، از جمله رژیم غذایی مدیترانه ای، رژیم غذایی DASH، رژیم های گیاهی، رژیم های کم کربوهیدرات و مصرف مواد غذایی فوق فرآوری شده مقایسه کردند.

به طور متوسط، زنان حدود ۱ کیلوگرم در سال اضافه وزن داشتند.

اما رژیم غذایی مرتبط با کمترین خطر چاقی کدام بود؟ یک الگوی غذایی عمدتاً مبتنی بر گیاهخواری به نام "رژیم غذایی برای حفظ سلامت سیاره".

این رژیم غذایی، بر روی میوه ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل، غلات کامل و چربی های سالم تمرکز دارد، در حالی که غذاهای فوق فرآوری شده، کربوهیدرات های تصفیه شده و گوشت های فرآوری شده را محدود می کند.

سبک‌های غذایی مشابه- از جمله رژیم مدیترانه‌ای، رژیم DASH و رژیم‌های گیاهی سالم- نیز با نتایج بهتر وزن مرتبط بودند.

از سوی دیگر، رژیم‌های غذایی که احتمال افزایش قند خون و انسولین را افزایش می‌دهند با افزایش وزن در دوران یائسگی مرتبط بودند. این رژیم ها در غذاهای فوق فرآوری شده، گوشت قرمز و فرآوری شده، سیب زمینی و سدیم بیشتر است.

دکتر «تانگ شیا»، محقق فوق دکتری در دانشگاه هاروارد، می گوید: «یافته ها نشان می دهد که تغییرات کوچک رژیم غذایی ممکن است به مدیریت سالم تر وزن و سلامت متابولیک طولانی مدت در دوران یائسگی کمک کند.»

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
معرفی کسب و کارها
ترکیب تیم ملی والیبال ایران برای بازی با بلژیک اعلام شد
ایران در حوزه علوم شناختی جزو ۲۰ کشور برتر جهان است
اخطار سازمان بازرسی به بانک‌های متخلف در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری
ذخایر خون کشور در پایان سال ۱۴۰۴ دو برابر شد
چگونه اهرم انرژی و بحران تورمی واشنگتن را به زانو درآورد؟
مترو وارد حوزه درمان شد
تغییر زمان امتحانات دانشگاه‌ها در ایام تشییع رهبر شهید
اسلوونی به هواپیمای اسرائیلی اجازه فرود نداد
آماده راستی‌آزمایی توافق هسته‌ای احتمالی با ایران هستیم
تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه مناطق جنوبی لبنان
توافق آمریکا و ایران منافع امنیتی اسرائیل را تهدید می‌ کند
مترو تهران به بیمارستان‌های پایتخت متصل می‌شود
حاوی پیام‌های رهبر شهید به جوانان غربی» منتشر شد
وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش یافت
ذخایر نفت جهان ته کشید/ ۲۷ کشور به سمت وام اضطراری کشیده شدند
جنگ مقابل ایران با شکست اسرائیل به پایان رسید
شبح اپستین در تعقیب ترامپ
تیم ملی فوتبال ایران راهی لس آنجلس می شود
هشدار نارنجی هواشناسی در تهران
اختلال خدمات بانک‌های تجارت و صادرات رفع شد
ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل نیوزیلند در اولین بازی جام‌جهانی
بررسی تغییر تاریخ برگزاری امتحانات نهایی
سناریوی جدید برای کنکور/ حذف تأثیر قطعی معدل با «آزمون جامع»؟
دانشگاه تهران دو دانشجوی هتاک را اخراج کرد
زمان تکمیل مدارک پنجاه و سومین دوره آزمون دستیاری اعلام شد
دو عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر استاد نمونه کشوری شدند
چرا ۸۰ درصد مقالات دانشجویان هرگز چاپ نمی‌شوند؟ بررسی ۱۰ اشتباه رایج پژوهشگران ایرانی
بررسی طرح جدید کنکور با محوریت امتحان جامع ادامه دارد
تمهیدات سازمان سنجش برای تسریع در فرآیند اعلام نتایج آزمون‌ها
مقاله و نوآوری جایگزین آزمون جامع دکتری
دانشگاه شریف جان می‌گیرد
سقف افزایش شهریه دانشگاه‌های غیردولتی بر اساس نرخ تورم تعیین می شود
معاون جهاددانشگاهی: باید از ظرفیت جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها برای توسعه منطقه استفاده شود
افزایش ۴۰ تا ۴۵ درصدی حقوق اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد
تشریح جزئیات جدید اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۱۴۰۵
زمان دریافت کارت آزمون‌های سمپاد و نمونه دولتی اعلام شد
تسهیلات ویژه برای دانشجویان پردیس خودگردان تربیت مدرس اعلام شد
آغاز دوازدهمین دوره قرارگاه تدریس جهادی «وَتر» به یاد شهدای میناب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر و شکست سنگین از ایران، چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟





مشاهده نتایج
go to top