تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/11/05 - 09:09
کد خبر: 155616

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل هرمزگان در مورد عملکرد وزارت خارجه

خبرنامه دانشجویان ایران: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان، خطاب به وزارت امور خارجه بیانیه ای را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مهمترین محورهای این بیانیه را در ادامه می‌خوانید:

* امروز شما با دشمنان قسم خورده ی ایران و اسلام قدم می زنید با همان افرادی که دستانشان از خون کودکان فلسطین رنگین شده است و اگر قصدتان حل کردن مشکلات بود قبلاً قهوه خوردن با میتران آن مشکل را حل کرده بود.

* مرگ یک دیکتاتور چه تأسف و تأثری خواهد داشت؟ که اگر چنین بود باید برای مرگ صدام نیز اعلام تأسف می کردیم.

* آیا امروز باید وظیفه ی شما را رهبری انجام بدهند و خود مجبور شوند که نامه ای نوشته و سعی کنند اذهان عمومی کشورهای غربی را با اسلام آشنا نمایند؟

* آقای ظریف چرا سعی می کنید همه چیز را در رابطه با آمریکا ببینید؟ مگر ما با رابطه داشتن با آمریکا توانستیم اورانیوم را تا 20 درصد غنی سازی کنیم؟

* از شما، آقای ظریف خواستاریم تا با نشر معارف اسلامی از هجوم بیگانگان به اسلام عزیز بکاهید و نامه ی مقام معظم رهبری را در این زمینه سرلوحه کار خویش قرار بدهید و به عنوان دیپلماتی انقلابی و ایرانی وارد میدان شوید.

* درنهایت نظام انقلاب اسلامی ثابت کرده است که با حمایت مردم به راه خود ادامه خواهد داد و هرگز عزت خود را با چیز دیگری معاوضه نمی کند. خون هزاران شهید گواه چنین عزت و شرافتی ست، آنان که از دیروز تا امروز، از هویزه ایران تا قنیطره سوریه برای دفاع از مملکت خود جنگیده اند و به لقا الله رسیده اند.

متن کامل بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آنهایی که خواب آمریکا را می‏بینند خدا بیدارشان کند. «امام خمینی(ره)»

طی دو هفته ی گذشته شاهد رخداد هایی بودیم که انتظار می رفت دستگاه دیپلماسی کشور در برابر آنها از خود عکس العمل به موقع و بجایی نشان بدهد و آن چنان که شایسته ی یک دستگاه دیپلماسی انقلابی است عمل کند. اما متأسفانه این رویا! به وقوع نپیوست و اکنون نیز ادامه ی این روند اشتباه را شاهد هستیم و تأسف بیشتر ما از این است که چرا زمانی که عکس العمل اکثریت جامعه نسبت به رخدادها را می بینید باز هم در مسیری که جامعه نمی پسندد گام بر می دارید و به نصیحت برادران و دلسوزان گوش نمی دهید. آقای ظریف شما به عنوان وزیر امور خارجه ای که مأموریتش دفاع از مستضعفین جهان است چه کردیده اید؟ امروز شما با دشمنان قسم خورده ی ایران و اسلام قدم می زنید با همان افرادی که دستانشان از خون کودکان فلسطین رنگین شده است و اگر قصدتان حل کردن مشکلات بود قبلاً قهوه خوردن با میتران آن مشکل را حل کرده بود. امروز که کشورهای اسلامی در حال طی کردن پیچ تاریخی هستند و به دنبال یک الگو برای پیشرفت و عزت خود می گردند الگویی که شما به آنها ارائه می دهید چیست؟ شما برای کسی ابراز تأسف کردید که ارتش خود را برای سرکوب مسلمانان بی دفاع بحرین فرستاد و از هیچ کمکی به پادشاه جلاد بحرین دریغ نکرد و شاید اگر دفاع عربستان نبود اکنون مردم بحرین در حکومتی دموکراتیک در پای صندوق های رای در حال انتخاب رییس جمهور خود بودند، مرگ یک دیکتاتور چه تأسف و تأثری خواهد داشت؟ که اگر چنین بود باید برای مرگ صدام نیز اعلام تأسف می کردیم.

آیا امروز باید وظیفه ی شما را رهبری انجام بدهند و خود مجبور شوند که نامه ای نوشته و سعی کنند اذهان عمومی کشورهای غربی را با اسلام آشنا نمایند؟ گویا دور بودن چند ساله ی شما از فضای سیاست خارجه اولویت های سیاست خارجه را از یاد شما برده است. امروز شما به عنوان وزیر امور خارجه ی کشوری که بنیانگذار آن، امام خمینی(ره)، خدا را شکر می کرد که توانسته است پایه ‌های برائت از مشرکین را باخون هزاران هزار شهید از عزیزانمان بنیان بنهد و سعی داشت تا صدای مستضعفین جهان را به گوش جهانیان برساند، چه کرده اید و در راه عمل به این رسالت چه گام هایی برداشته اید؟

آقای ظریف چرا سعی می کنید همه چیز را در رابطه با آمریکا ببینید؟ مگر ما با رابطه داشتن با آمریکا توانستیم اورانیوم را تا 20 درصد غنی سازی کنیم؟ کدامیک از کشورهای غربی حاضر می شوند برای حفظ امنیت­مان به ما تسلیحات بدهند؟و الحمد الله امروز به لطف شهیدان بزرگی چون طهرانی مقدم و احمدی روشن و... تمام اینها را بدست آورده ایم. این کشور چه از زمان مصدق تا بازرگان و چه قبل از آن هر وقت به دست زورگویان نگاه کرده شکست خورده است. آقای ظریف شما فرزند انقلاب هستید اما انقلابی عمل نمی کنید چرا که تمام توجه شما به چند کشور اروپایی ست مگر ما نمی توانیم با کشورهای همفکر خود رابطه داشته باشیم و در راه پیشرفت آنها و خود گام برداریم.

ما، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان، بر حسب وظیفه ی شرعی و ملی خود لازم دانستیم تا در مورد ادامه ی این روند دیپلماسی که نه تنها به نفع منافع ملی و اسلامی نیست بلکه باعث تخریب آن نیز هست به شما هشدار بدهیم و از خداوند متعال بخواهیم که غفلت زدگان رابیدار نماید. از شما، آقای ظریف خواستاریم تا با نشر معارف اسلامی از هجوم بیگانگان به اسلام عزیز بکاهید و نامه ی مقام معظم رهبری را در این زمینه سرلوحه کار خویش قرار بدهید و به عنوان دیپلماتی انقلابی و ایرانی وارد میدان شوید نه مانند دیپلمات های برخی از کشورهای منطقه که حاضرند هر کاری برای رابطه ی خود با آمریکا انجام بدهند تا مگر چند روزی بیشتر بر مسند کرسی بنشینند. درنهایت نظام انقلاب اسلامی ثابت کرده است که با حمایت مردم به راه خود ادامه خواهد داد و هرگز عزت خود را با چیز دیگری معاوضه نمی کند. خون هزاران شهید گواه چنین عزت و شرافتی ست، آنان که از دیروز تا امروز، از هویزه ایران تا قنیطره سوریه برای دفاع از مملکت خود جنگیده اند و به لقا الله رسیده اند.

والسلام علی من اتبع الهدی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟
فیلم/ می‌خواهی امر به معروف کنی؟ اول به خودت نگاهی بنداز!
حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آغاز عرضه خودروهای برقی از هفته آینده
هیأت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی‌ مجلس دوازدهم انتخاب شد
۸۵ میلیون ریال به حساب حجاج سال ۱۴۰۲ برگردانده می‌شود
برگزاری نشست همدلی و همفکری نیروهای انقلاب با حضور ۱۴۰ نماینده منتخب
جمعی از معلمان سراسر کشور فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
تامین ۴.۸ میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات برای واردات از ابتدای سال
شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد افت کرد
واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top