تاریخ انتشار: شنبه 1394/03/09 - 08:55
کد خبر: 167926

تجمع «اجازه نمی دهیم» دانشجویان اصفهان

در تجمع بزرگ چند هزار نفری مردم اصفهان که به صورت خودجوش و مردمی و تنها با اطلاع رسانی پیامکی و تبلیغ در شبکه های مجازی در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی خط اصلی شعارها و مطالبات ملت را تبیین نمودند.

خبرنامه دانشجویان ایران: در تجمع بزرگ چند هزار نفری مردم اصفهان که به صورت خودجوش و مردمی در گلستان شهدای این شهر برگزار شد، دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی خط اصلی شعارها و مطالبات ملت را تبیین کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، غروب روز جمعه، هشتم خردادماه، دانشجویان و جوانان اصفهانی همپای خیل عظیم اقشار مختلف مردم اصفهان در تجمع مخالفت با بازرسی ها و تعهدات نامتعارف در مذاکرات هسته ای با عنوان «اجازه نمی دهیم» حاضر شدند.

در تجمع بزرگ چند هزار نفری مردم اصفهان که به صورت خودجوش و مردمی و تنها با اطلاع رسانی پیامکی و تبلیغ در شبکه های مجازی در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی خط اصلی شعارها و مطالبات ملت را تبیین نمودند.

شعارهایی نظیر «اراک و آب سنگین، نماد عزت ماست»، «توافق بد ما، نافی عزت ما»، «نه تعلیق نه تحریم، نبرد با صهیونیسم»، «آمریکا را زیر پا می گذاریم»، «شهدا شرمنده ایم بخاطر مذاکره زیر سایه تهدید»، «اجازه بازرسی نمی دهیم»، «هیهات من الذله»، «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند»، «آمریکا دبه کرده، ظریف باید برگرده» از جمله مهم ترین و محوری ترین شعارهای این تجمع بود که بر روی پلاکاردهای دانشجویان و جوانان نوشته شده بود

خیابان های منتهی به گلستان شهدای اصفهان از حدود یک ساعت قبل از شروع مراسم یعنی ساعت ۱۷ روز جمعه تا ساعتی پس از پایان مراسم، به دلیل ازدحام شرکت کنندگان و ترافیک سنگین با مدیریت ویژه نیروی راهور پلیس اصفهان تحت کنترل بود.

نکته قابل توجه این تجمع حضور اقشار مختلف مردم از صنوف و مشاغل مختلف و حتی اساتید دانشگاهی بود که به اذعان یکی از مدعوین مراسم، حضور برخی از کسانی که به دولت فعلی نیز رای داده اند، شاهدی بر فراجناحی بودن این تجمع و تلاش حضار برای احقاق حقوق حقه ملت ایران بود.

ثبت نام برای تجمع احتمالی در تهران

در بخشی از محل برگزاری تجمع نیز میزهای ثبت نام برای نام نویسی از متقاضیان حضور در تجمع احتمالی در تهران پیش بینی شده بود. بر اساس اعلام کمیته مردمی برگزار کننده تجمع، در صورت نتیجه نگرفتن این گردهمایی و بی توجهی به خواسته مردم اصفهان مرحله بعدی این حرکت با تحصن در تهران ادامه خواهد داشت.

پدر شهید مصطفی احمدی روشن نیز به عنوان نخستین سخنران این تجمع مردمی گفت: این حضور خودجوش مردم استان زرخیز اصفهان یک اولتیماتوم جدی به امریکا و همدستان جنایتکارش است و هم تذکری نسبت به برخی از مسئولان کشور است.

رحیم احمدی روشن با اشاره به شرایط فعلی کشور بیان داشت: حقیقتا شرایط فعلی کشور پس از توافق ژنو از لحاظ تهدید و تحریم بسیار سخت تر از سالهای گذشته شده است. اما باز هم شرایط از سالهای دفاع مقدس سخت تر نیست که با هیچ، در مقابل دنیا مقاومت کردیم.

وی افزود: از مصطفی شهیدم سوال کردند که ایران این غنی سازی ۲۰ درصد را برای چه می خواهد؟ و این شهید با نگاه عمیق می گوید این غنی سازی دست برتر ما در مقابل جهانیان است تا بدانند ما در برابر آنها عاجر نیستیم.

پدر شهید احمدی روشن با انتقاد از سیاست های خصمانه آمریکا تصریح کرد: آنها برای دفاع از به اصطلاح منافع خود به عراق و افغانستان و هر کجای دیگر لشکر کشی می کنند، اما ما اجازه دفاع از حقوق مسلمی که خودمان به دست آورده ایم را نداریم. آیا در صورت سکوت در آینده فرزندان ما و فرزند مصطفی شهیدم یقه ما را نمی گیرند که شما با میراث پدران ما چه کردید.

راه آزادسازی خرمشهرهای جدید خنده به دشمن و عقب نشینی نیست

حجت الاسلام حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به بیانات نوروزی مقام معظم رهبری گفت: ایشان فرمودند ما در مورد حل مشکلات دو دیدگاه در کشور داریم، یکی اتکای به درون و دیگری دست دراز کردن به سمت خارج برای حل مشکلات کشور؛ که این دومی غلط است. چراکه مقاومت و اتکای به داخل رمز پیشرفت ۳۶ ساله ما است.

وی افزود: پیام ۱۷۵ شهیدی که با دست بسته تفحص شدند این بود که ما با دست بسته مقاومت کردیم، شما با دستان باز و این امکانات در مقابل دشمن چه کردید. امروز دعوا سر سانتریفیوژ نیست، بلکه جنگ بر سر امنیت و استقلال کشور است و این مساله ای است که برای همه اقشار مردم ایران از مسلمان تا وطن پرست و خاک پرست اهمیت دارد.

رسایی تاکید کرد: هدف دشمن عزت و اقتدار ما و دین و قرآن ماست و اگر ما در این جنگ تن به ذلت دهیم، دیگر آبرویی برای عزاداری برای اباعبدالله (ع) نخواهیم داشت، چرا که او در برابر دشمن و ذلت ایستادگی کرد.

نماینده مردم تهران با تائید صحبت رئیس جمهور در مورد لزوم آزادسازی خرمشهرهای اقتصادی از دست دشمن گفت: راه آزادسازی خرمشهرهای جدید خنده با دشمن و عقب نشینی و آمار دادن از خرانه خالی نیست، خرمشهر با مبارزه و فریاد اشداء علی الکفار فتح شد و نه از راه مدار با دشمنان که چنین چیزی محکوم به شکست است.

عده ای به دنبال تحمیل توافق تحت هر شرایطی هستند

وی با اشاره به برخی تلاش های داخلی و خارجی برای تحمیل یک توافق در هر شرایطی بیان داشت: شرطی کردن مردم در رابطه با اثار توافق، نابسامانی های اقتصادی، رسمیت دادن به اعتراضات صنفی و عبور از خطوط قرمز زمینه ساز تحمیل هر نوع توافقی حتی توافق بد خواهد شد و برخی با تاکید بر ایجاد ابهام برای مردم این خط را پیگیری می کنند.

رسایی تاکید کرد: بمب اتم حقیقی عزت خواهی، اسلام خواهی، استکبار ستیزی و حرکت در مسیر عزت حسینی است که در ملت ایران وجود دارد و مشکل اصلی دشمنان با این روحیه است.

نماینده مردم تهران در پایان گفت: رعایت خط قرمز های مطرح شده از سوی رهبر انقلاب در حوزه بازرسی ها، رفع یکجای تحریم ها و شفافیت مذاکرات، عمل به شعار انتخاباتی رئیس جمهور یعنی چرخیدن سانتریفیوژها و کارخانه ها و حفظ عزت ملت از اصول اصلی و خواسته مردم در متن توافق نهایی است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top