تاریخ انتشار: شنبه 1393/04/14 - 19:24
کد خبر: 135178

عبور از خطوط قرمز نظام در یک نشریه دانشجویی + سند

خبرنامه دانشجویان ایران: اخیراً در دانشگاه شهید چمران اهواز نشریات متعددی به صورت قارچ گونه مجوز انتشار گرفته و منتشر می شوند که حاوی مطالب و مضامین جهت دار و هنجار شکنانه ای می باشند.

به گزارش موج چهارم، اخیراً در دانشگاه شهید چمران اهواز نشریات متعددی به صورت قارچ گونه مجوز انتشار گرفته و منتشر می شوند که حاوی مطالب و مضامین جهت دار و هنجار شکنانه ای می باشد.

این مطالب بعضاً خطوط قرمز نظام و فرمایشات صریح مقام معظم رهبری را به سادگی نادیده می انگارند و از آنها عبور می کنند بدون آنکه نگران عواقب آن باشند!

به عنوان مثال با وجود اینکه رهبر انقلاب و مسئولان عالی رتبه نظام بارها با رفع حصر از سران فتنه مخالفت نموده اند و آن را کف مجازات برای آنها دانسته اند باز هم این نشریه بر آن اصرار دارد. حال آنکه رهبر معظم انقلاب در پاسخ به درخواست علی مطهری برای رفع حصر سران فتنه فرمودند:

“جرم اینها بزرگ است و اگر امام (ره) بودند شدیدتر برخورد می‌کردند. اگر اینها محاکمه شوند حکمشان خیلی سنگین خواهد بود و قطعاً شما راضی نخواهید بود. ما اکنون به اینها ملاطفت کرده‌ایم.”

اینطور به نظر می رسد که با روی کار آمدن دولت یازدهم امر بر برخی دوستان مشتبه شده است که همانند زمان اصلاحات قادرند که دانشگاه را عرصه جولان جریانات مسموم فکری و سیاسی نمایند حال آنکه بر اساس فرمایشات رهبری، تکرار این امر سمی مهلک برای دانشگاه هاست. ایشان در دیدار اخیر خود با اساتید دانشگاه ها می فرمایند:

“من خواهش میکنم از مدیران دانشگاه‌ها و مسئولان گوناگون مدیریّتى که دانشگاه را مرکز جوَلان سیاسى و تلاشها و فعّالیّتهاى جناحهاى سیاسى قرار ندهید. سمّ مهلک حرکت علمى این است که دانشگاه‌ها تبدیل بشوند به باشگاه‌هاى سیاسى؛ کارى که در یک دوره‌اى انجام گرفت. این به‌معناى نفى حرکت سیاسى در بین دانشجویان دانشگاه‌ها نیست؛ بنده همیشه مدافع و منادى کار سیاسى دانشجوها و دانشگاهیان بوده‌ام و هستم – الان هم معتقدم – منتها نگاه سیاسى، مَشرب سیاسى، فهم سیاسى و فعّالیّت سیاسى داشتن، یک حرف است و دانشگاه را و کلاس درس را و محیط علمى را جولانگاه کار سیاسى قرار دادن، یک حرف دیگرى است؛ اینها با همدیگر تفاوت دارد (۱۳۹۳/۰۴/۱۱).”

به هر صورت انتشار این گونه نشریات در دانشگاه با این مضامین یا در اثر غفلت مسئولان فرهنگی و نظارتی دانشگاه صورت گرفته و یا با اطلاع و مورد تایید آنها می باشد.

لذا از مسئولان محترم دانشگاه شهید چمران اهواز خواستاریم که در صورتی که این مطالب بدون اطلاع آنها در نشریات منتشر شده است ضمن برخورد با افراد خاطی، در این زمینه دقت بیشتری صرف نمایند و اگر هم مطالب هنجار شکنانه این نشریات مورد تایید آنهاست که باید فکری دیگر نمود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top