تاریخ انتشار: پنجشنبه 1348/10/11 - 03:30
کد خبر: 6895

سازمان ملی به منتقدین: محتوای ارائه نشده را نقد نکنید

در پی جوابیه سازمان ملی جوانان به خبرگزاری کار می آید: در جوابیه سازمان ملی جوانان به گزارش خبر گزاری کار احتراماً پیرو درج خبری به شماره کد۱۱۱۲۹۲۶ مورخ ۲۲/۱۲/۸۸ با عنایت به قانون نظارت بر مطبوعات نسبت به درج جوابیه ذیل در آن خبرگزاری اقدام نمایید: مطلب آن خبرگزاری محترم با عنوان آدم های که حق ازدواج دارند، آدم هایی که حق ازدواج ندارند

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» ،خبر گزاری در گزارشی که در خصوص ساج منتشر کرده است به نقد اطلاعات این سامانه پرداخته است در حالی که مطالب و محتوای سرفصل های این سامانه فقط برای دانشجویان که ثبت نام نموده اند و آن هم بر اساس تقویم زمانی مشخص و در یک بازه خاص قابل رویت است.

” از همه خبرنگاران و به ویژه آن خبرگزاری محترم (ایلنا)تقاضا دارد بدون غرض ورزی های سیاسی و جناحی با نقد عالمانه ما را برای ارتقاء و تعالی جوانان عزیز کشور یاری رسانند “

هرچند، چند پاراگراف اول آن به سامانه آموزش مجازی ازدواج و نقل قول مدیر سازان جوانان استان تهران اشاره کرده اما ما بقی مطالب گویا به طور اشتباه در ادامه آن درج گردیده و مربوط به سایتی است که نویسنده محترم به آن رجوع داشته است و از آنجا که " ساج" یک سامانه آموزش الکترونیکی و یا به عبارتی learing-e است و نه یک سایت، این احتمال که نویسنده محترم نقد سایت مدنظر را به اشتباه در اینجا آورده است تقویت می گردد لذا پاسخگویی به مابقی مطالب نیز وظیفه این سازمان نمی باشد.

پرداختن نویسنده محترم به مسائلی از قبیل حق طلاق، حق حضانت فرزند، تقسیم اموال و ... که مربوط به دوران پس از ازدواج و حتی دوران پس ازطلاق بوده و اصولا از دایره مطالب این دوره- که مربوط به مسائل قبل ازازدواج می باشد- نیز این فرضیه را تحکیم می بخشد که نویسنده محترم مطلبی را جهت دفاع از حقوق زن و احتمالاً 8 مارس تهیه کرده و فرصت را غنیمت دانسته و به انتهای مطلب سامانه اضافه نموده است.

سامانه و بررسی محتوای آن را نداشته و عموما دانشگاه مجازی را با سایت اشتباه می گیرند- که این هم به واسطه رشد روز افزون فناوری هار اطلاعات و در مقابل عدم به روز شدن دانش و علم خبرنگار محترم می باشد- چند نکته را به استحضار می رساند:

- محتویات سامانه ساج و یا هر دانشگاه مجازی دیگر به گونه ای است که امکان دسترسی به مطالب و محتوای سرفصل های آن فقط برای دانشجویان که در سامانه ثبت نام نموده اند و آن هم بر اساس تقویم زمانی مشخص و در یک بازه خاص قابل رویت است. حال سوال این است چگونه سامانه ای که چند ساعت از افتتاح رسمی آن نمی گذرد و هیچ کس حتی دانشجویان ثبت نامی، امکان دسترسی محتوایی، به جز بخش بلوغ راندارند، محتوای آن توسط این سایت محترم نقد می شود.

این امر خاطره نقد گفتگوی انجام نشده، دکتر احمدی نژاد توسط برخی مطبوعات منتقد دولت را در اذهان زنده می نماید.

- بحث آموزش یکی از شاخص های اصلی توسعه است و هر عقل سلیمی به اهمیت و نقش آموزش در دستیابی به شاخص های توسعه یافتگی از جمله افزایش سلامت روحی و روانی جامعه واقف است.

اگر آن خبرگزاری محترم

” این سامانه متعلق به همه صاحبنظران و کارشناسان حوزه ازدواج و خانواده است و محلی است برای گسترش دانش و مهارت زندگی “

به آرشیو اخبار و گزارشات خود در حوزه مشاوره و خانواده مراجعه کند، صدها خبر و گزارش را درمورد لزوم آموزش مهارت های زندگی برای کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش ازدواج های به هنگام آگاهانه و پایدار خواهد یافت. حال عزیزان آن خبرگزاری چه چیزی را نفی می نمایند سئوالی است که برای ما هم بی جواب است.

- از سوی دیگر محدودیت مراکز مشاوره و بعضا هزینه های بالای این مرکز  که بارها در گزارشات آن خبرگزاری و سایر رسانه های محترم کشور بیان شده است- و نیز تجمیع اکثر این اساتید در شهرهای بزرگ و از جمله تهران و بالاخره جمعیت 25 میلیونی جوان کشور، هیچ گزینه ای جز استفاده از فضای سایبر و فناوری های نوین و آموزش مجازی برای بهره مندی همه جوانان از این آموزش ها باقی نمی گذارد از آن خبرگزاری محترم که خود در بستر اینترنت به ارائه خدمات می پردازد انتظار می رود که بیش از دیگران، حرکتهای این چنینی را برای استفاده حداکثری از ظرافیت آی تی و گسترش
” توصیه می نماییم جهت پرهیز ازخدشه دار شدن شان علمی و خبری آن خبرگزاری ، خبرنگاران محترم مراقب باشند انشاء نوشته شده با گفتگوی پخش نشده یا محتوای ارائه نشده را نقد نکند “

دولت الکترونیک و نیز دانشگاه الکترونیک تشویق و ترغیب نمایند.

- در پایان به اطلاع آن خبرگزاری و خبرنگاران محترم آن وسایر علاقمندان و اساتید می رساند، قبل از نقد سامانه، حداقل چند دقیقه ای را وقت گذاشته و سامانه را از نزدیک مشاهده فرمایند.

اطلاعات دقیق سرفصل ها و اساتید محترم سامانه در دوره قبل از ازدواج بر روی سامانه قابل مشاهده می باشد. ضمن آنکه متواضعانه از همه اساتید و متخصصان حوزه خانواده می خواهیم با انتقادهای عالمانه ونقادانه خود، این سامانه درجهت ارتقاء و تعالی یاران نمایند.

این سامانه متعلق به همه صاحبنظران و کارشناسان حوزه ازدواج و خانواده است و محلی است برای گسترش دانش و مهارت زندگی.

سازمان ملی جوانان ضمن آنکه از هر نقد منصفانه ای استقبال می کند، از همه خبرنگاران و به ویژه آن خبرگزاری محترم تقاضا دارد بدون غرض ورزی های سیاسی و جناحی با نقد عالمانه ما را برای ارتقاء و تعالی جوانان عزیز کشور یاری رسانند و توصیه می نماییم جهت پرهیز ازخدشه دار شدن شان علمی و خبری آن خبرگزاری ، خبرنگاران محترم مراقب باشند انشاء نوشته شده با گفتگوی پخش نشده یا محتوای ارائه نشده را نقد نکند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟
فیلم/ می‌خواهی امر به معروف کنی؟ اول به خودت نگاهی بنداز!
حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آغاز عرضه خودروهای برقی از هفته آینده
هیأت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی‌ مجلس دوازدهم انتخاب شد
۸۵ میلیون ریال به حساب حجاج سال ۱۴۰۲ برگردانده می‌شود
برگزاری نشست همدلی و همفکری نیروهای انقلاب با حضور ۱۴۰ نماینده منتخب
جمعی از معلمان سراسر کشور فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
تامین ۴.۸ میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات برای واردات از ابتدای سال
شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد افت کرد
واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top