تاریخ انتشار: 10 مرداد 1388 - 00:00:00
کد خبر: 922

پدر ناصر امیرنژاد: موسوی و کروبی عاملان قتل پسرم هستند

این ماجرا آغاز قتل ناصر امیرنژاد، دانشجوی ترم 8 رشته هوا فضای دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران در آشوب های اخیر تهران است که از زبان رشید امیرنژاد، پدر وی شرح داده شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران:دوشنبه، 25 تیرماه، مادربزرگ برای دیدن نوه خود که در تهران مشغول به تحصیل است، عازم پایتخت می‌شود؛ او در مترو آزادی منتظر می‌ماند تا نوه اش برای استقبال بیاید، اما این تلخی انتظار هرگز به شیرینی وصال ختم نمی‌شود...

این ماجرا آغاز قتل ناصر امیرنژاد، دانشجوی ترم 8 رشته هوا فضای دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران در آشوب های اخیر تهران است که از زبان رشید امیرنژاد، پدر وی شرح داده شده است.


رشید امیرنژاد ماجرای قتل پسر خود، اهداف و انگیزه عاملان قتل ها و نیز انتظار خود از جامعه، بویژه کاندیداها و مسئولان قضایی را در آستانه محاکمه آشوبگران اینگونه شرح می دهد:

رسیدن مادربزرگ ناصر به ایستگاه مترو آزادی و حرکت پسرم به سمت این میدان با آشوب ها و اغتشاشات تهران همزمان شد.

مادربزرگ بعد از ساعت ها انتظار طی تماسی با ما از نیامدن ناصر خبر داد. تلاش ما برای تماس با تلفن همراه او نتیجه نداد و من ناچار شدم ساعت 11 شب به سمت تهران حرکت کنم.

بعد از حضور در چندین بیمارستان، سرانجام خبر قتل پسرم را در بیمارستان پیامبران به من دادند. پسرم بر اثر اصابت گلوله ای که از اسلحه غیر سازمانی به پشت وی شلیک شده، و از قلب و ریه اش عبور کرده، به شهادت رسیده بود.

- بعد از مشاهد این صحنه چه اقدامی کردید؟
به من گفتند پسرت در آشوب های خیابانی کشته شده، ولی با توجه به اینکه از خط فکری او خبر داشتم از عوامل اغتشاش و بویژه شخص موسوی و کروبی در دادگاه انقلاب شکایت کردم و آنها را عامل قتل پسرم دانستم.

- به نظر شما آشوب های اخیر انتخاباتی را چه کسانی ایجاد کردند و فرزند شما به دست چه کسانی کشته شد؟
دشمنان دیرینه نظام و انقلاب اسلامی از بدو تشکیل انقلاب در صدد نابودی آن و نیز به دنبال فرصتی برای براندازی نظام بودند، تا اینکه در انتخابات فرصتی دست داد تا اهداف خود را پیاده کنند.

در این هنگام، متاسفانه عوامل خارجی با همکاری برخی عوامل داخلی ناآگاه، فرصت را مغتنم شمرده و تلاش کردند تا با برهم زدن فضای جامعه حین و بعد از انتخابات مردم را نسبت به نظام بدبین کنند؛ آنها با تبلیغات و هجوم به خیابان ها و ایجاد آشوب سعی کردند تا چهره انقلاب را طور دیگری ترسیم کنند.

من معقتدم همین عوامل باعث ایجاد این مشکلات و کشته شدن عده ای بی گناه شد که در راس آنها موسوی و کروبی و وابستگان و طرفداران آنها قرار دارند و فرزند من به تایید مکتوب بسیج دانشجویی دانشگاه، توسط اغتشاشگران به قتل رسید.

- از اینکه فرزند خود را برای تحصیل به شهر دیگری فرستاده بودید و اکنون جسد او را مشاهده می کنید چه احساسی دارید؟
بنده بسیجی و رزمنده دقاع مقدس با چهار سال خدمت بدون انقطاع در منطقه عملیاتی و نیز مرکز اعزام هستم و مدارک آن نیز موجود است؛ فرزندم نیز از سال اول راهنمایی، عضو فعال بسیج دانش آموزی بوده و در دانشگاه نیز عضو فعال بسیج دانشجویی بود که به گواهی دانشگاه تا لحظه مرگ عضو بسیج دانشجویی، و ضمنا جزو مبتکران بسیج بوده است.

وی پروژه ای با عنوان پرنده کنترل از راه دور داشت که با همکاری دانشگاه امام حسین (ع)، دانشگاه شهید ستاری و نیز بسیج دانشجویی دانشگاه های کهگیلویه و بویر احمد در دست ساخت بود.

- از اینکه او را برای تحصیل به شهر دیگری فرستادید پشیمان نیستید؟
به درگاه خدا شاکرم که فرزندم را در راه حفظ ولایت از دست دادم.

- در خصوص برخورد با عاملان قتل فرزندتان چه انتظاری از مسئولان دارید؟
انتظار دارم که مسئولان بطور جدی با عاملان اغتشاشات و مخالفان نظام جمهوری اسلامی برخورد قاطع و قانونی داشته باشند و نگذارند خون این عزیزان پایمال شود.

- فکر می کنید قاتلان فرزندتان از بسیجی بودن او مطلع بودند؟
دانشجویان طیف مخالف بسیج در دانشگاه، بویژه انجمن اسلامی دانشجویان می دانستند که فرزندم بسیجی است.

- آیا فضای کنونی شهر را برای فعالیت های مختلف از جمله تحصیل دانشجویان در شهرهای دیگر مناسب می دانید؟
اگر با اغتشاشگران برخورد قانونی صورت گیرد، امنیت تا حد زیادی بوجود می آید، اما در غیر این صورت زمینه برای انجام هیچ کاری فراهم نمی شود.

- تا کنون ارتباط یا تماسی با خانواده شما برقرار شده است؟
بله در ابتدای وقوع این حوادث عده ای از طریق تماس تلفنی با بنده، خواستار همکاری با آنها برای برگزاری مراسم ختم و بزرگداشت شدند، اما من ضمن مخالفت با پیشنهاد آنها هر گونه اقدامی را منوط به اجازه مسئولان امنیتی و انتظامی دانستم.

- هدف آشوبگران از ایجاد اغتشاش چه بود؟
هدف آنها ایجاد ناامنی در جامعه و دانشگاه ها و بدنام کردن دانشجویان است، آنها با این کارها حقیقتا شیرینی انتخابات را به کام ما تلخ کردند.

- به نظر شما کاندیداهای حامی آشوبگران چه دیدگاهی نسبت به ولایت دارند؟
مشکل اصلی این است که آنها بدلیل عدم پیروی و تبعیت از ولایت و رهبری، این مشکلات را بوجود آوردند؛ اگر همه ما پیرو ولایت و پشت سر مقام معظم رهبری باشیم، مطمئنا این مشکلان بوجود نمی آید.

- برخی از کاندیداها با و جود سردادن شعار قانونی گرایی، بعد از اعلام نتایج انتخابات با هدایت آشوب ها، عملا قانون را زیر پا نهادند. شما این موضوع را چطور ارزیابی می کنید؟
آنها برای کسب قدرت، دم از قانون و قانونمندی زدند. اما اگر لازمه کسب قدرت بر هم زدن نظم اجتماع و امنیت مردم است، این نه تنها قانونمندی نیست، بلکه ایجاد اختلاف و نفاق است.

انتظار من از مسئولان و نیز کاندیداها این است که از اختلافات دست بردارند و با ولایت همصدا و هماهنگ باشند تا دشمن نتواند بین آنها رخنه کرده و برای اسلام و انقلاب مشکل ایجاد کند.

- آیا حاضرید باز هم یکی دیگر از فرزندانتان را برای تحصیل به تهران بفرستید؟
اتفاقا قرار است یکی دیگر از آنها به قصد ادامه تحصیل به تهران برود، اما اگر قرار باشد دوباره این ناامنی شروع شود، باز هم دلهره دارم.

- برای کسانی که قصد دلسرد کردن مردم از نظام را دارند، چه پیامی دارید؟
پیام من این است که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) ظهور کرد و با خون شهدا آبیاری شد و خون همین شهیدان است که این انقلاب را تا ظهور حضرت مهدی (عج) به ثمر می رساند و آن را به دست صاحب اصلی اش می سپارد، بنابراین اگر چهار فرزند دیگرم نیز در این راه به شهادت برسند، پشیمان نمی شوم.

- به نظر شما آقای هاشمی چه نقشی در این آشوب ها داشت؟
معتقدم سیاست های پشت پرده او در ایجاد این آشوب ها و هدایت آن نقش داشت.

- فکر می کنید وی چه منافعی در هدایت آشوب ها داشت؟
آقای هاشمی خود را ظاهر نمی کرد و فقط از طریق فرزندانش، آشوب ها را هدایت می کرد؛ من می خواهم به وی بگویم تو که همراه امام بودی و در ایجاد انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتی و همسنگر شهیدان محراب و هم سلوک رهبر بودی باید در حفظ این انقلاب، محکمتر بایستی تا دیگران از شما یاد بگیرند و در صحنه بمانند.

من متحیرم که چرا آقای هاشمی به این راه کشیده شد، فکر کنم حب قدرت سبب این وضعیت گردید؛ چراکه او جایگاه سیاسی خود را از دست رفته می بیند./

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آذری‌جهرمی: اگر افراد شایسته بیایند، کاندیدا نمی‌شوم
دیدار وزیر امور خارجه عمان با سرپرست وزارت امور خارجه +عکس
اسماعیلی: امروز رئیسی شهید دستش برای گره‌گشایی از مشکلات ما بازتر است
وزیر بهداشت راهی ژنو می‌شود
پیشنهاد بنیاد نخبگان برای کاهش نرخ سود وام مسکن نخبگان
۶ هزار جلد کتاب اهدایی «شهید جمهور» در کتابخانه رضوی
شکایت باشگاه استقلال از علی خسروی به دادسرای فرهنگ و رسانه
سرمربی پرسپولیس: بازی‌ها فشرده شده است
چگونه «شهیدجمهور» معادلات جهانی را تغییر داد؟
داریوش ارجمند: شهید رئیسی در خلوص و صداقت بی‌نظیر بود +فیلم
کنعانی حمله رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان در رفح را شدیدا محکوم کرد
رشد ۱۷ درصدی احداث مسکن در کشور
دولت مردان هم شهید می‌شوند +فیلم
سرلشکر باقری: روابط پایدار ایران و عمان ادامه خواهد یافت
کاروان ورزش کارگری ایران مزین به نام «شهدای خدمت» شد
چگونگی تامین آب مورد نیاز سیستان و بلوچستان
کاهش حباب سکه و افت قیمت دلار در معاملات امروز‌
بازار آرام نفت به دلیل تعطیلات آمریکا و انگلیس
تهران در آستانه خشکسالی است!
تجدید میثاق منتخبان مجلس دوازدهم با آرمان‌های امام خمینی
سخنگوی جبهه پایداری: در حال بررسی نامزدها هستیم و هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top