تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/02/02 - 14:18
کد خبر: 164487

اعتکاف 50 هزار دانشجو در مساجد دانشگاه‌ها

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: سال گذشته شاهد حضور ۴۲ هزار معتکف در دانشگاه‌های کشور بودیم و امسال نیز امیدواریم میزبان ۵۰ هزار معتکف در دانشگاه‌ها باشیم.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام قریشی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره مراسم معنوی اعتکاف در دانشگاه‌های سراسر کشور، گفت: سنت حسنه اعتکاف که سنت پیامبر و ائمه علیهم‌السلام و شیوه بزرگان مکتب است، فرصت مناسبی برای جوانان دانشجو و اساتید محترم است تا توشه معنوی با مناجات رب الارباب و تفکر اخذ نموده و مسیر علم و دانش را بهتر و پربارتر طی کنند.

وی افزود: طبق سنوات گذشته در ایام البیض(13 ـ 15 رجب) برابر با 12  الی 14 اردیبهشت ماه قریب به 200 مسجد در مساجد دانشگاه‌های کشور میزبان معتکفین خواهند بود.

حجت‌الاسلام قریشی گفت: در سال گذشته حدود 42 هزار ظرفیت برای معتکف شدن دانشگاهیان داشتیم که امسال نیزامیدواریم میزبان 50 هزار معتکف در دانشگاه‌ها باشیم.

وی تأکید کرد: هر ساله میزان درخواست‌ها و ثبت‌نام دانشگاهیان جهت حضور در مراسم معنوی اعتکاف افزایش قابل ملموسی دارد که افراد نهایی جهت حضور در اعتکاف بر اساس قرعه کشی مشخص می‌شوند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: متأسفانه ظرفیت پذیرش ما در دانشگاه‌های سراسر کشور در قبال استقبال چشمگیر دانشجویان و اساتید، به علت کمبود ظرفیت‌های لازم مانند مساجد دانشگاه ها و ... کم بوده و  بسیاری از دانشجویان و اساتیدی که به علت محتوای مفید برنامه‌های اعتکاف دانشگاهیان خواستار حضور در آن هستند، از شرکت در این مراسم باز می‌مانند.

حجت‌الاسلام قریشی افزود: مراسم معنوی اعتکاف اساتید نیز در دانشگاه تربیت مدرس تهران به همت دفتر نهاد این دانشگاه طبق سنوات گذشته برگزار خواهد شد که اساتید محترم نیز می‌توانند جهت ثبت نام از طریق سایت و دفتر نهاد رهبری در دانشگاه تربیت مدرس اقدام نمایند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: در مراسم اعتکاف امسال اعزام مبلغین و شخصیت‌های دینی را خواهیم داشت که در کنار آن نیز بسته فرهنگی اعتکاف شامل؛ 100 میز کتاب و ... به همراه 20 هزار جلد کتاب جهت برگزاری مسابقة کتابخوانی در اختیار مساجد مجری در دانشگاه‌های سراسر کشور قرار خواهد گرفت. همچنین با همکاری ستاد جشنواره روشنا معتکفین می‌تو‌انند قبل از اعتکاف در مسابقه بزرگ کتابخوانی با محوریت کتاب «شکوه امر خدا، تألیف استاد پناهیان» شرکت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: سایت مرکزی اعتکاف دانشگاهیان به آدرس www.etekaf.nahad.ir با هدف اطلاع رسانی دقیق تر و پشتیبانی محتوایی بیشتر از مجریان طرح فعال شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تأثیر قوانین جدید بر صرافی ‌های ارز دیجیتال
مه بافت بهترین تولید کننده کش و نوار
محبوب ترین بازی‌های Esports در سال ۲۰۲۴
نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ / راهنمای خرید آنلاین کتاب
بهترین سایت تبلیغات کسب و کار (برنامه‌های رایگان را بشناسید)
دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه را با شرایط ویژه پذیرش می‌کنیم
گشت مرزی آمریکا هم وارد دانشگاه‌ها شد +فیلم
جزئیات توافق مهم ایران و آژانس
ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
ژست های تتلو در آخرین جلسه دادگاه +عکس
تتلو: اشتباه کردم و هیچ دفاعی ندارم
اسیدپاشی به بازیکن ملی پوش +عکس
سازمان مالیاتی به ابهامات طلا فروشان پاسخ داد
دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شدند
ضربه ناک‌اوت نوشاد عالمیان در جده
افتتاح کتابخانه مرکزی دانشگاه جهرم با حضور معاون توسعه منابع وزیر علوم
فیلم/ سیل آخرالزمانی در کنیا +فیلم
تشدید تنش میان اسرائیل و آمریکا
دبیر: یک طلا در المپیک بگیریم هنر کرده‌ایم
درس اخلاق/ ذکر خدا با انسان چه می‌کند؟ +فیلم
ارتش اسرائیل مدعی تسلط بر گذرگاه رفح شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top