تاریخ انتشار: پنجشنبه 1348/10/11 - 03:30
کد خبر: 6002

عواقب تمرین در اتوبان!

به دنبال برنامه فدراسیون برای دومین حضور تیم ملی بانوان در رقابتهای قهرمانی آسیا (امارات- فروردین ماه سال ۱۳۸۹) رکابزن کرمانشاهی کشورمان از سوی آلتوک به اردوی تیم ملی فراخوانده شد اما نخستین مرحله از تمرین تیم با حادثه تلخی برای وی همراه شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» ،عضو تیم ملی دوچرخه سواری بانوان کشورمان که خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می کرد در حین یکی از تمرینات با یک دستگاه پراید برخورد کرد و به شدت مصدوم شد تا احتمال از دست دادن مسابقات قهرمانی آسیا برای او افزایش یابد.

در حالیکه رکابزنان کشورمان اواسط هفته گذشته در مسیر جاده نظامی - مسیر اتوبان تهران ، کرج - مشغول به تمرین بودند مهینی دچار حادثه شد تا حضور وی در مسابقات قهرمانی آسیا در هاله ابهام فرو رود.

زیبا مهینی در این حادثه از ناحیه فک وصورت آسیب شدید دیده و چند روز گذشته پزشکان دوبار بر روی صورت وی عمل جراحی کرده اند. این رکابزن کشورمان که به توصیه پزشکان نمی تواند صحبت کند در گفتگوی کوتاهی با  گفت:" خوشبختانه تنها از ناحیه صورت آسیب دیده ام و دست و پایم مشکل خاصی ندارد البته دوچرخه ام کاملا از بین رفته است و حتی چند تکه از آن در پایم فرو رفته بود اما آسیب دیدگی ام جدی نبود. تنها از صورت مشکل دارم. فک، بینی و گونه ام شکسته و تعداد زیادی از دندان‌هایم را از دست داده ام."

رکابزن کرمانشاهی عضو تیم ملی ایران با تشکر از پیگیری های فدراسیون برای درمانش، خاطر نشان کرد:" آلتوک روی من برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا حساب می کرد. فدراسیون هم قول داده که به من دوچرخه جدید بدهد به همین خاطر تلاش می کنم تا هرچه زودتر بهبود یافته و به اردوی تیم ملی بازگردم تا برای دومین بار راهی مسابقات قهرمانی آسیا شوم."

این حادثه تلخ برای رکابزن عضو تیم ملی ایران درحالی پیش آمده که تقریبا هر ساله شاهد بروز حادثه هایی این چنینی در دوچرخه سواری کشورمان هستیم. صفرزاده با بیان اینکه در تمام دنیا رکابزنان در جاده ها تمرین می کنند اما شرایط در ایران سخت تر است زیرا تردد وسائل نقلیه زیاد است گفت:" ما نمی توانیم برای اردوی تیم ملی جاده ای را ببندیم و تنها با انتخاب جاده های خلوت تر و با اسکورت دو ماشین نظارت خود را بر تمرین رکابزنان بیشتر می کنیم."

وی با مثبت خواندن حال عمومی این رکابزن تیم ملی بانوان ایران و اینکه فدراسیون پیگیر مسائل قانونی و درمان زیبا مهینی است تاکید کرد:" مسئولین تمایل دارند که دوچرخه سواری در ایران عمومی تر شود اما قبل از این باید امکانات و تدابیر ویژه ای هم برای تامین سلامت رکابزنان در سطح جاده ها و سطح شهر فراهم شود."

اردوی تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان هم اکنون با حضور رکابزنان زن و مرد در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان برای حضور در سی امین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در امارات در تهران برپا است. این مرحله از اردو در بخش جوانان امروز شنبه اول اسفند ماه و فردا در بخش بانوان به اتمام رسیده و ورزشکاران بعد از چند روز استراحت برای برپایی آخرین اردوی تدارکاتی به تهران می آیند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top