تاریخ انتشار: شنبه 1394/06/07 - 14:29
کد خبر: 177193

سلطانی‌وش در گفت و گو با «خبرنامه دانشجویان ایران»:

تبیین «نقشه نفوذ» دشمنان برای دانشجویان از اولویت جنبش دانشجویی در ترم جدید است

تبیین «نقشه نفوذ» دشمنان برای دانشجویان از اولویت جنبش دانشجویی در ترم جدید است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس گفت: باید بدانیم دشمن «کی»، «کجا»، «چرا» و «چگونه» میخواهد نفوذ کند تا متناسب با آن بتوانیم خود را مجهز و مقاوم کنیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس گفت: باید بدانیم دشمن «کی»، «کجا»، «چرا» و «چگونه» می خواهد نفوذ کند تا متناسب با آن بتوانیم خود را مجهز و مقاوم کنیم.

علی سلطانی‌وش دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس تهران در گفت و گو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درباره  بازگشایی دانشگاه ها و اولیت های جنبش دانشجویی در سال جدید تحصیلی گفت: با توجه به حساسیت برهه کنونی که حقیقتا پیچ عظیم تاریخی را در عصر حاضر مشاهده میکنیم به نظر می رسد که اهمیت مسائلی چون جنبش دانشجویی و وظایف خطیر این قشر تاثیر گذار بیش از پیش نمود و اهمیت خاص خود را پیدا می کند. شرایط پیچیده نظام بین الملل، اوضاع بحرانی منطقه و وضعیت حساس  کشورمان همه و همه گواه از موقعیتی می دهد که بیش از هر چیز نیاز به آگاهی، بیداری و بصیرت توأم با معرفت  دارد.

این فعال دانشجویی در ادامه افزود: دانشجوی امروز باید نسبت به اتفاقات پیش روی خود حتی در مقیاس جهانی آگاه باشد و علاوه بر آگاهی قدرت تشخیص و تحلیل نیز داشته باشد. اگر امروز دانشجو و جنبش دانشجویی که همواره در تاریخ 50 سال اخیر کشورمان پیشرو وقایع و اتفاقات و جریان های اصلی اجتماعی سیاسی کشور بوده نتواند تصویر صحیح و درستی از آنچه پیش روی خود دارد ترسیم کند جریان حرکتی کشور را یا به انحراف خواهد کشید و یا در خوشبینانه ترین حالت متوقف خواهد کرد.

سلطانی وش در خصوص مصادیق این بیداری و آگاهی گفت: «دشمن شناسی» یکی از مهمترین مولفه ها و مصادیق آگاهی نسبت به مسائل می باشد. جنبش دانشجویی باید بتواند دشمنان امروزی ایران را بشناسد و مهم تر از شناخت  آن را تحلیل کرده و حتی حرکات و اقدامات بعدی آن را شناسایی کرده و با سنگر بندی دقیق و اتخاذ تدابیر صحیح، مانع به هدف رسیدن نقشه های آنان گردد. امروز دشمن نقشه های متعددی را در عرض یکدیگر پیش می برد تا  اگر هر کدام از آنها بنا به دلایلی نتیجه بخش نبود راهکارها و تدابیر جایگزین در کنار آنها داشته باشد که همین مساله باعث می شود موفقیت در امر دشمن شناسی مستلزم نگاه همه جانبه، وسیع و عمیق از سوی دانشجو و جنبش دانشجویی باشد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس تهران در ادامه گفت: یکی از مسائل مهم چند وقت اخیر که رهبر معظم انقلاب  در چند مورد متوالی به آن پرداخته اند که یقینا از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد بحث نقشه گسترده دشمن برای نفوذ می باشد. علاوه بر این که باید ابعاد مختلف این نفوذ شناسایی گردد و حوزه های نفوذ به دقت بررسی شود؛ یکی از اولیت های اصلی جنبش دانشجویی باید شناخت نقشه های دشمن در راستای جلوگیری از این نفوذ باشد. باید بدانیم دشمن «کی»، «کجا»، «چرا» و «چگونه» میخواهد نفوذ کند تا متناسب با آن بتوانیم خود را مجهز و مقاوم کنیم.

وی افزود: آرمان خواهی، استقلال طلبی و عدالتخواهی و آزادیخواهی از همان ایتدا اجزا اصلی روح جنبش دانشجویی را تشکیل داده و تا آخر نیز با آن خواهد بود و اگر روزی یکی از این مولفه ها از جنبش دانشجویی جدا شود در حقیقت این جنبش ماهیت اصلس خود را از دست داده است. در حوزه داخلی نیز همچنان باید دانشجو و جنبش دانشجویی  همراه باشد با عنصر مطالبه گری. مطالبات دانشجویی  از مسئولین از اصلی ترین وظایف جنبش دانشجویی است و در واقع دانشجو باید مثل دیدبانی هم تحرکات دشمن را رصد کند و هم عملکرد مسئولین  کشور را. جنبش دانشجویی اگر به وظایف خود و الویت های خود عمل کند به واقع می تواند مانع بزرگی در برابر مشکلات و فساد های اساسی کشور در حوزه های گوناگون باشد.

سلطانی وش در پایان افزود: انتظار ما از مسئولین این است که نگاهشان به دانشجو و مطالبات آن به عنوان یه مزاحم نباشد بلکه دانشجو و جنبش دانشجو را بعنوان مشاوری آگاه، باسواد، با شناسنامه و دلسوز و مستقل که هیچ وابستگی به هیچ جناح و حزب و گروهی ندارند بداند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top