تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/11/06 - 00:08
کد خبر: 191309

ادامه تجمع دانشجویان پیام‌نوری درباره ماجرای پرداخت یکباره شهریه‌ها!

اعتراضات و پیگیری‌های دانشجویان تبریزی نتیجه داد/ مرکز پیام‌نور استان دستور را لغو کرد +عکس

اعتراضات و پیگیری‌های دانشجویان تبریزی نتیجه داد/ مرکز پیام‌نور استان دستور را لغو کرد +عکس

روسای مراکز تبریز و هرمزگان دانشگاه پیام نور بلافاصله بعد از تجمع دانشجویان در جمع آنها حاضر شدند و با دانشجویان صحبت کردند و به آنها وعده مساعدت داده‌اند؛ دانشجویان هرمزگانی از دانشگاه خودشان و دانشجویان تبریزی از مرکز پیام‌نور استان وام خواهند گرفت.

خبرنامه دانشجویان ایران: در پی ابلاغ دستورالعمل جدید پرداخت شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور و همچنین حذف دروس خودخوان از برنامه این دانشگاه در نیم سال جدید، تعدادی از مراکز این دانشگاه در سراسر کشور شاهد تجمع و اعتراضات دانشجویی بودند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بعد از تجمع دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌نور مراکز اهواز و مشهد، بعدازظهر روز یکشنبه 4 بهمن ماه حدود 200 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام‌نور مرکز تبریز نیز در اعتراض به این دستورالعمل در مقابل ساختمان ریاست تجمع کردند که نهایتا در جلسه با  رئیس این واحد دانشگاهی، پرداخت یکباره شهریه‌ها منتفی شد.

خبرها همچنین حاکی از این است که این تجمع به مراکز هرمزگان و قزوین دانشگاه پیام‌نور نیز کشیده شده است. دانشجویان این مراکز دانشگاهی پیام نور نیز با تجمع، مراتب اعتراض خود را اعلام کردند.

روسای مراکز تبریز و هرمزگان دانشگاه پیام نور بلافاصله بعد از تجمع دانشجویان در جمع آنها حاضر شدند و با دانشجویان صحبت کردند. هر دو رئیس این مراکز دانشگاهی پیام‌نور به دانشجویان وعده مساعدت دادند؛ دانشجویان هرمزگانی از دانشگاه خودشان و دانشجویان تبریزی از مرکز پیام‌نور استان وام خواهند گرفت.

در حین سوال و جواب دانشجویان، واحدی رئیس دانشگاه پیام نور استان ضمن تماس تلفنی با رئیس مرکز تبریز، لغو قانون شهریه ها را به جمع حاضر در سالن اعلام نمود و عنوان کرد از این پس به روسای دانشگاه های پیام نور، اجازه داده شده است که طبق اختیار خود بتوانند پرداخت شهریه متغیر را تا آخر ترم به تعویق بیاندازند.

دانشگاه پیام‌نور که به همراه دانشگاه آزاد در ابتدای ترم 941 شهریه‌های خود را افزایش داده بود با دستورالعمل جدید دانشگاه پیام نور در ابتدای ترم 942 زمینه اعتراضات دانشجویان را فراهم کرده است.

دانشجویان مرکز تبریز پیام‌نور به غیر از ماجرای شهریه‌ها در هنگام انتخاب واحد برای ترم جدید، با حذف دروس خودخوان از برنامه این دانشگاه در نیم سال جدید نیز مواجه شدند که به این موضوع نیز اعتراض داشتند.

توضیحات رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز تبریز در جمع دانشجویان
بهزاد حاج علیلو ریاست دانشگاه پیام نور مرکز تبریز به همراه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، با حضور در سالن شهید چمران این مرکز دانشگاهی، پاسخگوی سوالات و اعتراضات دانشجویان شدند.

جالبتر اینکه وی مدعی شده است در مورد این تصمیم دانشگاه اختیار زیادی ندارد و فقط رابط بین دانشجویان مرکز پیام نور تبریز با مرکز پیام نور استان آذربایجان شرقی است! و صرفاً می‌تواند اعتراض دانشجویان را منتقل کند.

جلسه دانشجویان پیام‌نور تبریز با رئیس دانشگاه

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز تبریز  بیان کرد: اگر تشخیص دهیم دانشجویی حتی قادر به پرداخت شهریه ثابت نباشد، او را به دانشگاه پیام نور استان جهت مساعدت معرفی می کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور تبریز در جواب انتقاد دانشجویان نسبت به نوع پرداخت شهریه و مبلغ آن گفت: بالاترین نهاد در مورد تصمیم گیری های مالی ، هیئت امنای دانشگاه بوده و این قضیه ربطی به مرکز تبریز ندارد و هیئت امنای دانشگاه هم متشکل از وزیر علوم ، وزیر ورزش ، رئیس دانشگاه و …. است.

حاج علیلو ضمن اشاره به ماده ای قانونی در خصوص تقسیط شهریه ها این کار را ممنوع و خلاف قانون دانست اما  ظاهرا اعتراض دانشجویان کار خود را کرده بود و دانشگاه پیام‌نور شرایط را به روال گذشته بازگردانده است.

در حین سوال و جواب دانشجویان، واحدی ریاست دانشگاه پیام نور استان ضمن تماس تلفنی با ریاست مرکز تبریز ، لغو قانون شهریه ها را به جمع حاضر در سالن اعلام نمود و عنوان کرد از این پس به روسای دانشگاه های پیام نور ،  اجازه داده شده است که طبق اختیار خود بتوانند پرداخت شهریه متغیر را تا آخر ترم به تعویق بیاندازند.

تجمع دانشجویان مرکز هرمزگان دانشگاه پیام‌نور و واکنش رئیس دانشگاه
بعد از تجمع دانشجویان در محوطه بیرونی دانشگاه پیام‌نور واحد هرمزگان و اعتراض به تصمیم ناگهانی این دانشگاه در خصوص پرداخت شهریه‌ها، صمد حمزه‌ای رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بندرعباس در جمع دانشجویان حاضر شد و گفت: برای پرداخت شهریه متغیردر زمان مقرر وام دانشجویی جهاردرصدی به دانشجویان تعلق می‌گیرد.

تجمع دانشجویان دانشگاه پیام نور هرمزگان

گفتنی است که اخبار واصله از گوشه و کنار مراکز مختلف دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، خبر از نارضایتی عموم دانشجویان از این تصمیم ناگهانی مسئولین دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
افتتاح اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس
کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
آغاز معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز
برآورد شرکت ۵ میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین امسال
دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
بیرانوند به بازی پرسپولیس رسید
کاریکاتور| خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
گرامیداشت مقام استاد و مربی در سپاه +عکس
کاریکاتور| گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
مستمری والدین شهدا افزایش یافت
آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب
محرومیت معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس از عیدی روز معلم
یادی از اسکوییِ فقید؛ صدای ماندگار ورزش
پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
تقلب ناشیانه BBC از CNN در ماجرای فوت نیکا شاکرمی
علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
حسینی: لزوم تبیین ماهیت واقعی تمدن غرب برای جوانان
برگزاری اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم +اسامی اعضا
رستمی: ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
اعتراف تازه رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره حمله ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top