تاریخ انتشار: شنبه 1394/11/17 - 14:18
کد خبر: 192332

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب صد و شصت و یک‌ام

توصیه‌های رهبر انقلاب درباره انتخاب صالحان در انتخابات

توصیه‌های رهبر انقلاب درباره انتخاب صالحان در انتخابات

البته مردم نشان دادند که آماده‏ اند. مردم در طول این یازده، دوازده سال نشان دادند که در حساس‏ترین لحظات، تکلیف خودشان را خوب انجام مى‏دهند. ما باید تکلیفمان را در مقابل مردم انجام بدهیم. مردم خوبند، در صحنه‏ اند، آماده‏ اند، باهوشند، وقت ‏شناس و تکلیف‏ شناسند.

خبرنامه دانشجویان ایران: با نزدیک شدن به انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی، شاید این سوال در ذهن رای دهندگان باشد که به چه کسی باید رای داد و اصلح کیست؟

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سخنان مقام معظم رهبری در تبیین ویژگی‌های کاندیداهای اصلح برای انتخابات، یکی از شاخص‌های مهم و مطلوب است.

کتاب «انتخاب صالحان» شامل سه بخش است که مولف در بخش اوّل آن به دلایل اهمیت انتخابات از دیدگاه رهبری اشاره کرده است.

در قسمت دوم کتاب «واجب سیاسی» به جایگاه بسیار مهم مجلس خبرگان و نقش تعیین‌کننده‌ی آن در لحظه‌ی حسّاس انتخاب رهبر و نظارت بر رهبری می‌پردازد.

بخش آخر کتاب حاضر نیز جایگاه مجلس شورای اسلامی را از دیدگاه رهبری روشن می‌کند. مجلس شورای اسلامی همانطور که حضرت امام خمینی فرمودند در رأس امور است و بر این اساس است که رهبر انقلاب بر اهمیت این نهاد در ارتقای نظام اسلامی و ابعاد مختلف تأثیرگذاری آن در پیشرفت همه‌جانبه‌ی کشور تأکید کردند.

بخش هایی از این کتاب را در ادامه می خوانید:

* انتخابات؛ مظهر حماسه‌ی سیاسی
انتخابات در کشور ما مظهر «حماسه‌ی سیاسی» است. آنچه که عرض کردم که وظیفه‌ی ما است و وظیفه‌ی قشرهای گوناگون بود که انجام دهیم، مظهر «حماسه‌ی اقتصادی» بود. انتخابات، مظهر «حماسه‌ی سیاسی» است؛ مظهر اقتدار نظام اسلامی است؛ مظهر آبروی نظام است. آبروی جمهوری اسلامی به انتخابات و حضور مردم در پای صندوقهای رأی و تأثیر یکایک مردم در انتخاب مدیران کشور است. انتخابات مظهر اراده‌ی ملّی است، نماد مردم‌سالاری اسلامی است. ما که مسئله‌ی مردم‌سالاری اسلامی را در مقابل دموکراسیِ لیبرال غربی مطرح کردیم، مظهر مردم‌سالاری اسلامی همین حضور مردم در انتخابات است. لذا به خاطر اهمّیّتی که انتخابات دارد، دشمنان ملّت ایران همیشه سعی کرده‌اند انتخابات را از شور و هیجان بیندازند؛ برنامه‌ریزی کردند که مردم را از حضور در پای صندوقهای رأی باز بدارند؛ مردم را دلسرد کنند، مردم را ناامید کنند. در طول سالهای مختلف که ما انتخابات داشتیم ــ چه انتخابات مجلس، و چه بخصوص انتخابات ریاست جمهوری ــ همیشه دشمنان ما سعی کردند این انتخابات را بی‌‌رونق کنند؛ این به خاطر اهمّیّت انتخابات در کار کشور است.

* اهمّیّت مجلس خبرگان در حساس‌ترین و خطرناک‌ترین لحظات نظام
لازم است نکته‏ اى را هم در باره‏ انتخابات‏ مجلس خبرگان بگویم. اولًا ملّت عزیز توجّه داشته باشند که مجلس خبرگان، پایگاه و جایگاه بسیار رفیع و باعظمتى دارد. در حساس‏ترین و خطرناک‏ترین لحظات زندگى ملّت و نظام ما، این مجلس است که باید به داد ملّت برسد؛ این منتخبان ملّتند که باید در آن لحظه‏ ى خطیر، دین خودشان را به ملّت ایفا کنند. انتخاب رهبر کار مهم و اساسى و بسیار تعیین‏ کننده‏ اى که بر عهده ‏ى مجلس خبرگان است چیز کمى نیست. این مجلس، جایگاه خیلى مهمى دارد. مردم باید این انتخابات‏ را دست کم نگیرند. همه باید شرکت کنند و در فرستادن افراد صالح به این مجلس، احساس وظیفه نمایند.

البته مردم نشان دادند که آماده‏ اند. مردم در طول این یازده، دوازده سال نشان دادند که در حساس‏ترین لحظات، تکلیف خودشان را خوب انجام مى‏دهند. ما باید تکلیفمان را در مقابل مردم انجام بدهیم. مردم خوبند، در صحنه‏ اند، آماده‏ اند، باهوشند، وقت ‏شناس و تکلیف‏ شناسند.

* نقش خبرگان در پر کردن خلأ رهبری؛ دلیل مخالفت دشمنان با انتخابات آن
همه‏ انتخاباتها مهم است؛ اما این انتخابات از نظر آن‌ها مهمّتر است. بعضى از همین بیگانگان و خارجیان القاء کردند که مردم تأثیر مجلس خبرگان را لمس نکرده‏ اند! بعکس، چون تأثیر مجلس خبرگان دیده شد، دشمن این‏قدر با آن مخالف است. مجلس خبرگان مهمّترین هنرش این است که نگذارد در کشور خلأِ رهبرى به وجود آید. همه‏ ى چشمها به ایران دوخته شده بود که امام بزرگوار ما، کى از دست این مردم گرفته شود. براى آن روز نقشه‏ ها کشیده و امیدها بسته بودند! ده سال منتظر آن روز نشسته بودند که فرابرسد. روز چهاردهم خرداد 1368 از نظر دشمنان این ملّت و دشمنان انقلاب، یک روز بسیار مهم و تعیین‏ کننده بود. مجلس خبرگان نگذاشت این خلأ به وجود آید. البته آن‌ها شخص حقیرى مثل این ناچیز را براى کشیدن این بار سنگین انتخاب کردند. این هم قضاى الهى بود؛ مایه ‏ى شرمندگى این بنده‏ حقیر بود؛ اما با قطع نظر از اینکه تعیین خبرگان متوجّه چه کسى و چه شخصى بود، این مطلب از نظر دشمن و دوست و در سطح عالم، بسیار اهمّیّت داشت که امام بزرگوار در شب چهاردهم خرداد، ملّت ایران را به فراق خودشان مبتلا کردند و به جوار الهى رفتند. روز چهاردهم غروب نشده بود، که مجلس خبرگان کار خودش را انجام داد و همه‏ ى درهاى امید را بر روى دشمنان بست. دشمن این را دیده است. علّت مخالفت دشمنان مستکبرِ جهانى با مجلس خبرگان این است. این سرعت عمل و این میدان ندادن به توطئه‏ هاى دشمن، براى دنیا خیلى مهم بود. براى این است که با مجلس خبرگان مخالفند. نه؛ این‏طور نیست که اثرِ مجلس خبرگان، آشکار نشده است. بعکس، چون اثر مجلس خبرگان آشکار شده و در برهه‏اى چنین کار مهمّى را علیه دشمن انجام داده است، این‏قدر با آن مخالفند.

چنین روزى همیشه پیش مى‏ آید. اگر مجلس خبرگانى باشد که از پشتوانه‏ ى مردمى برخوردار و آراى مردم پشت سرش باشد، وقتى کسى را انتخاب کرد، این انتخاب، انتخاب ملّت مى‏ شود و خلئى در کشور نیست. آن‌ها مى‏خواهند این نباشد. دشمن مى‏خواهد که مجلس خبرگان، یک مجلسِ بى‏ پشتوانه باشد. مختصرى از مردم، رأیى بدهند، مجلسى هم به وجود بیاید و اگر آن روز که احتیاج است این مجلس اقدامى انجام دهد، همه بگویند این مجلس متّکى به آراى مردم نیست! ببینید؛ نزدیکِ یک سال است که دشمن براى این مقصود، فعّالیّت مى‏کند؛ براى اینکه مردم پاى صندوقها نروند، تا مجلس خبرگان بدون پشتوانه‏ ى مردمى باشد؛ تا آن کسى که در آینده به وسیله‏ ى این مجلس به رهبرى انتخاب خواهد شد، از پشتوانه‏ ى مردمى برخوردار نباشد. دشمن دنبال این است. ملّت ایران باید به دهن دشمن بزند و به فضل الهى این کار را هم خواهد کرد. ملّت ایران مثل همیشه إن شاء اللّه مشت خود را نشان خواهد داد و در این میدان و در همه‏ ى میدانها حضور پیدا خواهد کرد.

* اهمّیّت مجلس در قانونگذاری و نظارت بر دولت
جهت دومِ اهمّیّت انتخابات‏ مجلس این است که شما با انتخاب نماینده‏ ى مجلس، در واقع سرنوشت کشور را در چهار سال آینده رقم مى‏زنید. انتخابات‏ مجلس مظهر دخالت مردم در سرنوشت خود و کشورشان است؛ چون مجلس مرکز قانون‏گذارى است. قانون یعنى جاده‏اى که باز مى‏شود تا مسئولان اجرایى از آن جاده حرکت کنند و با تلاش خود گوشه و کنار و زوایاى کشور را آباد و اصلاح کنند. این جاده‏ بازکنى به عهده ‏ى قانون است و قانون را هم نماینده‏ى شما در مجلس وضع مى‏کند؛ بنابراین مجلس خیلى مهمّ است. علاوه بر این، طبق قانون اساسىِ ما، مجلس ناظر بر دولت است. اگر دولت در جایى بد و یا کج حرکت کند، پا در راه نادرستى بگذارد و خداى نکرده سوءاستفاده‏اى بشود و فسادى به وجود آید، مرکزى که مى‏تواند جلوِ فساد و انحراف را بگیرد، مجلس است؛ ببینید چقدر مهمّ است! این مجلس با آراءِ مردم تشکیل مى‏شود. هرچه آراء بیشتر باشد، مجلس قوى‏تر خواهد شد. شما وقتى کسى را صالح و شایسته دانستید و او را به مجلس فرستادید، توانسته‏ اید بخشى از توان خود را در ساختن و پیشرفت آینده به کار بگیرید؛ اهمّیّت مجلس از اینجاست. لذا مردم براى مصالح خود، مصالح کشور و مصالح نظام باید نگذارند انتخابات‏ از آن شکوه و عظمت خودش بیفتد. متأسفانه بعضى از افرادى که تریبون دارند- یا قلم یا بیان- و مى‏توانند حرف بزنند، ملّتفت نیستند که انتخابات‏ و مجلس چه عظمتى دارد؛ حرفى ندارند که کارى کنند یا چیزى بگویند که مردم را از حضور در صحنه‏ى انتخابات‏ و عرصه‏ى رأى دادن دلسرد کنند؛ این بر اثر بى‏توجّهى و غفلت است، و الّا هر ایرانىِ غیور و علاقه‏مند به عزّت ایران و آبادى کشور و سرنوشت ملّت باید تلاش کند تا مجلسى قوى و آبرومند تشکیل شود.

برای تهیه‌ی این کتاب اینجــــــــــــا را کلیک کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top