تاریخ انتشار: 22 شهریور 1391 - 09:20:02
کد خبر: 61425

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شانزدهم

دوست دارم با خون گلوم اسم مقدس مادرم رو بنویسم

دوست دارم با خون گلوم اسم مقدس مادرم رو بنویسم

آنچه خواندید بخشی از کتاب "خاک های نرم کوشک" مجموعه خاطرات شهید عبدالحسین برونسی، به روایت خانواده و همرزمانش می باشد که سعید عاکف آن را به تحریر در آورده و توسط انشارات ملک اعظم، در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

خبرنامه دانشجویان ایران: "یک بار بین بچه ها گفت: دوست دارم با خون گلوم اسم مقدس مادرم رو بنویسم.... در عملیات والفجر یک تیر خورده بود به گلویش. اما چون آخرین حدود بردگلوله و از فاصله دوری شلیک شده بود شهید نشده بود. یکی از بچه ها گفت: بالاخره آرزوی حاجی برآورده شد. من خودم دیدم که روی یک تخته سنگ با همون خونی که از گلوش می اومد اسم مقدس بی بی رو نوشت."

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آنچه خواندید بخشی از کتاب "خاک های نرم کوشک" مجموعه خاطرات شهید عبدالحسین برونسی، به روایت خانواده و همرزمانش می باشد که سعید عاکف آن را به تحریر در آورده و توسط انشارات ملک اعظم، در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

در ابتدای این کتاب، در زندگینامه دو صفحه ای این شهید می خوانیم : "متولد 1321 در روستای گلبوی کدکن از توابع تربت حیدریه است". و اینکه بیست وسوم اسفند ماه 1363 در عملیات خیبر در منطقه طلائیه عروج کرد. آخرین سمت وی فرماندهی تیپ هجده جواد الائمه بوده است.

خاطرات، به ترتیب مراحل زندگی وی آورده شده است. اولین خاطره از مادر آن شهید عزیز است که در مورد دلیل ترک تحصیل وی در کلاس چهارم دبستان که پیش از انقلاب بوده می گوید: "دستش را گرفتم وبردمش تو اتاق دیگر. کمی ناز و نوازشش کردم. با گریه گفت: ننه اون مدرسه دیگه نجس شده! تعجب کردم پرسیدم :چرا پسرم؟ اسم معلمش را باغیظ آورد وگفت: روم به دیوار، دور از جناب شما، دیروز این پدر سوخته رو با یک دختری دیدم داشت....". وی بقیه درس دبستان را در مکتب خواند.

از ویژگی های بارز معنوی وی ارادت ایشان به پنج تن و به خصوص حضرت زهرا(س) است. که در بخش هایی کتاب به آن اشاره شده است.

در خاطره ای ، با عنوان "انگشترطلا" به روایت خانم "معصومه سبک خیز" همسر این شهید عزیز، اوج این ارادت و همچنین نگاه و توجه ائمه را به وی نقل میکند. همسر وی با نذر یک انگشتر طلا برای امام رضا(ع) میخواسته که او سالم از عملیات بازگردد.او وقتی از آن عملیات سالم باز می گردد ،جریان نذر را برای شهید تعریف می کند. شهید برونسی می خندد و می گوید: «برای جبهه نذر کن چون جبهه به آن احتیاج دارد و امام رضا به آن احتیاجی ندارد.» وقتی درعملیات بعدی مجروح می شود، او را به کرج منتقل می کنند و بعد به مشهد. برادرخودش و همسرش به کرج می روند. در تماسی برادر خانم سبک خیز در پیغامی از عبد الحسین برای همسرش از او می خواهد که نذرش را ادا کند.

برادر خانم سبک خیز بعدها می گوید:

"ازهم تختی هایش شنیدیم که توی عالم بیهوشی داشت با پنج تن آل عبا(علیهم السلام)حرف می زد. آن هم با چه سوز وگدازی.....وقتی به هوش آمدجریان را از خودش پرسیدیم اولش که طفره رفت بعد خیلی محزون شروع کرد به گفتن : «توی عالم بیهوشی، دیدم پنج تن آل عبا(علیهم السلام) تشریف آوردن بالای سرم. احوالم رو پرسیدن و باهام حرف زدن. دست می کشیدن روی زخمهای من و می فرمودند:عبدالحسین خوش گذشته، ایشالا زودتر خوب میشه. خیلی پیشم بودن، حاجی می گفت: وقتی می خواستن تشریف ببرن، یکی از آن بزرگوارها انگشتر زنم را نشانم دادند. با لحنی که دل و هوش از آدم می برد، فرمودند: انگشترتان در چه حاله؟ من خیلی تعجب کرده بودم. بعد دیدم فرمودند: بگویید همان انگشتر را بیندازن توی ضریح."

در مورد شهادتش در صفحه  255 به روایت "مجید اخوان" همرزم شهید می خوانیم:

"خدا رحمتش کند. بارها می گفت: دوست دارم مثل مادرم، حضرت زهرا(س) مفقودالاثر باشم. آرزوش برآورده شد. دو سه ماه بعد از شهادتش روح پاکش را در مشهد تشییع کردیم."

در این کتاب همچنین خطراتی جذاب از عنایات و کرامات این شهید عزیز پس از شهادت آورده شده است.

مقام معظم رهبری در تاریخ 26/3/1385 در جمع کارگردانان سینما و تلویزیون در تایید این کتاب فرمودند:

« آدم می بیند برخی از این شخصیت های برجسته، حتی در لباس یک کارگر به میدان جنگ آمده اند. این اوستا عبدالحسین برونسی، قبل از انقلاب یک بنا بود و با بنده هم مرتبط بود. شرح حالش را نوشته اند. من توصیه می کنم و واقعا دوست دارم شماها بخوانید: اسم این کتاب خاک های نرم کوشک است."

علاوه بر آن،این اثر پرتیراژترین کتاب دفاع مقدس بدون هیچ گونه حمایت رسانه ای است.

کتاب "خاک های نرم کوشک"  در 272 صفحه به همراه عکس ها، وصیت نامه این شهید بزرگوار و نامه هایی از خوانندگان که برای نویسنده نوشته اند، گردآوری شده است.

این کتاب هم اکنون در چاپ صد و هل و هشتم و با قیمت 4800 تومان در اختیار علاقه مندان قرار دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top