تاریخ انتشار: پنجشنبه 1394/02/03 - 08:36
کد خبر: 164540

دانشگاه در هفته ای که گذشت

مراسم اعتکاف‌ دانشجویی در دانشگاه ها + جدول زمان و نحوه ثبت نام

مراسم اعتکاف‌ دانشجویی در دانشگاه ها + جدول زمان و نحوه ثبت نام

هر سال با فرار رسیدن ماه مبارک رجب و ایام البیض طبق سنت هرساله مراسم اعتکاف رجبیه دانشجویان و دانشگاهیان در دانشگاه‌های مختلف کشور و تهران برگزار می‌شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: با آغاز دومین ماه از سل 1394، دانشگاه‌های کشور نیز به تدریج به استقبال از امتحانات میان ترم می‌روند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هرچند که برنامه های متعدد پیرامون توافقنامه لوزان، اعتکاف دانشجویی و جشن روز هسته‌ای و مراسماتی پیرامون روز مادر و روز پدر در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شده و یا در صف برگزاری است، اما اخبار دیگری از دانشگاه‌ها و وزارت علوم و سازمان سنجش هم به گوش می رسد که شایان توجه دانشجویان است

* اعتکاف 50 هزار دانشجو در مساجد دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: سال گذشته شاهد حضور ۴۲ هزار معتکف در دانشگاه‌های کشور بودیم و امسال نیز امیدواریم میزبان ۵۰ هزار معتکف در دانشگاه‌ها باشیم. (اینجــــــــا)

* تغییر فرآیند تایید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تغییر فرآیند تایید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌های کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد. (اینجــــــــا)

* سند توسعه فرهنگی دانشگاه آزاد ابلاغ شد

معاون فرهنگی دانشگاه‌ آزاد از ابلاغ کلیات سند توسعه فرهنگی به واحدهای این دانشگاه در سراسر کشور خبر داد و گفت: این سند در ۸ محور و ۳۰۰ سرفصل آماده شده که از امسال اجرایی می‌شود. (اینجــــــــا)

* آخرین خبر از آزمون استخدامی معلمان

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه آئین نامه اجرایی رتبه‌بندی در حال تنظیم است و پس از آن جهت اجرای مدارس و مناطق ابلاغ می‌شود، گفت: پس از اخذ مجوز کتبی از سازمان مدیریت،‌ضوابط و جزییات آزمون استخدامی اعلام خواهد شد. (اینجــــــــا)

* 2 دانشگاه ایرانی در بین برترین‌های دنیا

در جدیدترین فهرست ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان، ۷ دانشگاه از آمریکا و ۳ دانشگاه از انگلیس در ۱۰ جایگاه نخست قرار دارند. در فهرست کلی این رتبه بندی نام دانشگاههای صنعتی شریف و صنعتی اصفهان نیز به چشم می خورد. (اینجــــــــا)

* فراخوان جشنواره مد و لباس دانشجویی دیبا

دبیرخانهٔ جشنواره مد ولباس دانشجویی دیبا از برگزاری اولین دوره این جشنواره با رویکردی کاملا دانشجویی در خرداد ماه سال جاری خبر داد. (اینجــــــــا)

* آغاز امتحانات دانشگاه‌ها از اواسط خرداد

دومین نیم سال تحصیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور که از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده بود،‌ با برگزاری امتحانات در هفته اول تیرماه پایان می یابد. (اینجــــــــا)

* نامه سرگشاده 1325 دانشجوی بورسیه به مسئولان

1325 نفر از دانشجویان بورسیه دکتری با ارسال نامه‌ای ضمن تشکر از حکم کمیسیون اصل نود به نفع بورسیه‌ها، خواستار جبران خسارت‌های مادی و معنوی وارد به خود شدند. (اینجــــا)

* معتکف شدن 600 دانشجوی دانشگاه شیراز

مسئول نهاد رهبری دانشگاه شیراز گفت: ۶۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز در مراسم معنوی دانشگاه شیراز شرکت می‌کنند. (اینجــــــا)

* دوره تخصصی «اقتصاد تحریم» برگزار می‌شود

دومین دوره آموزشی تخصصی "اقتصاد تحریم" به منظور بررسی آثار و راهکارهای مقابله با تحریم‌های اقتصادی برگزار می‌شود. (اینجــــــا

* کاهش 150هزار نفری داوطلبان آزمون سراسری

معاون جهاددانشگاهی گفت: باید کیفیت کار در آموزش عالی را ارتقا داده و جهت‌گیری ویژه‌ای را که جهاد دنبال آن است، یعنی ارتباط آموزش عالی و اشتغال را پررنگ کنیم. (اینجـــــا)

* 40 هزار تومان یارانه کتاب و کتاب‌های چند صد هزار تومانی

حدود دو هفته تا برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باقی مانده است و دغدغه مهم دانشجویان، مسئله‌ای به نام «بن دانشجویی کتاب» است. (اینجـــــا)

* نشست تخصصی ISI در دانشگاه امیرکبیر +عکس

نشست تخصصی « ISI اعتبار علمی یا استعمار علمی» روز گذشته در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد. (اینجـــــا)

* سرپرست دانشگاه یاسوج منصوب شد

وزیر علوم با صدور حکمی محمودرضا رحیمی را به سمت سرپرستی دانشگاه یاسوج منصوب کرد. پیش از این شاپور رمضانی سرپرست این دانشگاه بود.(اینجـــــا)

* برگزاری دوره عمومی اقتصاد ایران در دانشگاه علم و صنعت

اولین جلسه ی دوره ی عمومی اقتصاد ایران ویژه ی دانشجویان فنی و مهندسی داخل و خارج دانشگاه مورخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ در مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی برگزار گردید. در این دوره که در مختصات خود کم نظیر است به مباحثی همچون مبانی و مکاتب اقتصادی، مسئله ی شفافیت اطلاعات در اقتصاد،مسئله ی بودجه و هزینه های دولت،مسئله ی نفت و درآمدهای آن،مسئله ی ارز و دلار،مسئله ی تجارت،مسئله ی تولید و فعالیت های غیر مولد،مسئله ی تامین مالی در اقتصاد و در پایان نیز اقتصاد مقاومتی پرداخته می شود. طول این دوره ۱۰ جلسه است که انشاالله تا تیرماه ۱۳۹۴ پایان خواهد یافت. (اینجـــــا)

* 6 گروه از بیکارترین رشته های تحصیلی

۱.۲ میلیون درس خوانده بیکار و۵.۷ میلیون نفر که فقط برای مدرک درس خوانده اند. بیشترین بیکاران در رشته های کامپیوتر، صنعت و فناوری، معماری و ساختمان، محیط زیست، کشاورزی، جنگلداری و شیلات هستند. (اینجـــــا)

* زمان پایان مهلت انتخاب رشته دکتری نیمه متمرکز

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته مجازین آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال ۹۴ تا پایان روز پنج‌شنبه سوم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. (اینجـــــا)

* توزیع کارت آزمون فراگیر کارشناسی ارشد از امروز

آزمون فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور در روز جمعه ۴ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و توزیع کارت این آزمون از امروز آغاز می‌شود. (اینجـــــا)

* آخرین مهلت ثبت‌نام اعتکاف دانشگاه علم و صنعت

مراسم اعتکاف از دوازدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ به مدت سه روز ( ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب ) در مسجد الشهدای دانشگاه علم و صنعت برگزار خواهد شد. (اینجــــــا)

* تریبون آزاد دانشجویی پیرامون توافق لوزان در دانشگاه شاهد

این تریبون آزاد به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد برگزار شد که تصاویر مربوط به آن را در ادامه می‌بینید. (اینجـــــا)

* شرط نصف شدن شهریه تابستانه دانشگاه آزاد

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: ترم تابستان این دانشگاه از اول تیرماه آغاز شده و امسال یک ماه به زمان ترم تابستانی این دانشگاه اضافه شد. (اینجــــــا)

*وزارت علوم: افزایش رقم بن کتاب دانشجویی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم درمورد توزیع هدفمند بن‌های الکترونیک کتاب برای دانشجویان در این دوره از نمایشگاه کتاب گفت:رقم و حجم بن‌های کتاب برای دانشجویان نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.(اینجــــــا)

* دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت ابقا شد

با حکم دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، دکتر وحید صرامی به عنوان دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابقاء شد.(اینجــــــا)

* انتخاب رشته 5 هزار نفر از داوطلبان آزمون دکتری

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تا ساعت ۸ صبح امروز سه شنبه اول اردیبهشت ماه ۹۴ از ۵۶ هزارو ۷۴۰ نفرکه مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری نیمه متمرکز شده اند ۴ هزار و ۷۶۷ داوطلب انتخاب رشته کرده اند.(اینجــــــا)

* جدیدترین بسته آموزشی مرکز آموزش دانشگاهیان منتشر شد

جدیدترین بسته آموزشی مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان با موضوع "جریان شناسی سلفی گری" منتشر شد.(اینجـــــــــــا)

*مراسم اعتکاف‌ دانشجویی در دانشگاه ها + جدول زمان و نحوه ثبت نام

هر سال با فرار رسیدن ماه مبارک رجب و ایام البیض طبق سنت هرساله مراسم اعتکاف رجبیه دانشجویان و دانشگاهیان در دانشگاه‌های مختلف کشور و تهران برگزار می‌شود. (اینجــــــــــا)

*شرایط ورود ممتازین به دانشگاهها

سازمان سنجش آموزش درخصوص پذیرش بدون آزمون استعداد های درخشان در دوره‌های دکتری و کارشناسی ارشد در سال تحصیلی ۱۳۹۵-۱۳۹۴ اطلاعیه ای منتشر کردم. (اینجــــــــا)

*توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد پیام نور

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: کارت آزمون کارشناسی ارشد دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور از فردا در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود. (اینجــــــــــــــا)

*مشکلات مقاله نویسی دانشجویان پزشکی

معاون آموزشی دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در خصوص مشکلات مقاله نویسی گفت: متاسفانه بیشتر دانشجویان نمی دانند در طرح تحقیق اولیه به چه سوال هایی پاسخ دهند، در حالی که اهمیت پاسخ به این پرسش ها برای پروپوزال و داشتن یک تحقیق پر بار و در نهایت نوشتن یک مقاله خوب موثر است. (اینجـــــــــــــــــا)

*نتیجه بررسی کمیسیون اصل۹۰ درباره بورسیه‌ها

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: نتیجه رسیدگی کمیسیون اصل ۹۰ به پرونده های بورسیه ها به وزیرعلوم اعلام شد. (اینجــــــــــــا)

*لیست موسسات و شرکت‌های لغو مجوز شده اعزام دانشجو

کارگروه نظارت بر عملکرد موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور، لیست موسساتی که به دلایل قانونی اجازه فعالیت ندارند را طی روزهای اخیر به روز رسانی و منتشر کرد. (اینجــــــــا)

*وضعیت ساخت کتابخانه مرکزی دانشگاه خوارزمی

معاون مالی - اداری دانشگاه خوارزمی خبر داد: پروژه کتابخانه مرکزی پردیس مرکزی با 80 درصد پیشرفت فیزیکی، بیشترین پیشرفت را بین پروژه ها داشته است. (اینجــــــا)

*دانشگاه تهران میزبان 800 دانشجوی معتکف

مسئول اعتکاف دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران امسال میزبان۸۰۰دانشجوی معتکف خواهد شد وظرفیت‌‌ها مشابه سال گذشته تغییر نکرده است. (اینجــــــا)

*نشست «تراژدی هسته‌ای» در دانشگاه تهران

نشست «تراژدی هسته‌ای» عصر امروز با سخنرانی نبویان و مناظره خضریان و زیباکلام در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود. (اینجــــــا)

*اجرای برنامه پیشگیری از ایدز در دانشگاه‌ها

رئیس مرکز مشاوره سازمان امور دانشجویان از اجرای فاز یک و دو برنامه پیشگیری از ایدز در دانشگاه‌ها خبر داد. (اینجــــــا)

*زمان توزیع کارت آزمون دستیاری مشخص شد

رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت بهداشت از توزیع کارت آزمون دستیاری 94 در تاریخ هفتم و هشتم اردیبهشت خبر داد.(اینجــــــــــا)

*جزئیات نشست روسای دانشگاه‌های تهران با معاون آموزشی وزیر علوم

نشست روسای دانشگاههای بزرگ تهران با معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص موضوعات آموزش عالی برگزار شد.(اینجــــــــا)

 *سخنرانی رحیم پور ازغدی و مناظره هسته ای در دانشگاه تهران

عصر روز شنبه 29 فروردین حسن رحیم پور ازغدی در دانشگاه تهران سخنرانی می کند. (اینجــــــــــا)

*انتشار کلید نهایی آزمون دکتری از فردا

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارنامه و کلید نهایی آزمون نیمه‌متمرکز دکتری از بعداز ظهر فردا 30 فروردین ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد. (اینجـــــــــــــــــا)

*جشنواره فیلم های انقلابی شیپور

جشنواره فیلم های انقلابی شیپور حیات که برگزیده آثار جشنواره عمار است را در آمفی تئاتر های دانشگاه شهید چمران اهواز اجرا کند. (اینجـــــــــــــا)

*ایران، میزبان ۲ المپیاد علمی جهان

معاون سازمان پرورش استعدادهای درخشان آموزش و پرورش گفت: جمهوری اسلامی ایران توانست میزبانی المپیاد جهانی کامپیوتر در سال ۲۰۱۷ و المپیاد جهانی زیست شناسی در سال ۲۰۱۸ را کسب کند. (اینجــــــــــــا)

*شهریه دانشگاه پیام نور دوره دکتری ۲۵ میلیون

معاون اداری، مالی دانشگاه پیام نور شهریه دانشجویان در مقاطع مختلف را تشریح کرد و گفت: شهریه ای که در دوره دکتری از دانشجویان گرفته می شود کمتر از قیمت تمام شده برای دانشگاه است. (اینجــــــــــــــا)

*افزایش 30 درصدی بودجه ورزش و پژوهش دانشجویان

رئیس سازمان امور دانشجویان از ابلاغ شیوه نامه جدید انضباطی به دانشگاه‌ها و افزایش 20 تا 30 درصدی بودجه ورزش و پژوهش دانشجویان در سال 94 خبر داد. (اینجــــــــــــا)

*بررسی پرونده دانشجویان «بورسیه» در مجلس

عضو کمیسیون اصل ۹۰مجلس شورای اسلامی از بررسی پرونده دانشجویان بورسیه با حضور رئیس کمیسیون اصل ۹۰ خبر داد .(اینجــــــــــــــا)

*همایش «بیداری هسته‌ای» در دانشگاه آزاد

همایش بیداری هسته‌ای با سخنرانی جبرائیلی معاون پژوهشی خبرگزاری فارس از سوی بسیج دانشجویی در واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.(اینجــــــــــــــــا)

*طرح جدید وزارت علوم برای پذیرش ارشد و دکتری

رئیس دانشگاه علم و صنعت از بررسی طرح جدید وزارت علوم برای پذیرش دانشجوی دکتری و ارشد خبر داد.(اینجـــــــــــــــا)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top