تاریخ انتشار: شنبه 1394/11/03 - 12:09
کد خبر: 191051

برخلاف روال ثبت‌نام‌های قبلی در دانشگاه پیام‌نور صورت گرفت؛

دانشجویان مجبور به پرداخت یکباره تمام شهریه در هنگام انتخاب واحد شدند +سند

دانشجویان مجبور به پرداخت یکباره تمام شهریه در هنگام انتخاب واحد شدند +سند

در پی ابلاغ دستورالعمل جدید پرداخت شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور و همچنین حذف دروس خودخوان از برنامه این دانشگاه در نیم سال جدید، تعدادی از مراکز دانشگاه پیام نور شاهد تجمع و اعتراضات دانشجویی بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشجویان دانشگاه پیام‌نور تهران در حین ثبت نام برای ترم جدید، با مشکل پرداخت شهریه مواجه شدند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان دانشگاه پیام نور تهران مرکز شمیرانات برای ثبت نام ترم جدید با اخطار پرداخت کامل شهریه مواجه شدند و این در حالی است که تا پیش از این، دانشجویان مهلت داشتند تا شهریه متغیر تا پایان نیمسال تحصیلی پرداخت کنند.

بر این اساس خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کسب اطلاع کرد در ترم‌های گذشته روال پرداخت شهریه به این صورت بود که ابتدای ترم، دانشجویان شهریه ثابت را پرداخت می‌کردند و سپس انتخاب واحد و حذف و اضافه انجام میشد؛ برای پرداخت شهریه متغیر نیز تا پایان ترم فرصت دبود.

اینبار اما دانشجویان با مشکل عجیبی مواجه شدند؛ سایت دانشگاه تا پرداخت کامل شهریه ثابت و متغیر، اجازه انتخاب واحد به دانشجویان نمی‌دهد.

یکی از دانشجوی دانشکده فنی و مهندسی پیام‌نور تهران مرکز شمیرانات، درباره مراجعه‌اش به سایت دانشگاه برای ثبت نام، گفت: بعد از باز کردن سایت گلستان(سایت مربوط به انتخاب واحد) با این پیام روبرو شدم: «لازم به ذکر است چنانچه حدااکثر تا تاریخ 25/11/1394 نسبت به پرداخت شهریه متغیر و تسویه حساب اقدام ننمایید ثبت نام شما قطعی نخواهد شد و امکان حذف و اضافه و شرکت در آزمون پایان ترم غیر فعال میگردد.»

این اتفاق در حالی است که دانشجویان هیچگونه اطلاع قبلی نسبت به الزام در پرداخت کامل شهریه ثابت و متغیر در لحظه انتخاب واحد نداشته‌اند و اکنون به یکباره با این پیام مواجه شده‌اند.

دانشگاه پیام‌نور که در ابتدای ترم گذشته به یکباره دانشجویان را افزایش سرسام‌آور شهریه‌ها مواجه کرد، دانشجویان را با این اقدام جدید و عجیب، دوباره غافلگیر کرد به نحوی که نمی‌شود انتظار داشت تمام دانشجویان از عهده فراهم کردن یکباره شهریه ثابت و متغیر برآیند.

در پی ابلاغ دستورالعمل جدید پرداخت شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور و همچنین حذف دروس خودخوان از برنامه این دانشگاه در نیم سال جدید، تعدادی از مراکز دانشگاه پیام نور شاهد تجمع و اعتراضات دانشجویی بود.

صبح امروز شنبه 3 بهمن ماه از ساعت 10 صبح حدود 100 نفر از دانشجویان مرکز اهواز این دانشگاه با تجمع مقابل دفتر ریاست دانشگاه اعتراض خود را نسبت به تصمیم جدید مسئولان ابراز کردند.

تعدادی از دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد نیز ظهر امروز شنبه با تجمع در این دانشگاه نسبت به تغییر فرآیند پرداخت شهریه ها اعتراض کردند.

در همین راستا دانشجویان در اعتراض به پرداخت شهریه‌ها بر خلاف روال قبلی، قرار است روز شنبه هفته آینده در حیاط دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه پیام نور مرکز شمیرانات تجمع کنند.

در این تجمع که قرار است 10 بهمن ماه راس ساعت 10 صبح برگزار شود،  متن اعتراض کتبی دانشجویان قرائت و به دست رئیس دانشگاه داده خواهد شد.

برخی خبرها از دیگر مراکز دانشگاه پیام نور نیز حاکی از اعتراض دانشجویان به این تصمیم می باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top