تاریخ انتشار: 12 فروردین 1389 - 00:00:00
کد خبر: 7147

واکنش محسن هاشمی به سفر خانوادگی اش به ویلایی در سوئیس

محسن هاشمی: این خبر مرموز است

محسن هاشمی البته توضیح نداد که کدام بخش از خبر مورد اشاره اش تکذیب می گردد؛ اینکه او و خانواده اش برای تفریح به سوئیس سفر کرده اند یا اینکه ویلای مذکور متعلق به اوست.

شبکه ایران: پس از انتشار خبری درباره بازداشت فرزند فائزه هاشمی به هنگام بازگشت از لندن، محسن هاشمی، پسر ارشد آقای هاشمی رفسنجانی به بخشی از این خبر واکنش نشان داد.

در نخستین روز سال 89 شبکه ایران به نقل از یک منبع نزدیک به خانواده هاشمی رفسنجانی خبر داد "images3/ius/20140325/71892686/465."

این منبع مطلع همچنین اعلام کرده بود که "همزمان با بازداشت فرزند فائزه، محسن هاشمی رفسنجانی نیز روز گذشته به همراه خانواده خود، تهران را به مقصد ژنو ترک کرد.

در بخش دیگری از این خبر به نقل از برخی منابع عنوان شده بود چندی پیش هم محسن هاشمی برای گذراندن تعطیلات به ویلای خانوادگی در سوییس رفته است.

هرچند بیش از ده روز از انتشار این خبر  گذشته است اما محسن هاشمی ترجیح داد که برای خروج از فشارهای طولانی مدت افکار عمومی، در واکنش به آن بیانیه ای صادر کند.

پسر ارشد آقای هاشمی رفسنجانی که به همراه دیگر اعضای خانواده اش سال پر از جنجالی را سپری کرده و بارها در معرض انتقاد افکار عمومی و سیاسیون واقع شده است، در برابر انتشار این خبر موضعی مبهم اتخاذ کرد.

مدیر عامل متروی تهران پس از تعریف داستانی احساسی درباره اثرات شایعه، این خبر را "مرموز" خواند و به بیان این جمله که "خبر مرموزانه مالکیت «ویلای خانوادگی در سوییس» تکذیب می گردد"، بسنده کرد. این بیانیه را سایت ضد انقلابی جرس منتشر کرد.

محسن هاشمی البته توضیح نداد که کدام بخش از خبر مورد اشاره اش تکذیب می گردد؛ اینکه او و خانواده اش برای تفریح به سوئیس سفر کرده اند یا اینکه ویلای مذکور متعلق به اوست.

با این حال عدم اشاره او به سفر خود و خانواده اش به سوئیس و حضور در ویلای مذکور، باعث شده تا این خبر همچون دیگر اخباری که درباره عملکرد اقتصادی و سیاسی او و نزدیکانش منتشر شده و کسی حاضر به شفاف سازی آن نیست، چاره ای جز درست دانستن آن برای افکار عمومی باقی نماند.

اما این موضع مبهم در حالی از سوی فرزند آقای هاشمی برای خروج از کانون انتقادات صورت گرفته است که مواضع دو پهلوی رئیس مجمع تشخیص مصلحت در سال گذشته هم با انتقادات مختلف دانشگاهیان و سیاسیون مواجه شده است.

محسن هاشمی چندی پیش نیز در دفاع از اتهاماتی که به مهدی هاشمی، وارد شده است، بدون اشاره به خروج طولانی مدت او از کشور و بی توجهی اش به هشدارهای مقامات قضایی، گفت که برادرم پرونده های جدی ندارد.

گفتنی است، خانواده آقای هاشمی به سبب تاثیرگذاری محسوس بر انتخابات ریاست جمهوری دهم و حوادث پس از آن بارها به سوژه اول رسانه ها و محافل سیاسی و مردمی تبدیل شدند و خود را در معرض انتقادات و اعتراضات مختلفی قرار دادند.

به دنبال این رویکرد جنجالی بود که چندی پیش وزیر دادگستری از تشکیل پرونده قضایی برای مهدی و فائزه هاشمی در قوه قضائیه خبر داد. با این حال تاکنون خبری از احضار آنان به دادگاه نشده ؛ موضوعی که باعث ادامه دار شدن انتقادات شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های دیدار استقلال
استقلال همچنان در صدر/ کامبک لحظات پایانی استقلال مقابل ذوب آهن
سرمربی پرسپولیس: می خواهیم قهرمانی فصل گذشته را تکرار کنیم
جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه
حاشیه بازی استقلال مقابل ذوب آهن
ترابی: اورنوف فوق العاده است
نامه تاج به وزیر ورزش و جوانان درمورد فصل آینده لیگ برتر
نمایشگاه مجازی کتاب آغاز به کار کرد
اولین داروی رشد مجدد دندان وارد فاز آزمایش انسانی می‌شود
لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کلمبیا به دلیل اعتراضات
حماس: آماده مقابله با هر گونه حمله اسرائیل به «رفح» هستیم
موافقت حماس با پیشنهاد مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه
گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو درباره رفح
برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
رشد ۱۸ دلاری قیمت طلا در معاملات امروز
تامین ۶ میلیارد دلار ارز برای واردات در سال جاری
حاشیه بازی پرسپولیس مقابل نساجی
تساوی سپاهان مقابل استقلال خوزستان
معرفی بهترین تشک یک نفره برای حل مشکل بی‌خوابی دانشجویان
تصمیم‌های داور بازی نساجی و پرسپولیس تایید شد
ارتش ۱۰ نفره پرسپولیس با برد مقابل نساجی موقتا صدرنشین شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top