تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/05/12 - 08:59
کد خبر: 137764

در نامه‌ای به وزیر علوم مطرح شد؛

اعتراض شـدید دانشجـویان به دیدار مدیران دانشگاه شهید چمران با خاتمی

اعتراض شـدید دانشجـویان به دیدار مدیران دانشگاه شهید چمران با خاتمی

دکتر نشان معاون فرهنگی دانشگاه، دکتر قمشی نماینده وزیر در هیئت نظارت بر تشکل ها، دکتر صفایی مقدم عضو هیات امنای دانشگاه با سیدمحمد خاتمی دیدار کردند که این دیدار واکنش دانشجویان را برانگیخت.

خبرنامه دانشجویان ایران: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز به دیدار برخی مدیران این دانشگاه با سیدمحمد خاتمی اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، از تحریک کاریکاتوریست های ضداسلامی که به ساحت پیامبر اعظم هتک حرمت کردند برای ایجاد آشوب تا برگزاری جلسات با مدعیان کمونیست در دانشگاه و دیدار مدیران دانشگاه با سید محمد خاتمی بخشی از اتفاقات دانشگاه شهید چمران اهواز است.

دکتر نشان معاون فرهنگی دانشگاه، دکتر قمشی نماینده وزیر هیئت نظارت بر تشکل ها، دکتر صفایی مقدم عضو هیات امنای دانشگاه با سیدمحمد خاتمی دیدار کردند که این دیدار واکنش دانشجویان را برانگیخت.

انجمن اسلامی این دانشگاه در بیانیه خود تاکید کرد: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز، ضمن اعتراض و محکومیت این اقدام خارج عرف و غیراخلاقی برخی مدیران دانشگاه شهید چمران اهواز در دیداربا یکی از سران فتنه 88، این اقدام را به نوعی دهن کجی به شهدای سال 88 و رای مردم می داند. از شما خواهشمند است  اجازه ندهید در دولت اعتدال قطار دانشگاه ها از ریل آرام پیشرفت علمی خارج شده و تبدیل به باشگاه سیاسی برخی افراد و جریانات معلوم الحال گردد.

متن بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در محکومیت دیدار برخی مدیران دانشگاه با یکی از سران فتنه 88 به شرح ذیل است:

من خواهش می کنم از مدیران دانشگاه‌ها و مسئولان گوناگون مدیریّتى که دانشگاه را مرکز جوَلان سیاسى و تلاشها و فعّالیّتهاى جناحهاى سیاسى قرار ندهید. سمّ مهلک حرکت علمى این است که دانشگاه‌ها تبدیل بشوند به باشگاه‌هاى سیاسى؛ کارى که در یک دوره‌اى انجام گرفت. امام خامنه ای (دامه برکاته)

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری جناب آقای دکتر فرجی دانا

سلام علیکم

جناب وزیر؛  دانشگاه شهید چمران اهواز به برکت خون شهیدانی چون شهید چمران، در زیر موشک های صدام در طول 8 سال دفاع مقدس شجاعانه مقاومت کرد و ایستاد و اکنون در سایه آن رشادت ها و ایثارگری ها به پایگاهی علمی مبدل شده است. بخش عمده ای از این پیشرفت ها و تاثیرگذاری های علمی  را بلاشک مدیون حمایت های بی دریغ و دلسوزانه امام خامنه ای از عرصه تولید علم هستیم. بی شک این حمایت مستدام ایشان از جریان تولید علم که لازمه ی آن دانشگاهی آرام وعلمی است، امر را برای ما مسجل می کند که ما نیز عزم خود را در پاسداشت از این سرمایه عظیم جزم کنیم. بحثی که ایشان به کرار بر آن تاکید می نمایند.

جناب آقای وزیر

دانشگاه شهید چمران اهواز در این چند مدت اخیر به کشتی ملتهبی می ماند که  هر روزی موجی سهمگین آن را بیشتر از رسالت تولید علم خود، دورتر می سازد. اینجا دانشگاه شهید چمران اهواز به هر جایی جز مکانی برای دانش می ماند. از تحریک کاریکاتوریست های ضداسلامی که به ساحت پیامبر اعظم هتک حرمت کردند برای ایجاد آشوب در دانشگاه تا برگزاری جلسات با مدعیان کمونیست در دانشگاه. این را درکنار پخش موسیقی های تند و زننده که هیچ سنخیتی نه با روح دانشگاه نه با مطالبات رهبری دارند اگر کنار هم بگذاریم شاید گوشه ای از آلام جبهه مومن فرهنگی را بتوانیم بیان کرده باشیم.

جناب آقای دکتر فرجی دانا

چرخش مدیران را طبیعی و انتخاب مدیران را حق طبیعی هر سرپرست و رئیسی می دانیم ولی همان طور که رهبری به عنوان شخص اول مملکت که حرف شان حکم و امری واجب الاطاعه است فرمودند نباید به بهانه اعتدال جوانان مومن و انقلابی از صحنه مدیریت کشور حذف گردند. این در صورتی است که شاهد هستیم تمامی افرادی که در دوره قبل سمتی داشتند تنها به این جرم برکنار شده و افرادی که سابقه نگارش کتاب علیه مقدسات و محکمات اسلام دارند جایگزین آنان شده اند. جناب وزیر بدانید تداوم این روند به تقدس دانشگاه خسارتی جبران ناپذیر خواهد زد.

وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری

امسال را مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیدند ، ولی دانشگاه شهید چمران به عنوان یکی از اصلی ترین پایگاه های فرهنگی  تاکنون به لحاظ شاخص های فرهنگی، وضعیت مطلوبی نداشته است. برگزاری جلسات موهن شعر ، پخش و ترویج موسیقی، انتشار نشریات هتاک، برگزاری جلسات مختلط فارغ التحصیلی پشت درهای بسته، عدم صدور مجوز به برنامه های تشکل های قانونی دانشگاه، عدم برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگی دانشگاه و نهایتاً عدم تخصیص به موقع بودجه به تشکل های اسلامی دانشگاه به دلایل واهی. آری این ها گوشه ی از شاهکارهای فرهنگی دانشگاه شهید چمران در سال اقتصاد و فرهنگ است. به نظر می رسد برخی عزم و مدیریت خود را در تولید الگوهای ضد فرهنگی جزم کرده اند. در جدیدترین شاهکار هم مدیران دانشگاه و بخصوص معاونت فرهنگی به جای اینکه از این ایام تعطیل بهره جسته و به تقویت بنیه های فرهنگی دانشگاه همت گمارد به دیدار افرادی رفته اند که در سال 88 خون به دل رهبری کردند و مسجد به آشوب کشیدند و ظلمی بزرگ و گناهی نابخشودنی در حق این مردم و نظام انجام دادند. اگر حافظه تاریخی این مدیران  فراموش کرده ولی ما دقیقاٌ خاطرمان هست چگونه سال 88 هم نوا با صهیونیست ها شعار نه غزه و نه لبنان از حنجره همین بیمار دلان سر داده شد و چگونه رای 40 میلیون نفری یک ملت انقلابی به بازی گرفته شد و 8 ماه آرامش و آسایش از ملت ایران سلب شد.

جناب آقای دکتر فرجی دانا

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز، ضمن اعتراض و محکومیت این اقدام خارج عرف و غیراخلاقی برخی مدیران دانشگاه شهید چمران اهواز در دیداربا یکی از سران فتنه 88، این اقدام را به نوعی دهن کجی به شهدای سال 88 و رای مردم می داند. از شما خواهشمند است  اجازه ندهید در دولت اعتدال قطار دانشگاه ها از ریل آرام پیشرفت علمی خارج شده و تبدیل به باشگاه سیاسی برخی افراد و جریانات معلوم الحال گردد.

همچنین به این مدیران دانشگاهی هشدار می دهیم به جای اینکه به دیدار سران فتنه بروند در این سال فرهنگ عزم خود را در رفع موانع فرهنگی جزم نمایند و از این فرصت تعطیل به جای این دیدارهای باطل و هتاکانه به تدبیر و برنامه ریزی برای بهبود مشکلات دانشگاه و دانشجویان معطوف سازند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

والعاقبه للمتقین

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
علی
1393/05/12 - 09:24

سلام
واقعا هم جای اعتراض دارد. مدیران دانشگاه به جای اینکه برن با اتیغه های سیاسی و عوامل فتنه و کسی که اینقدر شجاعت ندارد که وقتی در خفا اذعان به تقلب نشدن می کند به طور علنی هم اعلام کند، دیدار کنند. بیایند مشکلات دانشگاه را حل کنند.
کوروش
1393/05/12 - 10:56

واقعا لذت میبرم از این که میبینم از محبوبیت خاتمی دارید آتیش می گیرید
ناشناس
1393/05/13 - 08:52

کدوم محبوبیت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ محبوبیت به زور دیدارهای دولتی؟
برخی از این مسئولین واقعا که مسخره اید و مردم را مسخره کردید وای بر شما
ناشناس
1393/05/17 - 22:29

بیکار شما هستید که فقط منتظربد تا فقط نقد کنید و حرف بزنید و از نظر خودتان اظهار وجود کنید ای کاش روزی تخصص گرایی در سرزمین مان اهمیت یابد و چاپلوسی و ریا محو گردد و به انسانها ارزش و احترام بنهیم . واقعا از افرادی که فکر می کنند از دین اطلاعات زیادی دارند و دیندار می باشد ولی هزار افسوس که ...
تورهای مسافرتی آفری
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
افزایش امنیت با توسعه هوشمندسازی در طرح‌های پلیسی
ارائه رایگان خدمات سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت کشور
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top